garbus

Garbus

Garbus

Garbus - wracamy do przeszłości. Powrót do przeszłości nieodzownie łączy się z powrotem do starych aut, również garbusów. Te zabytkowe samochody może nie są tak atrakcyjne jak caddliac, czy stara wersja mercedesa, ale potrafią przykuć uwagę. Oczywiście na rynku dostępne są też garbusy w nowej, wyszczuplonej wersji i jak twierdzą pasjonaci motoryzacji nie są tak zachwycające, jak starsza wersja.

Garbus - jak go odnowić? Odnowienie starego samochodu to poważne zadanie, zwłaszcza, jeśli auto jest zaniedbane i konieczna jest wymiana całego silnika oraz osprzętu. Odnowa garbusa nie jest tak skomplikowana, jak niektórych samochodów ze względu na dużą dostępność części zamiennych, aczkolwiek problemem na pewno będzie karoseria, zwłaszcza w samochodach bardzo zniszczonych.

Garbus - czy warto kupić? Volkswagen oferuje klientom nie tylko bardzo nowoczesne auta, zarówno, jeśli mówimy o wyposażaniu, jak i wyglądzie, ale także bardziej „antyczne” samochody. Oczywiście dla fanów garbusa nie jest on antykiem, ale specyficzny wygląd auta, nawiązujący do starych, znanych nam sprzed lat garbusów. Samochody te nie są najnowocześniejszymi autami dostępnymi na rynku, aczkolwiek nie są to też najgorsze auta, bo producent gwarantuje najwyższą jakość i bezpieczeństwo.

Anna Bieluń

W "garbusie" nawet w korkach stoi się przyjemniej

W "garbusie" nawet w korkach stoi się przyjemniej

Mówi się o nim zdrobniale i zawsze z czułością. Kubański kierowca powie "jajeczko" (el huevito), francuski "biedronka" (coccinelle). Brytyjczyk krzyknie "żuczek", ale my, Polacy, znamy jednego, poczciwego "garbusa", który zawsze dostaje drugie tkliwe imię - "Kermit", "Elmo", "Żółtek". Fani samochodu produkowanego i kupowanego bez przerwy przez ostatnie 70, mają swoje święto i rozpoczynają sezon zlotów

Światowy zjazd garbusów: zobacz unikatowe modele

Jeśli wydaje się Wam, że na największym zlocie Volkswagena na świecie było głośno, piwo lało się strumieniami, a ci mniej zdyscyplinowani kierowcy darli trawę swoimi podrasowanymi autami krzycząc przy tym wniebogłosy - jesteście w błędzie. To nie Polska. Było miło, choć spokojnie. Czasami aż za bardzo.

W poszukiwaniu zaginionych Majów, czyli garbusem po Meksyku

Trzęsło gorzej niż w polonezie. Silnik się grzał i gasł. Zawieszenie poszło na pierwszym progu zwalniającym. Ale i tak było warto. Przejechałem półtora tysiąca kilometrów przez dżunglę, po najdzikszym stanie Meksyku. Garbusem.

Alfabet Sławomira Mrożka - co ciekawego o nim wiemy?

Polski z myślą, że wrócą nieprędko, chociaż według oficjalnej wersji była to tylko wycieczka. Na początek wynajęli pokoik w robotniczej dzielnicy i kupili garbusa. "Teraz jest rozmaicie, ciężko czasem. Ale wiem, za co płacę, i wiem, co za to dostaję: coś swobodniejszego w głowie" - pisał Mrożek

Wspomnień czar

Wspomnień czar

shop.lego cena: 699 zł Tekst: CJ Zdjęcia: Shutterstock, materiały promocyjne

Dub It Tuning Festiwal - niech żyje tuning!

Dub It Tuning Festiwal - niech żyje tuning!

wyrafinowane projekty – pojazdy uznawane za niesamowicie przygotowane i rzadko spotykane na naszych drogach, takie jak VW Garbus czy BMW serii 7. Jednak, to co przykuwało, to bardzo wysoki poziom przygotowanych aut, które były wystawiane. A właśnie! Pojawiło się również kilka "maluchów", które

Trójkołowy retro-elektryk z Estonii

Trójkołowy retro-elektryk z Estonii

Estonia może nie kojarzy nam się z produkcją samochodów, ale wkrótce może to ulec zmianie. Wszystko za sprawą malutkiego trójkołowca zasilanego prądem, czerpiącego pełnymi garściami z estetyki lat 30. ubiegłego wieku. Projektanci twierdzą, że inspirowali się stylistyką kultowego garbusa

MOTOsonda: Maciej Wisławski

MOTOsonda: Maciej Wisławski

dla mnie, ale i dla wielu z nas drugim domem. Garbus z 1967 r. to auto, którym jechałem do ślubu. Należał do mojego kolegi, pracownika naukowego Instytutu Warzywnictwa w Skierniewicach, w którym też pracowałem po ukończeniu studiów w SGGW w Warszawie. Kupił go za pieniądze zarobione na stażu

Auta z "prądem", czyli czym się jeździ w Brazylii

Auta z "prądem", czyli czym się jeździ w Brazylii

; importowanych z Niemiec części garbusa. Niemcy mają na koncie dwa długoterminowe rekordy sprzedaży. Pierwszy należy właśnie do Beetle’a, który dzierżył palmę pierwszeństwa nieprzerwanie przez 24 lata. Pobił go młodszy produkt – Volkswagen Gol (nie mylić z Golfem) – utrzymując się na pozycji

Motoryzacyjna moda - zamiast lakieru oklejają auto folią. Czy to dobry pomysł?

Motoryzacyjna moda - zamiast lakieru oklejają auto folią. Czy to dobry pomysł?

decydują się na szary, grafit i czarny błyszczący - twierdzi Damian Tomaszkiewicz. - To ciekawe rozwiązanie, sama chętnie okleiłabym swoje auto - mówi dziennikarka motoryzacyjna Joanna Zientarska. - Mam znajomych, którzy okleili sobie garbusa na czarny mat i są przeszczęśliwi

MOTOsonda: Bartłomiej Topa

MOTOsonda: Bartłomiej Topa

. urodziny. Kupiłem go na Allegro za swoje pierwsze porządne pieniądze. Brązowy volkswagen garbus z 1972 r. Mam z nim mnóstwo wspomnień, jeździłem nim aż cztery lata. Od razu po zakupie oddałem go w ręce pana Jacka Chojnackiego, bo silnik wymagał generalnego remontu. Potem mogłem nim

Lancia Delta Integrale powraca...

Lancia Delta Integrale powraca...

proste przesłanie: wskrześmy tę legendę. Tak jak BMW zrobiło z mini, a Volkswagen z garbusem. Proporcje jego lancii delty concept są bardzo zbliżone do słynnej integrale: 4,2 m długości i 1,8 m szerokości. W twarzy samochodu, bocznej linii okien, czy sportowo wyprofilowanych błotnikach można zaś bez

Top 10 atrakcji: Berlin

Top 10 atrakcji: Berlin

, sklepy, kawiarnie. Kiedyś było to miejsce odrobinę offowe, dziś jest raczej komercyjne, ale warto zawitać. Popularnym miejscem jest sklep z zabawkami Viel Spiel - można kupić metalowego garbusa dla juniora. Niech ma! 

Kit cary nie do kitu

Kit cary nie do kitu

skalę kupować zardzewiałe auta ze złomowisk, po czym wymieniano im elementy nadwozia na nowe, wykonane z włókna szklanego. Wtedy właśnie powstały pierwszy firmy produkujące kit cary. Pomógł im także volkswagen garbus, który dzięki napędowi na tylne koła, silnikowi umieszczonemu z tyłu i prostej

Dom na kołach | VW California

Dom na kołach | VW California

cześć pierwowzoru – zbudowanego na podzespołach Garbusa Transportera T1 z 1950 r. – miał stać się moim mieszkaniem na najbliższe 14 nocy. Pierwszą spędziliśmy w krakowskim mieszkaniu, bo do mobilnej sypialni podchodziliśmy z pewną dozą nieufności. Obawy wzbudzał zwłaszcza

Niesmok (powieść w trzech tomach)

Niesmok (powieść w trzech tomach)

nieprzyjemnie dociekliwy. - Nie - szepcze inżynier, bo ostatnia rzecz, jakiej sobie życzy, to rozgłos. - Ja jestem przez dwa el. Garbus mruga ponownie i łypie na stojącą przy drzwiach wejściowych do hotelu Anitę Bułas. - Przez dwa el to u nas kosztuje podwójnie, panie Romanie. Inżynier Rawa ciężko wzdycha i

Chajzerów dwóch. Ale obaj - tacy sami!

Chajzerów dwóch. Ale obaj - tacy sami!

: To nie była sekta! Nie chodziło nam o żadne konkretne wyznanie. Pragnęliśmy wolności, kontaktu z innymi ludźmi. Zakładaliśmy bawełniane ciuchy z Indii, a nie jakieś markowe rzeczy. Jeździliśmy garbusami. Filip: Już wtedy byliście hipsterami! Jak to wszystko wraca

Po MINI też Syrena, Warszawa i Polonez! Powrót motoryzacyjnych legend

Po MINI też Syrena, Warszawa i Polonez! Powrót motoryzacyjnych legend

Wszystko zaczęło się w nowym studio projektowym w Kalifornii w 1992 r. Na zlecenie szefa koncernu Volkswagena Ferdinanda Piëcha, miał powstać projekt, który był związany z kultowym garbusem. Auto, które w USA najbardziej kojarzono z niemiecką marką. To na nim wychowało się pokolenie "

Porsche Design: nie tylko samochody

Porsche Design: nie tylko samochody

Ferdynand Aleksander Porsche to wnuk projektanta słynnego VW garbusa W niemal każdym salonie samochodowym stoi przeszklona szafka z firmowymi drobiazgami. Modeliki samochodów, długopisy, czapeczki, czasem gaśnica. Często w nieładzie, lekko przykurzone, z raczej odstraszającymi cenami

Top 10: najwybitniejsi projektanci samochodów

Top 10: najwybitniejsi projektanci samochodów

jednemu z jej ojców, to tylko odległe echo inżynierskiej doskonałości. 1935 Prawdziwy " samochód dla ludu " . Kolejne generacje Garbusów naprawdę zmotoryzowały Europę. Pierwszy samochód hybrydowy nie powstał w sterylnym laboratorium japońskiej firmy, snującej wizje podboju Ameryki. Nie

Rozmawiamy z twórcą 600-konnej Nowej Warszawy

Rozmawiamy z twórcą 600-konnej Nowej Warszawy

'garbusa' czy np. Syrenę Sport? Właśnie dlatego, że garbata Warszawa M20 w całości bazowała na radzieckiej konstrukcji i silniku, a Warszawa Sedan była już w zasadzie w pełni polskim samochodem, stworzonym według myśli naszych konstruktorów. Co do Syreny Sport, to jest jednak

Niemcy pachnące benzyną

Niemcy pachnące benzyną

;. Ale oprócz wyścigowych aut o tak charakterystycznym kształcie jest też słynny garbus projektu Ferdynanda Porsche oraz sascha. To ostatnie auto Ferdynand zaprojektował dla firmy Austro-Daimler w 1922 r. na sycylijski Targa Florio (najbardziej prestiżowy wyścig do lat 30. XX.). Pierwszy samochód, który

Top 10: legendarne samochody

Top 10: legendarne samochody

nie interesować. Ot, 130 koni mechanicznych w nadwoziu, o którym wiadomo, że było kolejną pochodną, uparcie lansowanego przez firmę Porsche, projektu VW Garbusa. Gdyby tylko nie te oczy, a właściwie te okrągłe, uwodzicielskie reflektory, wydłużona maska, muskularny tył i wrażenia z jazdy

10 najważniejszych samochodów dekady

robi ogromne wrażenie ? ale przyszłości motoryzacji nie tworzy.   Mini   Choć pionierem w odgrzewaniu dobrych pomysłów był Volkswagen ze swoim nowym Garbusem, to o nowym Garbusie wstyd wspominać, a Mini święci tryumfy. Wprowadzony na rynek w 2001 r. samochodzik łączy w sobie cechy

Samochody na koniec świata

od tych francuskich samurajów doskonałych zdolności terenowych. To w końcu kolejne modne crossovery dla mieszczuchów, którzy tylko czasami muszą przejechać po szutrowej drodze. Premiera: jesień Cena: około 170 tys. zł Trzecia generacja Garbusa zmężniała. Nie jest już słodziutka niczym różowy

Zrób samochód

w Niemczech istnieje prężny rynek kitów opartych na ramie VW Garbusa - buduje się na niej dziesiątki różnych pojazdów: od plażowego buggy, przez repliki Porsche niemal każdej generacji, po pseudo-Lamborghini i Kuebelwagen z czasów II wojny światowej. Na rynku amerykańskim

Logo z klasą: historia Jaguara

;pięćsetka" dla Fiata i "garbus" dla Volkswagena. We Włoszech zdobył popularność jako samochód Diabolika - superzłodzieja i bohatera najstarszej włoskiej serii komiksowej. Wraz z premierą auta podczas salonu genewskiego w marcu 1961 r. odbyły się niezależne testy prędkości

World Car of the Year 2010 - Niemcy górą

zasiadających w jury konkursu. Historia lubi się powtarzać, bo dokładnie taki miał być też pierwszy volkswagen. W 1934?r., gdy świat właśnie wychodził z pierwszego wielkiego kryzysu, Ferdynand Porsche zaproponował swojemu rządowi zbudowanie "niemieckiego samochodu ludowego", czyli volkswagena Garbusa

10 najsłynniejszych seryjnych morderców

albo ręką na temblaku i nieporadnym spojrzeniem prosił je o pomoc w przeniesieniu czegoś do samochodu. W aucie, wysłużonym beżowym garbusie, zmieniał się w oszalałego potwora, ogłuszał swoje ofiary łomem, gwałcił i dusił, nierzadko jeszcze raz kopulując z ich zwłokami już po śmierci. W poszukiwaniu

Podróż po Jukatanie: tequila, piramidy i nurkowanie

CVV przez komórkę. Umiarkowanie bezpieczne z punktu widzenia klienta. Lecz kar później nie ściągali, a zaliczki nie pobierali. Nikt nikogo nie oszukał. Ponieważ produkowanych w Meksyku przez pół wieku do 2003 r. garbusów wypożyczalnie już nie mają w ofercie, biorę najtańsze auto chico. Za sześć

U blaszanego Czyngis-chana

) Narciarz na wysokościach (Chiny) Mrówki na przystawkę (Australia) Koleją na Dach Świata (Tybet) W poszukiwaniu zaginionych Majów, czyli garbusem po Meksyku

10 najsłynniejszych seryjnych morderców

w gipsie albo ręką na temblaku i nieporadnym spojrzeniem prosił je o pomoc w przeniesieniu czegoś do samochodu. W aucie, wysłużonym beżowym garbusie, zmieniał się w oszalałego potwora, ogłuszał swoje ofiary łomem, gwałcił i dusił, nierzadko jeszcze raz kopulując z ich zwłokami już po śmierci. W