Nowa klasa S: poprawiona perfekcja
Klientów luksusowych limuzyn nie zdobywa się potężnymi silnikami i tabelkami z osiągami, tylko wysmakowanymi detalami. Nowy Mercedes S Klasse to bardzo skuteczny zdobywca.
Kiedy SUV to za mało | Test pikapów
Nie ma bardziej męskich aut od pikapów. Są wielkie, nieporęczne, stawiają opór i dużo palą. Chwyciliśmy byka za rogi, sprawdzając pięć z nich w codziennym użytkowaniu.
MOTOsonda: Wojtek Mazolewski
Kiedyś marzył o kolorowym "rollsie" Beatlesów, ale zadebiutował za kierownicą topornego kombi. Każdy samochód to dla niego dzieło sztuki, o ile jest stary.
Niemcy pachnące benzyną
trzeba było wymieniać co 1,5 tysiąca kilometrów, ale ja bym mógł się poświęcić. W muzeum Mercedesa są też polskie akcenty. Jest papamobile wyprodukowany dla Jana Pawła II i autobus, którym jeździli niemieccy piłkarze na mundialu w 1974 r., wtedy gdy dali nam łupnia na zalanej wodą murawie stadionu we
Gwiazdozbiór Mercedesa
której powstanie i funkcjonowanie byłoby zaangażowanych tylu najważniejszych ludzi w danej dziedzinie przemysłu. Bo na chwałę przedsiębiorstw, które w 1926 r. scalono w zalążek koncernu giganta o nazwie Mercedes-Benz, pracowali niemal wszyscy najważniejsi europejscy konstruktorzy, handlowcy i finansiści
Lo: Samochód koncepcyjny to nie tylko gadżet
marek, jak Lotus, Audi czy Mercedes. Zaprojektowałem m.in. Lotusa Carltona, pracowałem nad Audi A-4, a w Mercedesie nad koncepcyjnymi M-B F200, M-B Maybach czy klasą S. Ale wolę się skupić na Renault, bo tu rozpocząłem najbardziej znaczącą pracę. Trzeba wiedzieć, że projektowanie aut to nie jest praca
Traktorem przez świat
terrorystów boeing 767 uderzył w drugą wieżę World Trade Center. Marcin usłyszał w słuchawce głos Tomasza Horbala, ówczesnego dyrektora Biura Handlu Zagranicznego fabryki: „Mam dla pana dobrą wiadomość. Damy panu model 6014 na wyprawę”. Celem miały być znowu Indie, ale po ataku USA na Afganistan
Kornacki, Mikiciuk i Bąk o motoryzacyjnych zaskoczeniach i rozczarowaniach
odstawały od aut produkowanych w Europie czy dalekiej Azji. Te różnice były najbardziej widoczne w sposobie prowadzenia na technicznych, szybkich i krętych torach. Shelby GT350 okazał się autem, które bardziej przypomina BMW serii M niż amerykańskiego Mustanga. Tym samochodem odniosłem w USA ogromny sukces
Bolidy na zakupy
prędkości, bo zawieszenie jest tu twarde i o małym skoku, a ekstremalne ogumienie podąży za każdą koleiną. Dane techniczne: Karoseria: kombi, 5-osobowa Bagażnik: 565 l Silnik: V10, 5,2 l, turbo
World Car of the Year 2010 - Niemcy górą
prestiżową gwiazdą na masce. Nawet chłopaki z angielskiego "Top Gear", o których trudno powiedzieć, że kochają stateczne samochody, dali tej limuzynie 13 punktów na 20 możliwych, czyli tyle samo co ukochanemu przez nich BMW 5. Oczywiście, za mercedesa trzeba słono zapłacić, stylizacja karoserii i
Terenowe creme de la creme - najlepsze terenówki
najszybszym SUV-em na rynku, ale jego mechaniczne serce częściowo jest składane ręcznie i widnieje na nim tabliczka z nazwiskiem pracownika, który odpowiadał za cały proces produkcji danego silnika. Bardzo to snobistyczne. Mimo osiągów godnych aut sportowych, mercedes M pozostaje potulny i wygodny. Auto ma
Testujemy Porsche Macan Turbo. 400 KM, 269 km/h
i mercedesowi GLK. To świetne, uniwersalne sportowe auto dla każdego, na które będzie stać bardzo nielicznych. DANE TECHNICZNE Porsche Macan Turbo PRZYŚPIESZENIE DO 100 KM/H: 4,6 s PRĘDKOŚĆ
Logo z klasą: historia Jaguara
motocykli. Konstrukcje budowane z nowego materiału - aluminium - spodobały się i Jaskółka (zwana skrótowo SS) mogła rozwinąć skrzydła. William Lyons, choć nie był ani wykształconym projektantem, ani rysownikiem - wcześniej uczył się w szkole technicznej, praktykował w fabrykach i sprzedawał samochody
Złoty interes?
pokazują dane w milach, galonach, Fahrenheitach. I zaledwie w kilku modelach (głównie Mercedesa) można się z tym uporać za pomocą dostępnych dla kierowcy ustawień. W wielu autach (np. we wszystkich volvo, lexusach i subaru, a także w części audi i bmw) przeprogramowanie nie jest możliwe. Nawet w
Samochody na koniec świata
z technicznego punktu widzenia francuskie wersje Mitsubishi ASX, jednak dzięki tym wszystkim wymyślnym przetłoczeniom i detalom wykończeniowym wyglądają bardziej stylowo niż ich japoński krewniak. Oba auta mają większy prześwit, a w droższych wersjach napęd na cztery koła, ale nie należy oczekiwać
Kamil Stoch - Orzeł z Zębu
: ta-kie, ja-kie aku-rat mam w szafieko-szu-la: do-pa-so-wa-nama-ry-nar-ka: teżwo-da to-a-le-to-wa: o-by?po-do-ba-ła się żo-niesa-mo-chód: jeżdżę Mercedesem GLKze-ga-rek: trwa-łyte-le-fon: iP-ho-nekom-pu-ter: Macksiąż-ka: kry-mi-na-ły i przygodo-wepły-ta: z do-brą mu-zy-ką, od?roc-ka po r'n'b i so
Top 10: legendarne samochody
przeciwników. 911 ma jednak ciekawą cechę wyróżniającą ją spośród innych samochodów. Gdy pojawia się nowy model, fachowcy kiwają nad nim głowami, zachwycają się rozwiązaniami technicznymi i coraz efektywniejszym przenoszeniem potężnej mocy na asfalt, po czym zgadzają się co do jednego - to już nie to
Leica - koniec pewnej epoki
). Marka od początku solidnie pracowała na swoją renomę. Nawet dla laika hasło "Leica" znaczy tak samo dużo jak "Mercedes". Nie bez kozery najpopularniejszym gadżetem, jaki po wojnie zabierali ze sobą do domu amerykańscy żołnierze, była - oprócz parabellum - właśnie Leica
Nowe, nowsze, najnowsze - premierowe samochody 2010
, odważny. Nie da się go pomylić z żadnym innym samochodem. Nie wiadomo, czy nie stanie się to jego wadą, bo Nissan przyzwyczaił swoich klientów do nieco spokojniejszych stylizacji. Crossover ma podwyższony prześwit i w najmocniejszej, 190-konnej wersji, napęd na cztery koła, ale żadna z niego terenówka
Koenigsegg: królewskie samochody
nastolatek zdobywał uznanie kolegów, podkręcając im motorowery tak, żeby policja nie była w stanie wykryć przeróbek. A w wieku 21 lat przyszedł z teczką pełną rysunków do projektanta Davida Crafoorda, kazał mu przerobić szkice na rysunki techniczne i wykonać makiety do badań. Crafoord nieco się zdziwił takim
Top 10: najwybitniejsi projektanci samochodów
techniczne, prototypy, poprawki, o których ojciec motoryzacji nie miał wielkiego pojęcia. Ale to dzięki ich wspólnej pracy w marcu 1886 r. na drodze do Untertürkheim pojawiła się dorożka, do której Maybach zamontował silnik o mocy 1,5 KM. Rezultaty były bardzo obiecujące. Trzy lata później oficjalnie
BMW klasy M
Vehicle) monachijskiej firmy z napędem 4x4. Główni konkurenci X5 to Mercedes klasy M, Lexus RX, Audi Q7 i Porsche Cayenne. Auto jest jest bardzo popularne w USA. Firma BMW nazywa model X6 SAC (Sport Activity Coupé). Samochód technicznie bazuje na modelu X5, ale z wyglądu bardziej przypomina
Viva Riva - motorówki najbogatszych
. - Zbudowano ich tylko 4 tysiące, a dziś pływa najwyżej połowa - mówi Oliver Frackman, monachijczyk, którego pasją jest restaurowanie łodzi. - Kocham je, chociaż żyć się z tego nie da. Doprowadzenie rivy do dawnej świetności to rok pracy, no i kosztuje o wiele więcej, niż wybudowanie nowej
Era - campera
Transita, Renault Mastera, często Mercedesa. Także na podwoziach autobusów, a nawet samochodów ciężarowych - te są największe i najdroższe. Są trzy podstawowe typy wozów camperowych - z alkową, bez alkowy i tzw. zintegrowane (bez wyraźnego rozdzielenia części dla kierowcy i
Audi RS z Rodowodem Sportowym
, S5 i S6, a na S8 skończywszy. Tylko Q7 i Q5 oraz supersamochód R8 nie mają swoich sportowych wersji. Postęp ekologiczny Kogoś, kto nie zna dobrze oferty Audi, mogą zdziwić dane techniczne modelu S5. O ile w wersji coupé ma on 354 KM i