rekord prędkości motocyklem
Ponad 400 km/h jeździ najszybszy motocykl elektryczny na świecie
Francuski producent Voxan i Międzynarodowa Federacja Motocyklowa we wspólnym oświadczeniu prasowym poinformowali o nowym rekordzie prędkości ustanowionym przez motocykl elektryczny.
Kuba Przygoński | Najszybszy Polak
Miał zostać pływakiem, ale dziadek, Władysław Cygan, zaszczepił w nim pasję motoryzacyjną i przez to skończył na Dakarze. Najpierw w roli motocyklisty, później jako kierowca wyczynowego Mini. Teraz ściga się ze swoim rajdowym idolem z dzieciństwa.
Nowe motocykle 2010
Branża motocyklowa dopiero teraz zaczyna odczuwać skutki kryzysu. Premier w tym sezonie jest po prostu mniej. Producenci przyzwyczaili nas do premier flagowych modeli co dwa lata. Teraz tempo zwolniło, ale to wcale nie oznacza, że w naszych salonach zabraknie supernowości.
10 motocyklowych hitów 2008 roku
osiągi stały się jego przekleństwem. Wielu zamiast doskonałego motocykla sportowo-turystycznego widziało w nim tylko sprzęt do bicia własnych rekordów prędkości. Każda pogłoska o wprowadzeniu do sprzedaży następczyni legendarnej Hayabusy elektryzowała jej fanów. Nowy model okazał się być prawdziwą
Mój pierwszy raz: na starcie z Gollobem
, ściskając prawą rękę na manetce gazu. Palce lewej dłoni cały czas w pogotowiu na dźwigni sprzęgła. Nie wiem, jak zawodnicy to robią. Jak przy tak dużej prędkości, ocierając się o siebie, mogą walczyć o centymetry. Szacunek! Silnik jedzie na metanolu, zawodników napędza pewnie adrenalina. - Rekordu toru
Mój pierwszy raz: motocyklowe Tourist Trophy
się do ponad 300 km/h, a na słynnym Ballaugh Bridge wykonują skoki długie nawet na 30 m. Sporo jak na maszyny torowe. Zwycięzca klasy (faworyt publiczności) John McGuinness pobił po raz kolejny rekord. Średnia prędkość przejazdu: 209,77 km/h. Może nie zrobi wrażenia na fanach Formuły I. Pamiętać
Abarth: włoski skorpion
mnóstwo rekordów prędkości i wytrzymałości. Niewiele ustępował mu wspomniany Abarth 500 - podczas trwającego tydzień maratonu przejechał ponad 18 tysięcy kilometrów ze średnią prędkością 108 km/h. Wyczyn ten wprawił w niemałą konsternację przedstawicieli samego Fiata. Skutek był taki, że w 1958 r. koncern
Moto Wrestling: Ameryka kocha monster trucki
ścigające się na ćwierć mili. Także motocykle nie tyle szybkie, ile mające robić wrażenie (choppery). Czy wreszcie terenówki składane latami, ale zdolne poruszać się nawet po górach. Amerykanie kochają wszystkie te wynalazki. Żeby zobaczyć, jak bardzo, wystarczy wyruszyć na
10 samochodów, których nie ma
km/h w mniej niż 4,5 s. Prędkość maksymalna to słodka tajemnica właścicieli - Ford nie może jej w USA podawać, bo według przepisów straszy to Amerykanów, ale wiadomo, że na 270 km/h się nie kończy. Nowy Shelby otrzymał "zaawansowaną" kontrolę trakcji (poprzednia polegała na odcinaniu
Gwiazdozbiór Mercedesa
innowacyjność - za jego czasów Benz pobił cztery rekordy prędkości. W efekcie już rok później era Mercedesa stała się jednocześnie erą Benza, a obie firmy stały się najbardziej rozpoznawalnymi markami niemieckimi. Wojna światowa zmieniła wszystko - Benz i Mercedes produkowały na
10 x rajdowi mistrzowie
(USA). To właśnie Zasada był inicjatorem i liderem zespołu, który w 1973 r. polskim fiatem 125p na poniemieckiej autostradzie pod Wrocławiem ustanowił trzy światowe rekordy prędkości (25 tys. km, 25 tys. mil i 50 tys. km). W 1997 r., mając 67 lat, wystartował z żoną po raz kolejny w Rajdzie Safarii w
10 x rajdowi mistrzowie
(USA). To właśnie Zasada był inicjatorem i liderem zespołu, który w 1973 r. polskim fiatem 125p na poniemieckiej autostradzie pod Wrocławiem ustanowił trzy światowe rekordy prędkości (25 tys. km, 25 tys. mil i 50 tys. km). W 1997 r., mając 67 lat, wystartował z żoną po raz kolejny w Rajdzie Safarii w