kamienista ile metrów

Alex Kłoś

Najlepsze trasy rowerowe w Polsce

Lasy, góry, jeziora i brzeg morza. Jak Polska długa i szeroka coraz więcej jest szlaków rowerowych. Ich łączna długość liczona jest już w dziesiątkach tysięcy kilometrów. Asfalt, szutry, leśne dukty, polne drogi i górskie trakty. Dokąd wyruszyć? Wybraliśmy 14 propozycji.

Kajakowy hard core

Wiszę do góry nogami w kajaku. Brunatna woda Dunajca przepuszcza tak mało światła, że widzę tylko zarys kadłuba. Gorączkowo szukam pętli, za którą mam pociągnąć i zerwać utrzymujący mnie w kajaku fartuch. Powietrza mam coraz mniej.

Pojedynek w terenie: Duster vs Jimny

Sprawdzamy, czy najpopularniejszy SUV w Polsce ma szansę dotrzymać kroku prawdziwej terenówce. Szukamy granicy, za którą zaczyna się świat poważnego off-roadu.

Zobacz wideo

Wspinaczka na Orlej Perci

Trzęsie jak diabli. Zielony land rover defender Tatrzańskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego wspina się po kamienistej drodze z Zakopanego na Halę Gąsienicową. Materiał na budowę drogi pochodzi z koryta potoku Sucha Woda Gąsienicowa, który ciągnie się obok. Tam to dopiero są głazy

Swimrun - duet dla naprawdę zuchwałych

ultrabiegach, gdyby Maćkowski nie porwał się na start w HardaSuka Ultimate Triathlon. W prawie 36 godzin przepłynął (nocą!) 4,5 km, przejechał 225-km pętlę wokół Tatr i przebiegł 55 km tatrzańskimi graniami. W sumie prawie 8 tys. metrów przewyższenia. - Kuzyn, który udziela mi porad

Bałtyk bez tajemnic

gatunków różnobarwnych glonów. Ławica Słupska to także siedlisko drobnych skorupiaków - piaszczyków, żyją tu również omułki - małże przyczepione do dna tak gęsto, że na metrze kwadratowym można ich naliczyć nawet 3000. Tam, gdzie dno Bałtyku jest kamieniste, można spotkać chronione ryby denniki i kaczki

Lato snowboardzistów, czyli mój pierwszy raz na mountainboardzie

mountainboardzistów. Na stoku zbudowali drewnianą skocznię. Kręcą na niej bączki, skaczą kilka metrów nad stokiem (kamienistym stokiem!), gdzie każde lądowanie jest twarde, nawet jeśli uda się na desce "wykołować" i zakończyć skok bez upadku. W powietrzu wykonują pełne obroty. Podczas skoków

Samochody: jazda z Kuzajem

drogi, na której będziemy trenować. - Właśnie po niej jedziemy - powiedział Kuzaj. "To niemożliwe", pomyślałem. Posuwaliśmy się wolno górską, kamienistą, leśną dróżką. Bok nissana drapały gałęzie, bo szlak miał ok. dwóch metrów szerokości. Tu i ówdzie leżał zwalony świerk, w jednym miejscu

Bez trzymanki: kajakiem przez Południowy Tyrol

na "Miami Beach". Teraz sobie popływasz. Wysiadka - zarządza wreszcie Robert. Stoimy na niewielkiej, kamienistej plaży za zakolem rzeki. Przed nami płytki, wąski odcinek z kilkoma kamieniami. - Nie bój się, nic ci się nie stanie. Musisz się nauczyć, jak radzić sobie w rzece bez łodzi

15 wysp Morza Śródziemnego, które musisz odwiedzić

lokalizacji panuje na niej bardzo przyjemny klimat - latem upał aż tak bardzo nie doskwiera, większa też jest ilość opadów, co przekłada się na wspaniałą, bujną roślinność. Znajdziemy tu długie piaszczyste plaże, niewielkie kamieniste zatoczki, jak i skały opadające do morza stromymi klifami. Woda morska

Rower do pociągu i pod miasto (Łódź i Warszawa)

, a także zobaczyć ciekawy pałac Łuszczewskich - mieści się w nim dziś prywatne centrum szkoleniowe Trakt rowerowy z Leszna zaprowadzi was do Zborowa. Dalej we wsi Mariew skręcamy w prawo, do Izabelina, z którego już możemy wraz z rowerem dojechać autobusem ZTM nr 708 ( 2 strefa) do stacji metra

Nisssan Titan Desert - tytan pustyni

technicznie, kamienistymi drogami. Nigdy nie jeździłem moim góralem po prawdziwych górach, a teraz się zgłosiłem na pięcioetapowy, 478-kilometrowy rajd po Saharze i górach Atlas. Jeden z dziesięciu najcięższych maratonów MTB na świecie. Tak, jestem wariatem.     Ja i mój bronco   Titan Desert

Rowery górskie: trening z mistrzynią świata

, szum powietrza w uszach, zbyt szybko zbliżająca się kamienista hopka. Próbuję poderwać przednie koło, ale robię to chyba za wcześnie. Efekt? Lecę jeszcze bardziej przechylony do przodu niż poprzednio. Bach! przednie koło uderza o żwir za przeszkodą. Bach, bach, bach! walę się przez kierownicę

Mój pierwszy raz: bieganie w angielskich górach

kamienista. Wyglądała na ujeżdżoną przez jakieś land rovery. Na kolejnych prędzej bym spodziewał się windy. W ciągu półtorej godziny weszliśmy niemal z poziomu morza na 931 metrów. Chmura ograniczała widoczność do kilku metrów, a lampka tworzyła tylko łunę przed twarzą. Z kompasem na dłoni trzymałem

Antoni Pawlicki o drogach i bezdrożach [WYWIAD]

trekkingowych na świecie, nie jest przesadzona. I tam, kiedy przekroczysz przełęcz Thorong La na 5500 m n.p.m., schodzisz do świętego miasta Muktinath. Prowadzi do niego z dołu droga, kamienista, bardzo wyboista, dżipy wjeżdżają nią dwa dni. Zszedłem tam z gór z pewnym Anglikiem, zawodnikiem rugby, i on mi

Wśród łowców głów

szlaki wodne i poruszanie się jest uzależnione od stanu wód. Niski przyprawia o gęsią skórkę, kiedy stępka łodzi alarmująco zgrzyta o kamieniste dno, grożąc rozpruciem kadłuba. Wtedy trzeba przenieść bagaż po oślizgłych od glonów skałach, ostatkiem sił przeciągnąć masywną pirogę 50 metrów i ponownie ją

Małysz: Na skoczni miałem kilka sekund adrenaliny, na rajdach trzyma cały czas

Fakt. Emocji na pewno mu nie brakuje. Pędzimy po poligonie w Drawsku. Podglądam, jak Orzeł z Wisły przygotowuje się do Dakaru 2014, swojego trzeciego startu w tej imprezie. Hilux wyskakuje w powietrze i kilka metrów dalej z głośnym jękiem opada na ziemię. Nie ląduje jednak na "pysk" jak

Życie pustyni: podróż do Jordanii

Antipas podał jej na tacy głowę Jana Chrzciciela. fot. Anton_Ivanov/Shutterstock Przede mną przygoda z Morzem Martwym, czyli najniżej położonym (lustro wody znajduje się 410 metrów poniżej poziomu morza) i najbardziej zasolonym (w każdym litrze jest 320 gram soli i minerałów) zbiornikiem

Podróż przez mongolski step

źródłach stoi charakterystyczny kopczyk owoo. Ruszamy późno. Droga raz wznosi się po skarpie, raz opada z powrotem do brzegu. Mijamy długą mierzeję wdzierająca się kilkaset metrów w kierunku jeziora. Wchodzimy w galop. Idziemy szarżą we troje, nikt nie odpuszcza. We włosach wiatr, a w nozdrzach

Podróże: wino z prezydentem Gruzji

nieba. Śmigłowiec ląduje kilkaset metrów za posesją. Za chwilkę podjeżdża limuzyna, z której wysiada sam Micheil Saakaszwili. Różany rewolucjonista, wróg Rosji, przyjaciel Polski i Ameryki. Postawny, przystojny, przyodziany w skórzaną kurtkę lotniczą ze swoim nazwiskiem i funkcją wyhaftowanymi na

Kara-at, czyli śladami Czyngis-chana

razem nie żartował. Wspinamy się wprost na skalisty i kamienisty grzbiet, który jeszcze rano był biały od śniegu. Po raz pierwszy jest za trudno dla koni, musimy zsiąść i ostatnie kilkaset metrów pokonać na piechotę. To alpejska wysokość, nic dziwnego, że dopada nas zadyszka. Wkrótce Ira zażądała

Ałtaj - ciepła wódka w złotych górach

do naszego obozu nad jeziorem. Nawet stąd słychać zjeżdżające po lodowcu ogromne głazy. Gdy tak się ześlizgują, czujesz dreszcze.   Droga nad jezioro Szawło.   Droga z obozu do lodowej ściany jest długa. Najpierw trzeba pokonać kamienistą morenę czołową, która wygląda jak długi, szary

Ahoj, przygodo

- będzie sportowo i naprawdę tanio. Jednego dnia możesz na kamienistym przełomie sprawdzić, czy jesteś prawdziwym twardzielem, a już nazajutrz leniwie snuć się przez zupełną dzicz.