kawa indeks glikemiczny

Materiał prasowy

Pięć produktów, które powinniście włączyć do swojej diety

Pięć produktów, które powinniście włączyć do swojej diety

Nowy rok to dla wielu osób impuls do tworzenia postanowień oraz podejmowania decyzji o zmianach w życiu. Obiecujemy sobie, że będziemy się więcej ruszać regularniej oraz rozsądniej odżywiać. Dobrze skomponowane posiłki, w których skład wchodzą wartościowe produkty, pozytywnie wpływają nie tylko na ogólny stan zdrowia, ale także na nasze codzienne samopoczucie. Jak rozpocząć zmianę swojej diety na lepszą? Jakich produktów nie może zabraknąć w jadłospisie?

Nie tylko makaron, czyli dieta maratończyka

Maraton to wyzwanie dla organizmu. Nie wystarczy trening, by osiągnąć dobry wynik. Ważne jest też, co jesz przed startem. Oto kilka rad i przepisów, jak powinien żywić się maratończyk, by zajechać jak najdalej w jak najkrótszym czasie.

Sprawdź geny w sieci - ile kosztuje badanie DNA online?

Nastały czasy "genomiki konsumenckiej". Badanie DNA kupujesz przez internet, kurier przywozi ci zestaw do pobrania materiału biologicznego, z instrukcją, jak krok po kroku wszystko wykonać i wysłać do analizy. Potem czekasz na PDF-a z wynikami. Sprawdziłem na własnej skórze.

Dieta: jak odblokować mózg dobrym jedzeniem

Dieta: jak odblokować mózg dobrym jedzeniem

złożonych, przyswajanych stopniowo węglowodanach o niskim indeksie glikemicznym. Indeks określa, jak produkty węglowodanowe (czyli pieczywo, ryż czy ziemniaki, ale także owoce, warzywa, słodycze i mleko) wpływają na poziom cukru we krwi po posiłku. Produkty o niskim indeksie sprawiają, że cukier utrzymuje

Wskocz na dietę

Wskocz na dietę

, a jednocześnie jeść bez większych ograniczeń. Opiera się ona na założeniu, że przyczyną tycia nie są zbyt kaloryczne posiłki, lecz ich  niewłaściwe komponowanie (szczególnie nadużywanie  węglowodanów). Ułożył więc tabelę produktów, w której podał ich tzw. indeks glikemiczny (IG) - określa

Posiłek przed czy po treningu? Profesjonalny poradnik

Posiłek przed czy po treningu? Profesjonalny poradnik

owocach dostarczają energii szybciej. Węglowodany złożone, których źródłem są głownie produkty zbożowe z pełnego przemiału, czyli brązowy makaron, kasza gryczana - wolniej. Prędkość podnoszenia poziomu glukozy we krwi określa indeks glikemiczny, IG. Wysoki IG to wartość 71-100, średni 56-70, natomiast

Obalamy 17 mitów o jedzeniu!

Obalamy 17 mitów o jedzeniu!

świetnym uzupełnieniem diety. Pod warunkiem że jesz je w odpowiednim czasie. Ziemniaki stanowią bazę węglowodanów złożonych w formie skrobi, jednak ich indeks glikemiczny oraz insulinowy są zdecydowanie zbyt wysokie, aby stanowić stabilnie uwalniane źródło energii przed treningiem. Mówiąc po ludzku

Dieta paleo - dobra dla faceta?

Dieta paleo - dobra dla faceta?

, gdyż nie są prowadzone badania. Po drugie wykształcony specjalista dietę dla pacjenta ustala indywidualnie, kierując się posiadaną wiedzą na temat prawidłowego żywienia. Podstawą diety paleolitycznej jest mięso i ryby, poza tym produkty nieprzetworzone o niskim indeksie