honda h 100 s moc
TOP 4 HOT HATCHE: Na tor i na zakupy
Nie wiesz, czym jest hot hatch? Najwyższa pora nadrobić zaległości, bo rynek przeżywa właśnie prawdziwą ofensywę zwinnych i szybkich kompaktów. Przyjrzeliśmy się najciekawszym z nich.
Przegląd SUV-ów | 4 propozycje
Cztery SUV-y, cztery źródła napędu. Benzyniak, diesel, hybryda czy elektryk? Przyjrzeliśmy się reprezentantom tych czterech grup.
Smartfon - elektroniczna kostucha
Dekoncentracja z powodu telefonu to dziś największa drogowa plaga i - według wielu statystyk - główna przyczyna wypadków. Zwłaszcza tych trudnych do wytłumaczenia, bo łatwych do uniknięcia. Takich, co to nie miały prawa się zdarzyć.
Samochody hybrydowe
; Hondy wygląda bardzo dobrze a pierwsze jazdy tym modelem wykazują, że też nieźle jeździ. Żaden z dwóch silników nie jest zbyt mocny. Benzynowy 1,5 l ma 114 KM, a elektryczny - 14 KM. Razem kierowca ma do dyspozycji 124 rumaki, które pozwalają osiągnąć 100 km/h w mniej niż 10 s i maksymalnie
10 najważniejszych samochodów dekady
najdoskonalszym elektrycznym samochodem sportowym. To nie jest meleks na sterydach. Mówimy tutaj o przyspieszeniu 3,7 s do 100 km/h. Mówimy o doskonałym prowadzeniu, które zawdzięcza konstrukcji Lotusa. Ale mówimy tutaj również o zasięgu niemal 400 km na jednym ładowaniu, co jest wynikiem fenomenalnym. Jazda
18 motocykli i skuterów 125 ccm na prawo jazdy kat. B
motocyklu. Jest wygodny, zwinny i niczego nie udaje. Do tego charakteryzuje się prawdopodobnie najwyższą kulturą pracy spośród 125 ccm. Silnik zasilany jest wtryskiem paliwa. Realne jest spalanie poniżej 2 litrów na 100 kilometrów! Cena: ok. 10 900 zł Skutery Honda Seria MT reklamowana jest
Top 10: supersamochody, o których mogłeś nie słyszeć
, siedmiolitrowy silnik o mocy 640 KM. Mimo takiej jednostki napędowej udało się ograniczyć masę samochodu do 1350 kg. Osiągi? 100 km/h w 3,8 s i ostrożne 340 km/h prędkości maksymalnej. Trzeba dużej odwagi, żeby tak szybko jechać prototypem, ale ponieważ blackjaga zmontowano w niewielkiej manufakturze niedaleko
Nowe, nowsze, najnowsze - premierowe samochody 2010
silniku i znaleźli tam dodatkowych 50 KM. 10% mocy więcej odbiło się in plus na osiągach. Turbo S osiąga setkę w 3,3 s, drugą setkę w 10,8 s i traci dech dopiero przy 315 km/h. Jeśli ktoś kupuje takie auto, to pewnie jego najmniejszym zmartwieniem jest spalanie, ale warto wspomnieć, że Turbo S spala tyle
Premiery bajery
spokojnie. Aby ogarnąć całą potęgę focusa, Ford nie tylko przeprojektował przednie zawieszenie, ale wyposażył go też w nową, bardzo zaawansowaną technicznie, blokadę mechanizmu różnicowego. Wiele więc wskazuje na to, że RSzalony Focus (mniej niż 6 s do setki, maksymalnie ponad 260 km/h) będzie się
10 samochodów, których nie ma
ponad 400 KM mocy) napędzają tylną oś. Dzięki temu auto emituje znikome ilości CO2, a 12-litrowy bak wystarcza na 500 km. Osiągi? Poniżej 6 s do setki i maksymalna prędkość 201 km/h. To ostatnie może rozczarować, ale badania marketingowe wykazują, że nabywcy aut tej klasy rzadko przekraczają 200 km/h
Premiery samochodów 2010
wzmocnienia nadwozia. Zwiększyły one masę auta o 100 kg, co źle wpłynęło na osiągi. Dodatkowe 0,2 s potrzebne, by osiągnąć setkę (4,1 wobec 3,9 s w coupé), i mniejsza o 3 km/h prędkość maksymalna (313 wobec 316 km/h) to, obiektywnie rzecz biorąc, pogorszenie osiągów, ale patrząc subiektywnie - nikt
Elektryzująca przyszłość
w 1835 r., gdy na świecie nie było jeszcze telefonu, zamka błyskawicznego i lodówki, narodził się pradziadek samochodów elektrycznych. Co więcej, pierwsze rekordy prędkości (w tym ten najbardziej przemawiający do wyobraźni, czyli przekroczenie bariery 100 km/h) zostały ustanowione właśnie
Mini: historia brytyjskiej legendy
sumie sprzedano ponad 100 tysięcy modeli Cooper i Copper S... fot. Fedor Selivanov / shutterstock.com Wielkie dni Mini-Coopera nadeszły, kiedy zaczął startować w rajdzie Monte Carlo. Potem było już coraz gorzej. Nękany strajkami, nadmiernym rozproszeniem fabryk (co zwiększało koszty) i niską