stołów w górach ile metrów

KRM

Najciekawsze planszówki ostatnich miesięcy. Tych gier nie można przegapić!

Monopol, Grzybobranie, Scrabble lub co najwyżej Talizman? Jeśli to pierwsze, co przychodzi Wam do głowy, kiedy pomyślicie o grach planszowych, najwyższy czas na zmiany. I my w tym pomożemy, bo z okazji Dnia Gier Planszowych sprawdziliśmy dla Was najciekawsze nowości ostatnich miesięcy - tych gier po prostu nie można przegapić, ale ostrzegamy, kiedy je poznacie, możecie przepaść w planszówkach już na dobre!

Top 10 atrakcji: Zakopane

Że od lat się nic nie zmienia, że stolica taniego lansu, że górale zdzierają z nas kasę, że "Krupówki omijać szerokim łukiem", że kebaby i lumpeksy i nie ma tam po co jechać. To bzdura. Trzeba po prostu znać dobre adresy.

Wspinaczka na Orlej Perci

Jestem na Orlej Perci. A dokładnie w połowie drabinki przy Koziej Przełęczy. Wokół szczyty i otchłań. Totalna ekspozycja. - Dobra, to teraz puść się rękami i odchyl do tyłu - mówi Marcin Witek. To akurat ostatnia rzecz, na jaką mam teraz ochotę.

Nietypowy sport: piłkarzyki

gra z Arsenalem. Szczęsny będzie bronił. Oglądacie? Pudło. Obojętność. Gość koło mnie będzie w niedzielę w drodze w góry, a piłkę nożną ogląda sporadycznie w czasie mundialu. Zuza, którą poznaję przy stole, gdy ogrywa mojego kumpla, ukończyła ASP i zajmuje się malarstwem, więc nawet nie próbuję pytać

Campo Viejo - wina z regionu Rioja w Hiszpanii

Tapas trzeba jeść na stojąco! – mówi Federico Lleonart. trzymając kieliszek czerwonego wina w jednej ręce, a drugą sięgając po plasterek wędzonej szynki z wysokiego stołu postawionego na ulicy przed knajpką. Jesteśmy w Logroño, malowniczym miasteczku na północy

Narcos na żywo - relacja z wyprawy do Kolumbii

narkotykami i prostytucja. – Hola! – odpowiadam z uśmiechem. Spotykamy się na stacji metra Industriales. Powoli się ściemnia. Przechodzimy długą kładką nad wielopasmową ulicą. Rozmawiając, kierujemy się w rejon, który odwiedza niewielu turystów – szczególnie po zmroku. – Mam nadzieję

Wyprawa na Galapagos

. Jak na komendę poderwaliśmy się zza stołu. W tym samym momencie usłyszeliśmy głos kapitana statku. Poinformował nas przez radio, że jeżeli chcemy przeżyć coś niesamowitego, to w ciągu dwóch minut mamy zameldować się na rufie trimaranu przebrani w pianki, z maskami, rurkami i płetwami. Robi się spore

Wszystko, czego nie wiesz o Chile

prognoza pogody w telewizji jest ciekawa – u jednego Chilijczyka zamieć śnieżna, u drugiego tropikalny upał. Są lodowce na południu, wiecznie zielone lasy na północy i liczące wiele tysięcy metrów góry na wschodzie. Jest też najbardziej jałowa pustynia na świecie - niektóre zakamarki Atakamy nie

Najlepsze hotele w Polsce [RANKING LOGO]

metry kwadratowe, wielkość okien i głębokość brodzika. Ale takiej historii, jak ta zamknięta w murach hotelu Stamary, nikt nie stworzy. Powód? Zajęłoby to ponad 110 lat, a rzadko który inwestor jest tak cierpliwy. Budynek, w którym mieści się hotel Stamary, powstał w 1905 r. W ciągu lat zmieniał swoje

Izrael i Jordania: w krainie otoczonej pustynią

pustynia i spalone w słońcu wysokie skały. Po prawie dwóch godzinach przejeżdżamy obok dużego, dobrze ukrytego pomiędzy górami budynku, z obserwatorium na dachu. - To jest baza wojskowa. Jedno z ćwiczeń polegało na tym, że oglądaliśmy przez 10 minut mapę, po czym zawiązywali nam oczy, wywozili pojedynczo

Po wielką rybę - wędkowanie na Bałtyku

trzeba. Dobre pół minuty moja przynęta opada na dno. Zamykam kołowrotek i zaczynam podnosić i opuszczać wędkę. Kutrem w dryfie kołysze mocniej. Wędrujemy dwa metry w górę i zaraz opadamy dwa metry w dół. A tu sąsiadowi po lewej ostro wygina się szczytówka, czyli koniec wędki. Jest pierwsza ryba! Dla mnie

Korpowspinacz - efektywnie, ale z klasą

piszemy po niej w obecności właściciela ani nie dłubiemy nią w paznokciach. Kiedy wizytówki wręczamy, robimy to zadrukowaną stroną do góry. Ale nic nie daje takiego pola do popisu jak branżowa impreza. Z jedzeniem. Krawat w sosie, przewalająca się góra jedzenia nabranego ze

Podróż do Czarnogóry czyli na tropach mistrzów samogonu

szosy są lepsze od polskich. Schody zaczynają się, gdy zjedziemy w bok. Droga gwałtownie się zwęża, znika asfalt, a dziury często bywają głębokie na metr. Minięcie się z kimś z naprzeciwka jest nie lada wyzwaniem. Ale to też okazja, by kogoś poznać. W górach Dormitoru

Z Kawą w kominie

przewyższenie rzędu 5 tys. metrów nie jest problemem. Śmiałek, który staje do walki z burzą, musi się też liczyć z tym, że potężnie zmarznie. Zdarza się, że pilot kończy lot, siedząc po kolana w śniegu, który dostaje się do kabiny przez szpary. Na dole może być lato, ale wysoko w górze panuje zima. Z każdym

Poradnik foto: jak robić świetne zdjęcia. 8 punktów

wymiar. Piękne światło sprawia, że nawet najbanalniejszy kadr wygląda profesjonalnie. Kiedy światło jest najlepsze? Wbrew powszechnemu odczuciu wcale nie wtedy, gdy słońce świeci z góry. W okolicach południa powstają bardzo duże kontrasty, z którymi aparaty sobie nie radzą. To, co w słońcu będzie

Najdziwniejsze miejsce w Grecji. Athos - klasztor nie dla kobiet

nocować, i zarezerwować miejsce, ale nie jest to konieczne. Ruszyliśmy, łódź odpłynęła od brzegu kilkaset metrów w głąb morza, a następnie zrobiła zwrot na południe, tnąc przybrzeżne fale. Po półgodzinie drogi widać było już pierwszy monastyr. Barczysty marynarz trzymający ster łodzi mruknął do mnie

Rafting w Himalajach

urwiska wznoszą się na kilkaset metrów w górę. Tu i ówdzie zamiast urwiska jest łagodne zejście, które prześliczne Nepalki z okolicznych wiosek wykorzystują, by zrobić pranie. Czasem nad rzeką przerzucony jest wiszący most, jakich w tym kraju tysiące. Ale najbardziej zdumiewa liczba wpadających do rzeki

Urlop w Tatrach - najlepsze wyjście

. piętro wieżowca to tylko 35 metrów... W niższych partiach gór możesz spotkać niedźwiedzia. Nie wpadaj w panikę, nie biegnij. Wycofaj się, nie odwracając się do misia plecami. W ostateczności rzuć mu plecak. Ty będziesz cały, a misiek syty. UBEZPIECZENIA Koniecznie wykup ubezpieczenie

Młody człowiek, a może: łowy na marlina

, albo ryba. Zapieram się mocno w fotelu. Wędka w górę, w dół i zwijam. Nie mam pojęcia, ile czasu minęło. Może dwie, może pięć minut. W końcu, kilka metrów od łodzi tuż pod powierzchnią wody coś majaczy. To moja zdobycz! Bruno przyszpilił ją harpunem i wciągnął na pokład. I wtedy oniemiałem. Na

Mój pierwszy raz: płynę na akcję z ratownikami morskimi

. Marynarz Andrzej Romanowski ogląda muzyczny kanał na ekranie dużego telewizora. Siedzi na kanapie w chilloutowej części pomieszczenia. Są tam miękkie, głębokie fotele, niski stolik i obrazy na ścianach. - Gdyby nie te akcje, to byłby świetny wypoczynek - puszcza oko Piotr. Siadamy do stołu i popijamy

Jedziemy porszakiem przez cały Kaukaz

położone 50 km od miasta miejsce, do którego właśnie zmierzamy doliną rzeki Altindere, wcinającą się w masyw Gór Pontyjskich. Pomiędzy dwiema pionowymi ścianami wąwozu wije się droga prowadząca na południe. Parów zwęża się, chwilami mamy wrażenie, że jego ściany wkrótce nas zmiażdżą. Ale nim to się stanie

Oktoberfest - eins, zwei, g´suffa!

środka w ostatniej chwili. Siadam przy stole z boku sali, zamawiam piwo i dopiero wtedy uważnie się rozglądam. Włosi psują zmywarki Każdy namiot na Wies'n ma rozmiary sporej hali. Do środka wchodzi od 5 do ponad 7 tys. ludzi

Bursztyn: poszukujemy bałtyckiego złota

Niech szlag trafi prognozy pogody. Wyjazd do Stegny planowałem z miesięcznym wyprzedzeniem. Według zapowiedzi miało być sztormowo i wietrznie. Czyli tak jak powinno być w czasie poławiania bursztynu. Tymczasem jest koniec lutego, morze jest płaskie jak stół, słońce świeci tak, że grzechem byłoby

17 najlepszych polskich tras na biegówki

: trasa średnio trudna Najpiękniejszy punkt: skałka ze zlepieńców kwarcowych wysokości 5 metrów w pobliżu szczytu Malinowskiej Skały. Samochód zostaw na parkingu pod kolejką (od?grudnia już całkiem nową i dużo szybszą) na Skrzyczne, którą wyjeżdżasz na górę. Ze Skrzycznego zielonym szlakiem na Baranią

Podróże: Polacy na dachu Afganistanu

Szczyt Noszaka wznosi się na wysokości 7492 m n.p.m. w górach Hindukuszu. Jest najwyższą górą Afganistanu i drugą najwyższą górą pasma. Jego magia działa na alpinistów od wielu lat, a na Polaków w sposób tak wyjątkowy, że stał się legendarny. Na Noszaku nastąpiły bowiem dwa wielkie przełomy w

Nisssan Titan Desert - tytan pustyni

pustynię, wjeżdżających w skaliste góry trudnymi technicznie, kamienistymi drogami. Nigdy nie jeździłem moim góralem po prawdziwych górach, a teraz się zgłosiłem na pięcioetapowy, 478-kilometrowy rajd po Saharze i górach Atlas. Jeden z dziesięciu najcięższych maratonów MTB na świecie. Tak, jestem wariatem

Mój pierwszy raz: strzelałem z legendarnym snajperem Navy SEALs

. Ostatni jest nierozwiązywalny. Żołnierz próbuje sobie poradzić, ale w końcu daje znak, że nie da rady wykonać zadania. Wtedy instruktor pokazuje kciuk. Gdy go uniesie w górę, można zanurkować, pocałować dno i wypłynąć na powierzchnię. - Ale jak cię instruktor nie lubi, to chwilę trwa, zanim

Kara-at, czyli śladami Czyngis-chana

się chwilą. Jesień ściga się tu latem, a zimą wprasza się wiosenna Wielkanoc. W stepie wszystko jest na swoim miejscu. W dolinach już jesień. Na górze - zima i ośnieżone szczyty. Pośrodku - wiosenne alpejskie łąki, jaskrawożółte pełniki, maki, dzwonki i fioletowo-purpurowe trujące tojady. Hale

Życie pustyni: podróż do Jordanii

Byłaś kiedyś w Arabii Saudyjskiej? - zapytał Ahmed, wskazując ręką w kierunku gór. Przed nami rozciągała się część pustyni zwana "białą", bo choć w rzeczywistości piasek był żółty, zdecydowanie odróżniał się od piasków różowych, czerwonych i pomarańczowych zajmujących większość Wadi Rum

Hokej według Red Bulla

najszybsza gra zespołowa i jedna z brutalniejszych dyscyplin sportowych. Męski sport dla twardzieli. Crashed Ice jest rozwinięciem ciemnej strony hokeja: brutalności i szybkości. Grę zespołową i krążek zostawiamy na płaskim jak stół lodowisku, a zamiast tego rzucamy się na łyżwach w lodową rynnę. Ekstremalne

Jeden kraj, dwa systemy, trzy megamiasta

bogate triady, szczury, robale i psie mięso. Ani jednej ulicy, budynek na budynku, struktura powstająca partiami - w górę! - niczym urodzinowy tort. Od 1993 r. nie ma tego getta, jest park. Ale w przyrodzie nic nie ginie, ludzie muszą gdzieś mieszkać. Najbogatszy kawałek Chin jest

Kostrzyn - tam wszystko się odbywa. Znasz jego krwawą historię?

W styczniu 1945 r. Hitler Kostrzyn na Odrą ogłosił twierdzą. Nakazał bronić do ostatniego żołnierza. Nic dziwnego, była najważniejszą zaporą. Za Odrą ciągnęły się płaskie jak stół przedpola Berlina. W 1945 r. ruszyła nawałnica frontu marszałka Żukowa

Podróże: wino z prezydentem Gruzji

nieba. Śmigłowiec ląduje kilkaset metrów za posesją. Za chwilkę podjeżdża limuzyna, z której wysiada sam Micheil Saakaszwili. Różany rewolucjonista, wróg Rosji, przyjaciel Polski i Ameryki. Postawny, przystojny, przyodziany w skórzaną kurtkę lotniczą ze swoim nazwiskiem i funkcją wyhaftowanymi na

Brazylia kontrastów: Copa das Copas

event. Noc skończy się dla mnie szybko. Tak szybko, jak ze sceny zszedł tego wieczora Il Fenomeno. Na stoły wjeżdża bowiem caipirinha... Cachaça to prawdziwy mąciciel spokoju. Mocno miesza w głowie. Masz coś ważnego do roboty? Nie pij, zwłaszcza czystej. Po pierwsze: jest ohydna. Po drugie

Czarna Wołga: Kryminalna historia PRL

O Wampirze z Zagłębia słyszeli chyba wszyscy. Jak pisze Przemysław Semczuk: - "Wszystko zaczęło się 8 listopada 1964 roku w Dąbrówce Małej, dzielnicy Katowic. Około siódmej rano dwieście metrów od torów kolejowych prowadzących do kopalni Gottwald znaleziono zwłoki kobiety. Miała zmasakrowaną

Podróż na Hawaje: ogień i woda

Weźmy choćby góry plujące lawą. - Od dziecka bardzo chciałem mieć wulkan w ogródku - zwierza się nam ranger-geolog w parku narodowym na Hawai'i, zwanej tu Dużą Wyspą. - Kłopot w tym, że mieszkałem w stanie Nowy Jork, a tam raczej trudno o wulkany. Warto mieć marzenia. Przeniosłem się na Hawaje

Athos. Podróż nie dla kobiet

konieczne.Ruszyliśmy, łódź odpłynęła od brzegu kilkaset metrów w głąb morza, a następnie zrobiła zwrot na południe, tnąc przybrzeżne fale.Po półgodzinie drogi widać było już pierwszy monastyr. Barczysty marynarz trzymający ster łodzi mruknął do mnie: - To Esfighmenou, lepiej go nie odwiedzaj. Nie lubią katolików.Kilka

Tchnienie manitu

pamiątkami i można jechać dalej - na indiański poczęstunek, na stołach rozstawionych na krawędzi kanionu. Czarne, olbrzymie kruczyska już się nauczyły dopominać o swój udział w uczcie. A sama podkowa - rzeczywiście niesamowita - wybiega dwadzieścia metrów w głąb, szkło jest grube

Erytrea na obrzeżach Afryki

zawija się wszystko, co znajduje się na stole: mięso, dżem, miód, owoce. Niektóre indżiry mają średnicę metra. Pamiętam, jak w jednym z hotelików w Keren kanadyjska turystka wzięła taką wielką indżirę za obrus i rozłożyła ją sobie na stole, troskliwie wygładzając brzegi. Zresztą dokładnie tak, jak to się

Kara-at, czyli śladami Czyngis-chana

5+5 największych zagadek kryminalnych

Londynem i zagadką Kuby Rozpruwacza. Do dziś kręci się filmy o Chicago z czasów prohibicji i przestępstwach Ala Capone. Zaś Los Angeles lat 40. XX w. znamy nawet z gier komputerowych - ręka w górę, kto nie grał w "LA Noire" i nie słyszał o Czarnej Dalii. Albo nie, ręce w dół, do tego przyznawać

Arek Jakubik: Kim jestem? Dobre pytanie.

klitce w Warszawie. Po narodzinach syna Kuby - to był 1997 rok - zaczęło się robić ciężko. W sensie? - Zdaliśmy sobie sprawę, że nie dajemy rady funkcjonować na takim małym metrażu. W przedpokoju dwa metry na jeden pisałem jakieś scenariusze na

Podróż do Wenezueli: dżungla i sztuczne piersi

je zaporowym cłem i podatkami, żeby zmusić koncerny samochodowe do otwarcia fabryk w jego kraju). Pierwszy postój: Cementerio de Conchas, czyli cmentarzysko muszli. Miało być niesamowite miejsce, gdzie pozostałości poławianych małży składowane są w hałdach o wysokości nawet dwóch metrów. Ale położone

Mój pierwszy raz: być jak Marc Girardelli

masłem i posypać parmezanem. Palce lizać! Na stołach królują też sery, włoskie pasty i gnocchi. Kubeczki smakowe szaleją. Do tego wino lub piwo - ale nie w trakcie jazdy na nartach, dopiero po zejściu ze stoku! Najedzeni, pędzimy na odprawę zawodników i pobranie numerów startowych. Dostałem numer 156

Wśród łowców głów

posiłku przy stole i wygodnym łóżku. W sercu nieprzeniknionego, wiecznie zielonego lasu równikowego Borneo jedynym szlakiem komunikacyjnym są rzeki. Niektórzy widzieli wczoraj latającą jaszczurkę z szerokimi błonami między palcami

Uzbekistan z workami pieniędzy

kolorowo Uzbeczki. W pobliskim meczecie Bala Hauz muezin wzywa na modlitwę, więc ze wszystkich stron schodzą się do niego mężczyźni. Na stole ląduje pękaty czajniczek z herbatą, obowiązkowo udekorowany malunkiem przedstawiającym kwiaty bawełny. Czaj leje się do czarek. Napój, choć ciepły, idealnie gasi

Jak przetrwać w miejskiej dżungli

proponuje pchnięcie palcem w krtań. Bruce Lee strzeliłby faceta prawą ręką w szczękę, jednocześnie zasłaniając lewą własne krocze. A krav maga? Na początku szarpnięciem z góry zrywam uchwyt. Potem uderzam prawym łokciem w szczękę. Kopię kolanem w krocze. Łapię za głowę, wbijam palce w oczy i

Lans Vegas - oaza seksu, hazardu i... głupoty

resztę ekipy - przy innym stole. Moim stole, z moją szklanką i, o dziwo, ciągle z żetonami. Miło było tylko przez chwilkę. Pół godziny później padłem w pokoju. Poszło 200 dolarów. Promień Luxoru Odkręciwszy nad ranem wodę, zadumałem się nad jej ciśnieniem. Leci z siłą wodospadu. Możliwości

Spirytus na czterech kołach

, jakby je wytyczono przy linijce (zresztą pewnie tak rzeczywiście było i to całkiem niedawno). W Europie nawet autostrady biegną krętym szlakiem dawnych rzymskich traktów. Drogi wiją się jak serpentyna nie tylko w górach, ale i między płaskimi jak stół polami uprawnymi.Na premierę modelu Kuga zaproszono

Borys Szyc: "Nie jestem już larwą"

. Jedno? Jedno wystarczy. Ale dobudowałem strych pięć metrów w górę, żeby ono było. To było moje marzenie od dziecka, by mieć swoje kino w domu. I mam. Wieczorem mogę obejrzeć film z małą szklaneczką grants'a. Ostatnio smakuję Ale Cask Finish, leżakowaną w beczkach po ale

10 najciekawszych nierozwiązanych zbrodni

- ręka w górę, kto nie grał w "LA Noire" i nie słyszał o Czarnej Dalii. Albo nie, ręce w dół, do tego przyznawać się nie wypada. Media ochrzciły ją Czarną Dalią, ale znamy jej nazwisko. Zwłoki Elizabeth Short, bezrobotnej kelnerki, znaleziono na pustej działce przy Norton Avenue w Los Angeles

Wyprawa na aligatory

metr od brzegu. Samica wygrzebuje się z wody na swoich krótkich łapkach i dopada ochłap, przekrzywiając paszczę na bok, by złapać go w zęby. Niemieję z podziwu. Nie jest specjalnie wielka, ma może ze 2,5 metra długości. Ale nawet taka robi na mnie wrażenie. W jej potężnej szczęce moje kości łamałyby

sałatka warstwowa na majówkę

nakładamy majonez i rozprowadzamy po całości. Od góry posypujemy startym żółtym serem i pieprzymy. Sałatka bardzo smaczna i efektownie wygląda na stole :) por;wędlina;piersi z kurczaka;seler;kukurydza;majonez;ser żółty;pieprz;

Świąteczne muffinki piernikowe z bakaliami

końca papierowej foremki, ja zostawiam około 0,5 - 1 cm od góry. Piec 30-40 minut, po pół godziny sprawdzić najlepiej wykałaczką czy już się upiekło. Jak muffinki przestygną można je dowolnie udekorować - ja robię własną polewę czekoladową i "układam" wzory z migdałów, posypki, sypię "śniegiem? czyli

Galaretka z czerwonego wina

płyn do wrzenia, po czym zdejmujemy garnek z ognia. Dodajemy żelatynę, dokładnie ją rozpuszczamy i odstawiamy na 10-15 minut. Wyjmujemy przyprawy i skórki, dodajemy wino, dokładnie mieszamy. Wlewamy galaretkę do formy i kiedy wystygnie, wstawiamy ją do lodówki. Przed podaniem na stół formę zanurzamy na

Czekoladowa rolada z kremem truskawkowym

środkowej półce piekarnika. Na stole rozkładamy wilgotną ściereczkę. Przekładamy na nią wystudzone ciasto, spodem do góry, zdejmujemy papier do pieczenia. Smarujemy ciasto kremem i posypujemy równomiernie truskawkami - na jednym końcu, tym, który będzie na zewnątrz, zostawiamy 5 cm bez kremu. Pomagając

Cynamonowa korona - przepis blogera

. Mąkę przesiać do miski, dodać sól, żółtko, rozpuszczone masło i zaczyn drożdżowy. Wyrobić ciasto, uformować kulkę i wsadzić do naoliwionej miski. Przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce na ok.1h, do podwojenia objętości. W międzyczasie, roztopić pozostałe 100g masła. Stół/stolnicę obficie