kamienista na szlaku ile metrów

Alex Kłoś

Najlepsze trasy rowerowe w Polsce

Lasy, góry, jeziora i brzeg morza. Jak Polska długa i szeroka coraz więcej jest szlaków rowerowych. Ich łączna długość liczona jest już w dziesiątkach tysięcy kilometrów. Asfalt, szutry, leśne dukty, polne drogi i górskie trakty. Dokąd wyruszyć? Wybraliśmy 14 propozycji.

Wspinaczka na Orlej Perci

Jestem na Orlej Perci. A dokładnie w połowie drabinki przy Koziej Przełęczy. Wokół szczyty i otchłań. Totalna ekspozycja. - Dobra, to teraz puść się rękami i odchyl do tyłu - mówi Marcin Witek. To akurat ostatnia rzecz, na jaką mam teraz ochotę.

Rower do pociągu i pod miasto (Łódź i Warszawa)

Znudziły ci się już miejskie trasy rowerowe, a przed dalszymi wypadami odstrasza cię perspektywa pedałowania wzdłuż hałaśliwych tras wylotowych, chaotycznych przedmieść i parków przemysłowych? Weź rower do pociągu, pojedź pół godziny w dowolną stronę i wyjedź na sam skraj twojej aglomeracji! Czeka tam na ciebie mnóstwo atrakcji i oznakowanych szlaków rowerowych - takich na jedno popołudnie. Co warto zobaczyć pod wielkimi polskimi miastami? Zaczynamy od Łodzi i Warszawy.

Zobacz wideo

Samochody: jazda z Kuzajem

drogi, na której będziemy trenować. - Właśnie po niej jedziemy - powiedział Kuzaj. "To niemożliwe", pomyślałem. Posuwaliśmy się wolno górską, kamienistą, leśną dróżką. Bok nissana drapały gałęzie, bo szlak miał ok. dwóch metrów szerokości. Tu i ówdzie leżał zwalony świerk, w jednym miejscu

15 wysp Morza Śródziemnego, które musisz odwiedzić

lokalizacji panuje na niej bardzo przyjemny klimat - latem upał aż tak bardzo nie doskwiera, większa też jest ilość opadów, co przekłada się na wspaniałą, bujną roślinność. Znajdziemy tu długie piaszczyste plaże, niewielkie kamieniste zatoczki, jak i skały opadające do morza stromymi klifami. Woda morska

Mój pierwszy raz: bieganie w angielskich górach

kamienista. Wyglądała na ujeżdżoną przez jakieś land rovery. Na kolejnych prędzej bym spodziewał się windy. W ciągu półtorej godziny weszliśmy niemal z poziomu morza na 931 metrów. Chmura ograniczała widoczność do kilku metrów, a lampka tworzyła tylko łunę przed twarzą. Z kompasem na dłoni trzymałem

Nisssan Titan Desert - tytan pustyni

technicznie, kamienistymi drogami. Nigdy nie jeździłem moim góralem po prawdziwych górach, a teraz się zgłosiłem na pięcioetapowy, 478-kilometrowy rajd po Saharze i górach Atlas. Jeden z dziesięciu najcięższych maratonów MTB na świecie. Tak, jestem wariatem.     Ja i mój bronco   Titan Desert

Wśród łowców głów

szlaki wodne i poruszanie się jest uzależnione od stanu wód. Niski przyprawia o gęsią skórkę, kiedy stępka łodzi alarmująco zgrzyta o kamieniste dno, grożąc rozpruciem kadłuba. Wtedy trzeba przenieść bagaż po oślizgłych od glonów skałach, ostatkiem sił przeciągnąć masywną pirogę 50 metrów i ponownie ją

Życie pustyni: podróż do Jordanii

panuje tu ruch jak na autostradzie, bo w oddali wciąż pojawia się jakieś nowe auto, z którego pozdrawiają nas wyciągniętą dłonią. Na trasie mamy kaniony, czerwone wydmy, prehistoryczne naskalne rysunki, wiszące skalne mosty, źródło Lawrence'a, a nawet jego dom - kupę kamieni przy szlaku karawan, co do

Małysz: Na skoczni miałem kilka sekund adrenaliny, na rajdach trzyma cały czas

Fakt. Emocji na pewno mu nie brakuje. Pędzimy po poligonie w Drawsku. Podglądam, jak Orzeł z Wisły przygotowuje się do Dakaru 2014, swojego trzeciego startu w tej imprezie. Hilux wyskakuje w powietrze i kilka metrów dalej z głośnym jękiem opada na ziemię. Nie ląduje jednak na "pysk" jak

Kara-at, czyli śladami Czyngis-chana

razem nie żartował. Wspinamy się wprost na skalisty i kamienisty grzbiet, który jeszcze rano był biały od śniegu. Po raz pierwszy jest za trudno dla koni, musimy zsiąść i ostatnie kilkaset metrów pokonać na piechotę. To alpejska wysokość, nic dziwnego, że dopada nas zadyszka. Wkrótce Ira zażądała

Ałtaj - ciepła wódka w złotych górach

uzbrojeni myśliwymi jadą polować na marala, odmianę jelenia, którego rogi mają ponoć moc leczniczą i są afrodyzjakiem, a my ruszamy swoim szlakiem.   Myśliwi i pasterze, obwieszeni bronią od stóp do głów, to jedyni ludzie, jakich spotkaliśmy w ciągu kilkutygodniowej wędrówki.   Prawdziwy sos

Podróż przez mongolski step

znów mkniemy galopem. Spotykamy dwójkę niemieckich turystów z przewodnikiem. Przybyli z przełęczy, którą planowaliśmy iść. Zdecydowanie odradzają ten szlak ze względu na ogromnie ilości błota. Skręcamy więc na wschód, aby przez wysoką przełęcz przedostać się raz jeszcze nad jezioro. Decyzja

Podróże: wino z prezydentem Gruzji

nieba. Śmigłowiec ląduje kilkaset metrów za posesją. Za chwilkę podjeżdża limuzyna, z której wysiada sam Micheil Saakaszwili. Różany rewolucjonista, wróg Rosji, przyjaciel Polski i Ameryki. Postawny, przystojny, przyodziany w skórzaną kurtkę lotniczą ze swoim nazwiskiem i funkcją wyhaftowanymi na