historia bugatti

Daniel Górecki

SSC Tuatara najszybszym produkcyjnym samochodem świata

SSC Tuatara najszybszym produkcyjnym samochodem świata

13 lat po tym, jak udało mu się ustanowić swój pierwszy rekord świata, SSC wraca po swoje - Tuatara osiąga oficjalną prędkość 508 km/h i zostaje najszybszym samochodem produkcyjnym w historii.

Bugatti i jego boskie automobile

Nazwa marki brzmi po włosku, w imieniu firmy wypowiadają się Niemcy, a jej siedziba jest we Francji. Cóż to naprawdę jest Bugatti? 9 października 2007 r. to był czarny dzień dla Bugatti. Tego dnia w Księdze rekordów Guinnessa oficjalnie zapisano, że najszybszym seryjnym autem na świecie jest SSC Ultimate Aero TT. Okazał się o pięć kilometrów na godzinę szybszy od słynnego Veyrona. Dziś Bugatti znów jest najszybsze.

Lekcja szwedzkiego, czyli Volvo na torze

Polski importer Volvo zorganizował nam lekcję historii. Praktyczną i z rekwizytami, bo tak łatwiej zapamiętać. Okres? Lata 1927-1995. Oto mobilne muzeum, którego eksponatami jeździliśmy po. torze.

Czego i jak uczyć dzieci? LEGO zachęca, by przebudowały świat

Czego i jak uczyć dzieci? LEGO zachęca, by przebudowały świat

; Poprzez wymyślanie różnych scenariuszy, dzieci rozwijają swoją kreatywność i wyobraźnię, opowiadanie historii wzbogaca ich język, a interaktywne role z minifigurkami pomagają ćwiczyć umiejętności społeczne. Twórcze zabawy pomagają dzieciom uczyć się jak być innowacyjnym, jak rozwiązywać problemy i myśleć

Projektował Veyrona, dziś jest szefem stylistów Skody [WYWIAD]

Projektował Veyrona, dziś jest szefem stylistów Skody [WYWIAD]

Maciej Kabsch: - Projektował pan Bugatti Veyrona, odpowiadał za stylistykę nadwozi nowych audi, teraz jest szefem biura projektowego Škody. Dokąd chce pan zaprowadzić tę markę? Nowy prototyp Vision C przypomina mi nieco Audi A7... Jozef Kaban* : - Pokazując 3 lata temu w Genewie pierwszy koncept z

Załoga X | SUV-y z Monachium

Załoga X | SUV-y z Monachium

; jeszcze nie było. Ale wytrzymajcie do następnej strony... Tymczasem zagadka: co duży, rodzinny SUV może mieć wspólnego z Bugatti Chiron? Ot, choćby liczbę turbosprężarek. Poprosiłem na siłowni kumpla, żeby zgadł, ile w X5 jest ich dokładnie. „Pewnie są dwie. No dobra, może trzy. Też nie

Łukasz Myszyński zdradza nam, jak stworzyć wymarzony samochód

Łukasz Myszyński zdradza nam, jak stworzyć wymarzony samochód

Multipla tak wygląda i kto zaakceptował ten projekt, ale fakt, że ludzie ją kupowali, oznacza, że była przydatna. Ponadczasowy projekt? Myślę, że Multipla zapisze się na kartach historii, lecz nie jako wybitny projekt, ale coś niezwykle dziwnego. Może to nie był jej moment. Niektóre samochody

Rozmawiamy z teksańskimi Moto-Małpami z Discovery Channel

Rozmawiamy z teksańskimi Moto-Małpami z Discovery Channel

uzyskanie za nie dobrej ceny. Czyli celujecie raczej w samochody z małym przebiegiem? Richard : Takie chcemy przerabiać. Ale wozy, które mają interesującą historię, te z lat 60. i 50., też nas kuszą. Myślicie czasem o podróży do Europy? Mamy trochę starych samochodów... Aaron : Mamy nadzieję, że zaczniemy

Caterham - twardy drań

Caterham - twardy drań

), supermocny (266 KM), superszybki (setka w 2,9 s, maksymalnie 241 km/h), superwyposażony (immobiliser!) i superdrogi (ponad 230 tys. zł). To najbardziej ekstremalna wersja, auto roku programu "TopGear". R500 przejechał topgearowy tor w czasie 1:17.9. Był to piąty czas w historii programu, brytyjski

DS4 - Wyższe sfery

DS4 - Wyższe sfery

tuszuje turbodziurę. DS4 z tym motorem spala średnio powyżej 10 l. W ofercie są jeszcze słabszy, również turbodoładowany silnik, o mocy 156 KM oraz wolnossący, 120-konny. Rodzina DS To nawiązująca prestiżem do historii submarka Citroëna, za pomocą której francuska marka stara się wedrzeć do

Najszybsze Volvo świata

Najszybsze Volvo świata

. Podróż kończy na kultowym torze w Monte Carlo. Na razie Joel może tylko marzyć, bo samochód nie jest seryjnie produkowany. Siedziba firmy Polestar mieści się w Göteborgu. To tam 30 wysokiej klasy rzemieślników ręcznie składa najbardziej hardcorowe Volvo w 80-letniej historii firmy. Kiedy po raz

Mercedes SLK

Mercedes SLK

Niemieckiej zarejestrowano Patent-Motorwagen Carla Benza, uznawany za pierwszy samochód w historii. Koenigsegg, karoca szwedzkiego księcia W tytule miało się znaleźć jakieś chwytliwe szwedzkie wyrażenie, które opisywałoby samochody Koenigsegg. Ale wszystkie szwedzkie słowa, które naprawdę

Mr. Brown, czyli Pan Iksiński - BMW X1

Mr. Brown, czyli Pan Iksiński - BMW X1

(montaż)   Czytaj w Znam.to: BMW, Opel a może Volvo? Zobacz też na Logo24 :   Elektryzująca przyszłość Wielkimi krokami nadciągają czasy, w których warkot silnika zastąpi cisza, a smród spalin przejdzie do historii. Napędzane prądem samochody to już rzeczywistość, a nie

Mazda i jazda!

Mazda i jazda!

; Łyk historii   Trójka nie była pierwszym hot hatchem Mazdy. Już w latach 80. na bazie modeli 323 Japończycy budowali turbodoładowane wersje GTX, występujące także z napędem na cztery koła. Perła w koronie to 323 GT-R, wyprodukowana na początku lat 90. (w liczbie 2,5 tys. szt.) tylko po to, by

Made in USA, czyli co Ameryka dała modzie

Made in USA, czyli co Ameryka dała modzie

swojej bogatej historii koszula w kratę była już strojem klasy robotniczej, elementem identyfikacji szkockich klanów, symbolem brytyjskiej elegancji i atrybutem zbuntowanej młodzieży. Krata z mody nie znika, a co jakiś czas wychodzi na pierwszy plan - jak teraz.   Skromna, prosta kurtka

Premiery samochodów 2010

Premiery samochodów 2010

  Audi R8 Spyder Kiedy na rynku: wiosna Cena: ok. 800 tys. zł   R8 z silnikiem V10 o mocy 525 KM kosztuje grubo ponad 700 tys. zł. Wersja spyder z otwieranym dachem będzie o wiele droższa, a tym samym zyska tytuł najdroższego w historii modelu Audi. Spyder różni się od wersji coupé

Dziwne samochody od mistrzów Zagato

Dziwne samochody od mistrzów Zagato

. Zagato Sukcesy wyścigowe aut z karoseriami od Zagato szybko ściągnęły na niego uwagę kolejnych czołowych koncernów motoryzacyjnych, takich jak Bugatti, Rolls-Royce czy Maserati. W latach trzydziestych biuro stylistyczne z Mediolanu prowadziło intensywne eksperymenty nad aerodynamiką i nowymi typami

Gwiazdozbiór Mercedesa

Gwiazdozbiór Mercedesa

wcześniej stałby po kostki we krwi po wewnętrznych walkach. A jednak metaforyczny odpowiednik takiego rządu powstał - i przetrwał, cementując jedno z największych przedsięwzięć wszech czasów. Taaak, historia Mercedesa jest zagmatwana.   - Zwalniam pana! - Cieszę się. Jej początek wyznaczają dwaj

Zegna się nie zmienia

Zegna się nie zmienia

Zegny pachną zupełnie zwyczajnie, bo akurat na tym chyba krawcy tej firmy się nie znają.   Gwarancją jakości firmy jest sama jej historia i coś, co można nazwać filozofią kształtowania produktu. Początek, jak to bywa w podobnych opowieściach, był skromny. Urodzony w 1892 r. Ermenegildo Zegna

Koenigsegg: królewskie samochody

Koenigsegg: królewskie samochody

Początek tej historii jest znacznie mniej emocjonujący, zaczęło się bowiem od mrożonek. Sprzedaż szwedzkich kur i wołowiny na początku lat 90. XX w. szła znakomicie. Kraje byłego Układu Warszawskiego były głodne takiej żywności, uważanej za szczyt jakości i dobrego smaku. Kontenery mięsa płynęły do

Lincoln Limousine One

Lincoln Limousine One

(walnie przyczynił się do tego Model T), więc kupienie od Lelandów Lincolna za osiem milionów dolarów (większość poszła na spłatę długów) było niewielkim wysiłkiem. Historia zatoczyła koło, Ford kupił firmę od człowieka, który przed laty wysiudał go z interesu. Lelandom nie pozostało nic innego, jak

10 samochodów, których nie ma

10 samochodów, których nie ma

cała nasza produkcja łącznie. Największą zmianą podczas trwającej 60 lat historii ambassadora było przeniesienie dźwigni biegów z kolumny kierownicy do tunelu w podłodze. Odbyło się to przed czterema laty - przy okazji wprowadzania silnika 1,8 l o oszałamiającej mocy 70 KM. Ten model, z opcjonalnym

BMW klasy M

BMW klasy M

zastąpi cisza, a smród spalin przejdzie do historii. Napędzane prądem samochody to już rzeczywistość, a nie mrzonka. Włoski skorpion Dzięki słynnemu wiedeńskiemu konstruktorowi dziś nawet mali mogą naprawdę dużo. Wózek po byku Widząc podnoszone jak skrzydła drzwi

Terenowe creme de la creme - najlepsze terenówki

prasowe (montaż)   Zobacz też na Logo24 :   Elektryzująca przyszłość Wielkimi krokami nadciągają czasy, w których warkot silnika zastąpi cisza, a smród spalin przejdzie do historii. Napędzane prądem samochody to już rzeczywistość, a nie mrzonka. Włoski

Tysiąc mil w starym aucie - rajd Mille Miglia

są pojedyncze egzemplarze takich cacek, a tu była ich pełna hala. Rozejrzeliśmy się z Pawłem, moim pilotem: bmw, bugatti, alfy romeo, jaguary, ferrari, mercedesy, maserati, wszystkie z lat 1927-1957. I proszę sobie wyobrazić, ten moment kiedy ich kierowcy uruchamiają silniki, dodają gazu... Ten ryk

10 x rajdowi mistrzowie

ograniczyliśmy do 10 nazwisk, co doprowadziło do pominięcia wielu kierowców, o których dobrze pamiętają fani tej dyscypliny. Staraliśmy się jednak przybliżyć sylwetki tych, którzy nie tylko za sprawą swoich osiągnięć na stałe wpisali się do historii sportów motorowych w Polsce. (ur. 13 lipca 1903 w Krakowie; zm

Bolidy na zakupy

wspominając. Rzeczywiście, jeszcze wcale niedawno - 15 lat temu - tak najczęściej było. Dziś jednak w takim wyobrażeniu jest coraz mniej prawdy.   Supersamochody   Jasne, produkuje się i dziś supersamochody, jak Porsche Carrera GT2, Koenigsegg, Ferrari F430, Pagani Zonda, Bugatti Veyron

10 x rajdowi mistrzowie

pominięcia wielu kierowców, o których dobrze pamiętają fani tej dyscypliny. Staraliśmy się jednak przybliżyć sylwetki tych, którzy nie tylko za sprawą swoich osiągnięć na stałe wpisali się do historii sportów motorowych w Polsce. 1. Jan Ripper(ur. 13 lipca 1903 w Krakowie; zm. 24 maja 1987 w Zakopanem