netykieta

KRM

Raport Microsoftu potwierdza - internauci są dla siebie coraz milsi

Raport Microsoftu potwierdza - internauci są dla siebie coraz milsi

Od 2016 roku Microsoft bada, jak ludzie zachowują się i wchodzą ze sobą w interakcje w Internecie. Gigant z Redmond właśnie przedstawił tegoroczne wyniki Digital Civility Index (DCI) prowadzonego w 22 krajach.

Savoir vivre na facebooku

Czy oznaczanie znajomych na facebookowych zdjęciach bez pytania ich o zdanie jest kulturalne?

Savoir vivre: wymiana maili

Jak długo należy ciągnąć korespondencję mailową? Zawsze głupio mi pozostawić czyjś e-mail bez odpowiedzi, choćby potwierdzenia, że dostałem wiadomość. Co z tym zrobić?

Savoir vivre, email

Savoir vivre, email

-vivre'u  - czyli netykiety - też można, a nawet trzeba mówić o kulturze korespondencji. Zdecydowanie zgadzam się z Panem, że e-mail powinien zawierać tytuł. Jego brak może oznaczać wiele, np. niechcianą wiadomość (spam), wiadomość z wirusem albo jedynie wysłaną przypadkowo, za szybko, co się zdarza

Jaki błąd językowy najczęściej popełniamy? Tego i innych rzeczy dowiecie się z tej książki

dodatku krótka forma zmusza do namysłu, jak zmieścić w niej jak najwięcej treści. Dzięki temu mamy okazję poćwiczyć jedno ze stylistycznych zaleceń - maksimum treści, minimum słów, z czym zgadza się prof. Andrzej Markowski. Od rozważań na temat netykiety i okołointernetowych

Świąteczny savoir-vivre: jak się odnaleźć w każdej sytuacji

Świąteczny savoir-vivre: jak się odnaleźć w każdej sytuacji

prawda nic nie zastąpi nam odręcznie napisanej kartki, nie mniej lepiej wysłać życzenia pocztą elektroniczną niż w ogóle. Wysyłając tzw. e-kartkę lub same życzenia, powinniśmy pamiętać o kilku zaleceniach netykiety i czasem zdrowego rozsądku. Jeżeli się decydujemy na wysłanie więcej niż kilku słów

Korporacyjny savoir vivre

Korporacyjny savoir vivre

wiadomości. Gdy ktoś nie szanuje zasad netykiety i rozsyła, niezależnie od wagi treści e-maila, żądania przeczytania, sam sobie winien. Wkrótce nikt nie będzie chciał potwierdzać jego wiadomości, nie mówiąc już o czytaniu. Zajmuję się doradztwem finansowym. Czy przedstawiając się klientce powinienem