budowanie tkanki mięśniowej

Magda Sołtys

Jak najwydajniej się relaksować, gdy chcesz wrzucić na luz, a jest mało czasu?

Jak najwydajniej się relaksować, gdy chcesz wrzucić na luz, a jest mało czasu?

W sezonie biegacza amatora tzw. roztrenowanie przypada zazwyczaj tuż po jesiennych zawodach. Wybór czasu na przerwę to sprawa indywidualna, ale musi być on zgrany z planami sportowymi, zawodowymi i... rodzinnymi. Jeśli "high season" w tych trzech sferach trwa jednocześnie, jest pewne, że gdzieś zawalisz. Z planowaniem życia osobistego i zawodowego musisz poradzić sobie sam. Mogę ci nieco pomóc w wymiarze sportowym - roztrenowanie zrób na około 4-6 miesięcy przed zawodami, na których ci szczególnie zależy.

Posiłek przed czy po treningu? Profesjonalny poradnik

Co zjeść, żeby chudnąć, a co żeby nabrać masy? Kiedy jest czas na ostatni posiłek przed ćwiczeniami? Czy jeść coś także po?

Skuteczna dieta na przyrost mięśni

Budowanie masy mięśniowej można porównać do stawiania domu. Istotne są materiały jakich używamy i plan budowy. Podobnie jak w przemyśle budowlanym, nie zaszkodzi też przy tym zaufać odpowiednim specjalistom.

Zobacz wideo

Obalamy 17 mitów o jedzeniu!

Obalamy 17 mitów o jedzeniu!

jarmuż lub brukselka mogą wpływać niekorzystnie na pracę tarczycy. Z kolei warzywa takie jak pomidory i papryka mogą zwiększać działania autoagresywne naszych przeciwciał na tkanki. Dopóki nie zrobisz sobie testów nietolerancji pokarmowych (polecam US BioTek) ani badania przeciwciał przeciwjądrowych

Co daje jazda na rolkach? Pytamy fizjologa i trenera

Co daje jazda na rolkach? Pytamy fizjologa i trenera

? W trakcie jazdy na rolkach pracują wszystkie duże grupy mięśniowe. W największym stopniu zaangażowane są mięśnie kończyn dolnych (głównie mięśnie czworogłowe i pośladkowe). Dodatkowo w większym stopniu niż w trakcie biegu angażowane są mięśnie grzbietu - o ile jeździmy w pozycji łyżwiarskiej