kamienista szlaki ile metrów

Alex Kłoś

Najlepsze trasy rowerowe w Polsce

Lasy, góry, jeziora i brzeg morza. Jak Polska długa i szeroka coraz więcej jest szlaków rowerowych. Ich łączna długość liczona jest już w dziesiątkach tysięcy kilometrów. Asfalt, szutry, leśne dukty, polne drogi i górskie trakty. Dokąd wyruszyć? Wybraliśmy 14 propozycji.

Wspinaczka na Orlej Perci

Jestem na Orlej Perci. A dokładnie w połowie drabinki przy Koziej Przełęczy. Wokół szczyty i otchłań. Totalna ekspozycja. - Dobra, to teraz puść się rękami i odchyl do tyłu - mówi Marcin Witek. To akurat ostatnia rzecz, na jaką mam teraz ochotę.

Rower do pociągu i pod miasto (Łódź i Warszawa)

Znudziły ci się już miejskie trasy rowerowe, a przed dalszymi wypadami odstrasza cię perspektywa pedałowania wzdłuż hałaśliwych tras wylotowych, chaotycznych przedmieść i parków przemysłowych? Weź rower do pociągu, pojedź pół godziny w dowolną stronę i wyjedź na sam skraj twojej aglomeracji! Czeka tam na ciebie mnóstwo atrakcji i oznakowanych szlaków rowerowych - takich na jedno popołudnie. Co warto zobaczyć pod wielkimi polskimi miastami? Zaczynamy od Łodzi i Warszawy.

Zobacz wideo

Samochody: jazda z Kuzajem

drogi, na której będziemy trenować. - Właśnie po niej jedziemy - powiedział Kuzaj. "To niemożliwe", pomyślałem. Posuwaliśmy się wolno górską, kamienistą, leśną dróżką. Bok nissana drapały gałęzie, bo szlak miał ok. dwóch metrów szerokości. Tu i ówdzie leżał zwalony świerk, w jednym miejscu

15 wysp Morza Śródziemnego, które musisz odwiedzić

brakuje tutaj palm, drzewek pomarańczowych, pustyń, górskich jezior i wysokich ośnieżonych szczytów, z których najwyższy - Monte Cinto - zdecydowanie przewyższa nasze Rysy. Tutaj zresztą znajduje się jeden z najtrudniejszych górskich szlaków w Europie - GR 20. Zaczyna się on obok Calvi i wiedzie przez

Nisssan Titan Desert - tytan pustyni

osiem kaw. Jeżeli to tak ma wyglądać, to prędzej dostanę zawału, niż przejadę ten rajd. Tomek uspokoił mnie, że pierwszy etap liczy wprawdzie 98,41 km, ale tylko przez pierwszych pięć będziemy forsować wydmy. Potem będą kamieniste i szutrowe szlaki, przecinane odcinkami piaszczystymi. Luz. Przed

Wśród łowców głów

szlaki wodne i poruszanie się jest uzależnione od stanu wód. Niski przyprawia o gęsią skórkę, kiedy stępka łodzi alarmująco zgrzyta o kamieniste dno, grożąc rozpruciem kadłuba. Wtedy trzeba przenieść bagaż po oślizgłych od glonów skałach, ostatkiem sił przeciągnąć masywną pirogę 50 metrów i ponownie ją

Mój pierwszy raz: bieganie w angielskich górach

kamienista. Wyglądała na ujeżdżoną przez jakieś land rovery. Na kolejnych prędzej bym spodziewał się windy. W ciągu półtorej godziny weszliśmy niemal z poziomu morza na 931 metrów. Chmura ograniczała widoczność do kilku metrów, a lampka tworzyła tylko łunę przed twarzą. Z kompasem na dłoni trzymałem

Życie pustyni: podróż do Jordanii

, by obserwować, jak na klasztorze i fasadzie grobowców zmieniają się kolory, Beduini zrzucają maski, zaczynają normalne pogawędki i zapraszają do jaskiń. Następnego dnia wdrapuję się ścieżką poza popularnymi szlakami do ruin zamczyska krzyżowców. Nagle ze skał rozlega się beczenie kóz, a na ten

Podróż przez mongolski step

znów mkniemy galopem. Spotykamy dwójkę niemieckich turystów z przewodnikiem. Przybyli z przełęczy, którą planowaliśmy iść. Zdecydowanie odradzają ten szlak ze względu na ogromnie ilości błota. Skręcamy więc na wschód, aby przez wysoką przełęcz przedostać się raz jeszcze nad jezioro. Decyzja

Małysz: Na skoczni miałem kilka sekund adrenaliny, na rajdach trzyma cały czas

Fakt. Emocji na pewno mu nie brakuje. Pędzimy po poligonie w Drawsku. Podglądam, jak Orzeł z Wisły przygotowuje się do Dakaru 2014, swojego trzeciego startu w tej imprezie. Hilux wyskakuje w powietrze i kilka metrów dalej z głośnym jękiem opada na ziemię. Nie ląduje jednak na "pysk" jak

Kara-at, czyli śladami Czyngis-chana

razem nie żartował. Wspinamy się wprost na skalisty i kamienisty grzbiet, który jeszcze rano był biały od śniegu. Po raz pierwszy jest za trudno dla koni, musimy zsiąść i ostatnie kilkaset metrów pokonać na piechotę. To alpejska wysokość, nic dziwnego, że dopada nas zadyszka. Wkrótce Ira zażądała

Ałtaj - ciepła wódka w złotych górach

uzbrojeni myśliwymi jadą polować na marala, odmianę jelenia, którego rogi mają ponoć moc leczniczą i są afrodyzjakiem, a my ruszamy swoim szlakiem.   Myśliwi i pasterze, obwieszeni bronią od stóp do głów, to jedyni ludzie, jakich spotkaliśmy w ciągu kilkutygodniowej wędrówki.   Prawdziwy sos

Podróże: wino z prezydentem Gruzji

nieba. Śmigłowiec ląduje kilkaset metrów za posesją. Za chwilkę podjeżdża limuzyna, z której wysiada sam Micheil Saakaszwili. Różany rewolucjonista, wróg Rosji, przyjaciel Polski i Ameryki. Postawny, przystojny, przyodziany w skórzaną kurtkę lotniczą ze swoim nazwiskiem i funkcją wyhaftowanymi na