strój casual business

Magda Rosłaniec

Dress code: tłumaczymy zasady

Dress code: tłumaczymy zasady

Dress code to zbiór reguł, jakimi się powinniśmy kierować przy doborze stroju w oficjalnych sytuacjach. Każdy pracownik dużej korporacji na początku swojej kariery zapoznaje się z zaleceniami dotyczącymi ubioru w pracy. Z terminem "dress code" spotykamy się również na zaproszeniach i w informacjach dotyczących planowanych spotkań, konferencji, pobytu w hotelu itp.

Kod Dostępu, czyli dress code dla średnio-zaawansowanych

Po co ci znajomość dress code'u? Warto orientować się, co oznacza kod informal i czym się różni od business casual, dokładnie z tego samego powodu dla którego uczymy się posługiwać sztućcami. To, czy skorzystasz z tych zasad, to już zupełnie inna historia.

Jak zmieniał się korporacyjny dress code?

Wilk z Wall Street pozostałby potulną owieczką, gdyby nie manipulacja, talent do biznesu i... świetnie skrojone garnitury. Każdy żołnierz korporacji też potrzebuje munduru, który pozwoli mu obrosnąć w piórka. Właściwy wybór to od zawsze być albo nie być.

Casual Fridays

Casual Fridays

zdradzimy, że rozkochanym w wygodzie i nieskomplikowanej garderobie Amerykanom. W Stanach za elegancki strój uchodzą spodnie chinos (o prostych nogawkach bez kieszeni, ale i bez kantów) z koszulą (koniecznie włożoną w spodnie) lub koszulki polo. Zapewne niektórzy Anglicy, Włosi i Francuzi zżymają się na

Etykieta na etacie

Etykieta na etacie

Jeżeli w pracy wymaga się oficjalnego stroju, to najczęściej chodzi o dwa typy ubrań: business dress i business casual. Business dress obowiązuje osoby na wyższych stanowiskach - wymaga wyjątkowej dbałości o każdy szczegół garderoby. Marynarkę można zdjąć w gabinecie, ale nie