abs 3

Dariusz Dobosz

Kontrola trakcji i hamulców | Elektroniczni strażnicy

Kontrola trakcji i hamulców | Elektroniczni strażnicy

Elektroniki w motocyklu jest coraz więcej. I dobrze, bo dzięki niej możemy jeździć coraz bezpieczniej. Nie każdy kierowca lubi być wspomagany przez systemy, które załączają się automatycznie, a potem ingerują w poczynania prowadzącego. W grę wchodzą zazwyczaj sprawy ambicjonalne: szczególnie głęboka wiara we własne umiejętności i poczucie nieomylności.

Teraz łatwiej kupisz Yamahę

Jeśli planujesz kupić jednoślad, teraz jest najlepszy moment! Od końca kwietnia Yamaha pomaga w zakupie wielu swoich pojazdów z 2011 lub 2012 roku.

Nowości ze stajni KYMCO - X-Town 125i (ABS) lub X-Town 125i (CBS)

W lipcu odbyła się polska premiera, kolejnej nowości ze stajni Kymco, modelu X-Town 125i. Ultranowoczesny design oraz dynamiczne kształty robią doskonałe wrażenie i pojazd prezentuje się niezwykle imponująco.

Wygraj kasę na Dniach Otwartych

Wygraj kasę na Dniach Otwartych

Jeśli planujesz kupić jednoślad, teraz jest najlepszy moment! Wpłacając zaliczkę podczas Dni Otwartych, otrzymasz bezpłatny serwis przez całe dwa lata! Dodatkowo, możesz skorzystać z kredytu 3 x 33 lub leasingu 30/24m/30 albo ze zniżki na ubezpieczenie. Jeśli nie potrzebujesz finansowania ani AC

Honda Africa Twin - pełna specyfikacja!

Honda Africa Twin - pełna specyfikacja!

/min. Do kompletu na pokładzie znajdzie się skrzynia DCT. Kierowca będzie miał do dyspozycji kilka trybów pracy w tym off-roadowy i drogowy. Motocykl będzie ważył na sucho: 208 kg (212 kg x ABS, 222 kg z Dual Clutch Transmission). Na mokro natomiast: 228 kg (232kg z ABS, 242 kg z DCT). Resztę danych

Sierpniowa promocja w Suzuki

Sierpniowa promocja w Suzuki

Od 1 sierpnia Suzuki wprowadza specjalną ofertę na zakup motocykla. Klienci, którzy kupią wybrane modele motocykli, będą mieli do wyboru jedną z trzech promocji: ubezpieczenie pakietowe (OC, AC i NW) motocykla w firmie Allianz gratis, bezkosztową możliwość zakupu motocykla w systemie ratalnym 3 x

Eicma 2018 - Nowości Ducati

Eicma 2018 - Nowości Ducati

pakietem elektronicznym. Nadal dostępne są 4 tryby jazdy i 8-stopniowa kontrola trakcji, ale wprowadzono 3-stopniowy cornering ABS i system VHC. Dodatkowo bazowa wersja jest gotowa do dołożenia Quickshiftera czy Ducati Multimedia System. Za to w wersji „S”, jest to wyposażenie standardowe tak

Norma Euro4 - czyściej, bezpieczniej, drożej

Norma Euro4 - czyściej, bezpieczniej, drożej

autobusów, a statystycznie przejeżdżają w roku zaledwie 6000 km. Przyjmuje się, że wszystkie silnikowe jednoślady osiągają rocznie nie więcej, niż 3% przebiegu innych użytkowników dróg. A jednak już w latach dziewięćdziesiątych silnikowe jednoślady emitowały ponad 20% wszystkich trucizn pochodzących z

Eicma 2018 - BMW na sezon 2019

Eicma 2018 - BMW na sezon 2019

ABS Pro, kontrola trakcji DTC, asystent hamowania i elektronicznie regulowane zawieszenie ESA. Nowe są także zawieszenia, kontynuujące trend z poprzedniej generacji (upside down zamiast telelever) oraz nadwozia. O ile o R można powiedzieć, że zmiany nie są drastyczne, no bo co można nowego wymyślić w

Honda CRF1000L Africa Twin - już oficjalnie

Honda CRF1000L Africa Twin - już oficjalnie

sterujący momentem obrotowym (Honda Selectable Torque Control System) * 3-poziomowy HSTC z możliwością wyłączenia (* dotyczy wersji ABS i DCT) Rama: Stalowa, w połowie kołyskowa, z dużą wytrzymałością na rozciąganie, stalowa tylna rama pomocnicza Promień skrętu: 2,5 m Masa "sucha": 208 kg (STD

Nowy Piaggio Liberty ABS

Nowy Piaggio Liberty ABS

klientów. Nowy skuter Piaggio Liberty powstał w zgodzie z wartościami, które były inspiracją dla stworzenia jego pierwotnej wersji. W celu poprawy bezpieczeństwa wykorzystuje szereg nowinek technologicznych, jak np. układ hamulcowy z ABS, który jest standardem dla wersji 125cm3. Dzięki temu Liberty 125

Czas polimerów

Czas polimerów

motoryzacja, to polimery takie jak polipropylen (5500 zł/t), polistyren (7100 zł/t), ABS (9500 zł/t) i poliwęglan (12 700 zł/t). Przypomnijmy, że cena aluminium wynosi obecnie ok. 7300 zł/t, a stali w formie blachy walcowanej na gorąco zaledwie 2500-2600 zł/t. Jak widać tworzywa sztuczne są

Waga półciężka

Waga półciężka

rozwiązanie dość skutecznie niszczy właściwości jezdne po asfalcie. Kostki się gną zarówno w zakrętach jak i podczas hamowania, tudzież przyspieszania. Szukaliśmy kompromisu, który nie zamieni Triumpha i BMW w ciągniki rolnicze. Rozwiązaniem problemu okazały się być Metzeler Karoo 3. Wyglądają jak hybryda

Nowy V-STROM 1000 wkrótce w Polsce

Nowy V-STROM 1000 wkrótce w Polsce

Napędzany dwucylindrowym widlastym silnikiem o pojemności 1037 cm3 jest gotów stawić czoła każdemu wyzwaniu. V-STROM 1000 ABS to kolejna generacja legendarnego turystycznego motocykla, którego pierwsza seria została zaprezentowana w 2002 roku. Dwa lata później na rynek wprowadzona została wersja z

Honda ST 1100/1300 Pan European - opinie Świata Motocykli

Honda ST 1100/1300 Pan European - opinie Świata Motocykli

detali oraz podnoszeniu poziomu bezpieczeństwa i komfortu jazdy. W 1992 r. wprowadzono współpracujące ze sobą układy przeciwpośligowe ABS i TCS. Pierwszy działał klasycznie, podobnie jak w samochodach. Zapobiegał blokowaniu kół po uruchomieniu hamulców. Drugi zapobiegał uślizgowi kół podczas

Bezpłatne szkolenia dla mechaników! BIKE TOUR 2017 TEXA

Bezpłatne szkolenia dla mechaników! BIKE TOUR 2017 TEXA

W programie przygotowano informacje z zakresu: 1. Norma Euro 4 w nowych motocyklach 2. Zarządzanie systemami elektroniki w motocyklach i wybrane przykłady ich diagnostyki (teoria + praktyka) 3. Sieć CAN: architektura połączeń i komunikacji pomiędzy sterownikami (teoria + praktyka &ndash

EICMA 2018 -  Harley-Davidson LiveWire

EICMA 2018 - Harley-Davidson LiveWire

standardowe wyposażenie motocykla system hamowania ABS i system kontroli trakcji (TCS) oraz opony H-D/Michelin Scorcher (180mm tył/120mm przód). Aby odpowiednio dostosować parametry motocykla, użytkownik LiveWire ma możliwość wyboru jednego z siedmiu trybów jazdy, z których cztery to standardowe ustawienia

Premiera Triumph Street Triple RS Zawyżanie poziomu

Premiera Triumph Street Triple RS Zawyżanie poziomu

;assist&slipper clutch". Dźwignia działa lekko, a antyhopping sprawia, że w zakręty możemy wchodzić jak na supermoto. Systemy kontroli trakcji i ABS sprzężone są z trybami jazdy. Wolę takie rozwiązanie, niż osiem poziomów regulacji każdego systemu. Jest prostsze w obsłudze

Pierwszy w klasie - BMW F 850GS

Pierwszy w klasie - BMW F 850GS

system podmieniany jest na tryb Enduro Pro. Opcje możemy przełączać w trakcie jazdy jednym przyciskiem. Efekt odczujemy w reakcji na gaz oraz w systemach wspomagających. Nad hamowaniem czuwają ABS i ASC (Active Stability Control), pozwalające na awaryjne hamowanie nawet w głębokim złożeniu. Za

W Europarlamencie - felieton naczelnego "Świata Motocykli"

W Europarlamencie - felieton naczelnego "Świata Motocykli"

moda na takie podchoinkowe prezenty? Obawiam się, że nie. To zapobiegliwi sprzedawcy rejestrowali motocykle, żeby móc potem zbywać je jeszcze według homologacji Euro 3. Prosty sposób i skuteczny - ma jednak swoje wady. Klient kupując taki motocykl decyduje się jakby nie było na pojazd "używany

Skutery X-MAX 125 już w salonach Yamahy [wideo]

Skutery X-MAX 125 już w salonach Yamahy [wideo]

system ABS zapewniający pewne hamowanie nawet na mokrej nawierzchni. Oprócz widocznej wysokiej jakości i sportowych możliwości, inną ważną cechą jest zachowanie idealnej równowagi między stylem, wygodą, sportowym charakterem i praktycznością w codziennej eksploatacji, której idealnymi przykładami są m.in

Honda XL 1000 V Varadero | opinie Świata Motocykli

Honda XL 1000 V Varadero | opinie Świata Motocykli

przez niego informacje były aktualizowane co 3 sekundy. Zmiana układu zasilania pozwoliła wyeliminować paliwożerność, poważną wadę wytykaną zarówno przez fachowców z branży, jak i użytkowników. Ważny dla tego modelu był również rok 2004. Wówczas wprowadzono do układu hamulcowego system przeciwpoślizgowy

EICMA | Triumph Daytona 675 model 2013

EICMA | Triumph Daytona 675 model 2013

Mimo kryzysu Triumph sporo ostatnio zainwestował i wciąż pracuje nad nowymi modelami. Jednym z nich jest nowy Daytona.Jego silnik ma nadal 675 ccm, zawory nowej wersji wykonano z tytanu, wyposażono go również w nowe wtryskiwacze. Zwiększono moc o 3 KM, teraz ma ich 128 przy 12,6 tys. obrotów na

KTM serii Adventure 2016 | Przygodowa rodzina

ELEKTRONIKA ABS: dwukanałowy Bosch (opcjonalny tryb off-road) Kontrola trakcji: 3-stopniowa (opcjonalny tryb off-road) Inne: zmienne tryby pracy silnika WYMIARY I MASY Wysokość siedzenia: 850 mm Rozstaw osi: 1560 mm Minimalny prześwit: 220 mm Kąt pochylenia główki ramy: 64 stopnie Masa

Walka dziesięciolecia | Honda Africa Twin vs KTM 1090 Adventure R

nie chroni nas jakoś wybitnie, nie ma też regulacji, ale w porównaniu do KTM daje wyższy komfort w trasie, a w terenie nie przeszkadza. Wiele cech zbliża te motocykle. Siedzenia są na podobnej wysokości, a motocykle wyposażone są w ABS oraz kontrolę trakcji. Austriacy dorzucają do tego tryby jazdy

TRIUMPH For The Ride. Jakie szykuje zmiany

skrzynie biegów. Dla zapewnienie bezpieczeństwa rozszerzył współpracę w zakresie produkcji opon do swoich motocykli . Dziś produkuje swoje ogumienie w Pirelli , Metzeler oraz Avon. Skupił się również na systemach kontroli trakcji, wielopłaszczyznowym ABS-ie , oraz wprowadził zawieszenia Ohlins, WP i FOX. W

Honda ST 1100 Pan European | Opinia Świata Motocykli

chwalono przede wszystkim bardzo dobre przygotowanie do turystyki, znakomite podwozie, zwrotność, kulturę pracy silnika, skuteczne hamulce i wysoki komfort jazdy. Znakomity wizerunek Pan European poprawiono jeszcze w 1992 r., kiedy wprowadzono współpracujące ze sobą układy przeciwpośligowe ABS i TCS

Husqvarna TR 650 Strada i Terra | Pierwsze spojrzenie

zamówienie. Strada gotowa do jazdy waży 186 kg, Terra bez ABS o 3 kg mniej. Źródło Husqvarna Motorcycles

Nie lękajcie się: test nowego Monstera 1200

czemu zarządzanie kontrolą trakcji, ABS i Wheelie Control jest lepsze niż w modelu poprzednim. Dowodem na to jest fakt, że z takiego samego systemu aktualnie korzysta większość maszyn sportowych. Prawdopodobnie dzięki obecności bardziej zaawansowanej elektroniki, inżynierowie mogli sobie

Yamaha FJR 1300 | CyFJRyzacja

dodatkowe 3 KM mocy i tyle samo dodatkowych niutonometrów. Jednostka napędowa to nadal nienagannie pracująca rzędówka z nieprzyzwoicie wręcz wysoką kulturą pracy. Ten silnik nie zna takiego pojęcia, jak wibracje. Miałem wrażenie, że tam w ogóle nie ma tłoków podporządkowanych czterosuwowemu reżimowi pracy

Kymco Downtown 125i ABS - w nowym wcieleniu

przed wiatrem lub mżawką. W trosce o bezpieczeństwo podróżujących pozostawiono ten sam, doskonale działający układ hamulcowy z ABS-em, co w trzysetce. Gabaryty skutera zachęcają do wypadu poza miasto. Oczywiście o nudnych autostradach należy zapomnieć, ale na pozostałych szlakach Downtown 125i nie

Nowa rodzina motocykli Triumph Bonneville przedstawiona

Na razie Triumph nie podał pełnych danych technicznych wiemy jednak, że Street Twin ma około 80 Nm przy 3 200 obr/min. T120 z chłodzonego cieczą silnika 1200 wyciąga natomiast 105 Nm przy 3 100 obr/min. Najmocniejszy z nich jest Thruxton, który legitymuje się 112 Nm przy 4 950 obr/min. Każdy z

Ducati Monster 1200 w salonach już w marcu

1200 S - 145 KM. Ponad 124 Nm momentu obrotowego gwarantują ostre przyspieszenie. Jazdę ułatwia system kontroli trakcji z 8-stopniową regulacją, 3-stopniowy ABS oraz system Ride-by-Wire, czyli elektroniczne sterowanie przepustnicą z trzema trybami.

Kawasaki J300 już w salonach. Znamy ceny [wideo]

zł, a w wersji z ABS 21 500 zł. Pisaliśmy już o tym pierwszym w ofercie Kawasaki skuterze w naszym serwisie: Totalna niespodzianka - skuter Kawasaki J300 Jeździliśmy skuterem Kawasaki J 300 Duży materiał ukaże się w najbliższym (3/2014) numerze Świata Motocykli. W kioskach od 13 lutego 2014 r.

SYM GTS Joymax 125i Sport ABS start&stop | Awans niższej klasy

skuter jest jak duży samochód: oferuje lepszy komfort jazdy i bogate wyposażenie. Zwłaszcza pod tym ostatnim względem SYM przoduje nad konkurentami w swojej klasie. Ma zintegrowany układ hamulcowy z ABS-em, który nie ingeruje zbyt szybko i pozwala uzyskać wysokie opóźnienia. Zintegrowanie układu pozwala

Skuterowe nowości SYM na sezon 2014

"Sześćsetka", podobnie jak pozostałe modele, nie jest zupełnie nowa. Od poprzedniej wersji różni się przede wszystkim nowym systemem ABS firmy Bosch, który jest o połowę lżejszy od poprzedniego. Ma też lepiej dostosowywać się do trudniejszych warunków drogowych. MaxSym dzieli wygląd i

Can-Am Spyder F3 | Polska premiera na Wystawie Motocykli i Skuterów

Niech was nie zwiedzie jego wygląd. Mimo że z przodu przypomina nieco traktorową kosiarkę do trawników, to pod karoserią Spydera F3 kryje się 3-cylindrowy silnik Rotax 1330 ACE o mocy 115 KM i momencie obrotowym 130 Nm. W odróżnieniu od Harleya-Davidsona Tri Glide - Can-Am Spyder F3 ma dwa przednie

Klasyka w trzech smakach, czyli trzy razy Romet Classic 400

motocyklami lekkimi. Jak przystało na maszyny w starym stylu, nie znajdziemy w nich żadnych dodatkowych, elektronicznych wspomagaczy jazdy. Oczywiście poza obowiązkowym zgodnie z normą EURO4 systemem ABS, o którym możemy powiedzieć tyle, że działa. Jedyny jasny punkt Z tej trójki jedynie Scrambler zaliczył w

Labirynt pod napięciem

siedemdziesiątych w motocyklach zagościła elektronika. Początkowo skromnie, tylko w układzie zapłonowym, który wreszcie stał się niezawodny i trwały. Elektroniczny zapłon kondensatorowy zastosowano w Morini 3 1/2 z 1972 r., a w wydaniu tranzystorowym - w Suzuki GS 850 z 1979 r. Dzięki elektronice można było

Legenda jest zbędna

mówiąc na jej scentralizowanie. W przestrzeń za cylindrami upakowano akumulator, komputer pokładowy i jednostkę sterującą ABS. Sporo przestrzeni i masy oszczędzono dzięki zastosowaniu głowicy typu Unicam. Zawory sterowane są jednym wałkiem, zupełnie jak w crossowych modelach CRF 250/450R. Kolejnym

Bezkonkurencyjne duo | Honda Crossrunner vs Yamaha MT-09 Tracer

ABS  bez możliwości zmiany ustawień     Kontrola trakcji  3-stopniowa Inne  brak WYMIARY I MASY Długość  2190 mm Szerokość  870 mm Wysokość  1360 mm Wysokość siedzenia  regulowana 815-835 mm Rozstaw osi  1475 mm Minimalny prześwit  165 mm

Wybierz mądrze! Ducati Monster 821 vs Triumph Street Triple RS

112 KM, 89 Nm, 179 kg, trzema trybami jazdy (sport, touring, urban) i pakietem bezpieczeństwa (3-stopniowy ABS i 8-stopniowa kontrola trakcji) na tle wersji RS wygląda blado. Dopóki nie weźmie się pod uwagę niebezpiecznie podobnej ceny obu motocykli. Owszem, Ducati nigdy do tanich nie należało, to

BMW C 650 Sport/ BMW C 650 GT | Bez rewolucji

Stability Control) po raz pierwszy zamontowany w skuterze. Przekonstruowano także przekładnię CVT (mieliśmy zastrzeżenie do poprzedniej wersji, ale o tym będzie chwilę później), usprawniono system ABS, wykorzystujący najnowszą generację dwukanałowego sterownika Bosh 9.1MB, co teoretycznie już pozwala na

Gdzie oczy poniosą | BMW R 1200 GS - motocykl używany

paliwa. W 2006 r. zmieniano sprzęgło i położenie czujników ABS przy przednim kole. Wycofano też czujniki ciśnienia w kołach ze szprychowymi obręczami. Przywrócono je w 2008 r. W 2009 r. zmieniono elektronikę pompy paliwa oraz kondensator przeciwzakłóceniowy w alternatorze. W 2011 r. zajęto się przednimi

Kawasaki Z 650| Miejski Zawadiaka

Agresywny i nowoczesny wygląd to jedno, a kwestie techniczne - drugie. W zestawieniu z ER-6n nowy Z 650 jest aż 19 kg lżejszy. Konstruktorzy zaoszczędzili okrągłe 10 kg budując nową, kratownicową ramę a prawie 3 kg dzięki nowemu wahaczowi. Wyraźne zmiany dotyczą także jednostki napędowej

Gimbaza na wakacjach: BMW G 310R

model przechodził. Być może problemy te nie pomogły w osiągnięciu (przynajmniej jak dotąd) zachwycającej sprzedaży. Konkurenci, którzy w podobnym czasie wprowadzali na rynek na przykład takie modele jak MT-03 (za około 23 tys. zł) czy też Ninja 300 ABS (za ok 23 900 zł) nie zaspali, ale te

Triumph Boneville Street Twin| Najmłodszy z wielopokoleniowej rodziny

wyczuwalny. Właściwie to wrażenie jest wręcz przeciwne, ale o tym szerzej będzie w dalszej części testu. Motocykl obłożony został solidną elektroniką. Standardowo Street Twin wyposażony jest w ABS, kontrolę trakcji i system sterowania przepustnicami ride-by-wire. To całkiem przyzwoicie jak na klasyka z

Pragmatyczne emocje | Benelli BN 251/302

. Najgorsze jest to, że założenie drugiego zacisku i tarczy nie wymaga zmiany żadnej części poza modułem ABS i przewodami. W teleskopie jest uchwyt, piasta koła też ma na to miejsce. Wystarczyłoby przeszczepienie układu z większego brata. Tam, choć motocykle jest o ok. 40 kg cięższy, jest absolutnie

Ducati 1299 Panigale S i jego systemy elektroniczne

będziemy się bać potęgi 205-konnego silnika. Moc maksymalna zostaje ograniczona do 120 KM, a wtrysk paliwa zasila jednostkę napędową w możliwie najbardziej łagodny sposób. Kontrola trakcji jest mocno wyczulona, tak samo ABS. Zawieszenie z kolei staje się relatywnie miękkie i dba o utrzymanie przyczepności

Rozbójnik z gołębim sercem | Moto Guzzi Audace

Wire, trzy tryby map zapłonu, kontrolę trakcji, tempomat i oczywiście system ABS. Obecnie większość powercruiserów nie dysponuje podobnymi rozwiązaniami w wersji seryjnej, więc jak na rok 2013 i tak zachowawczą firmę była to po prostu rewolucja! Serfując na fali sukcesu Californii 1400

Ducati Monster 821 | Nowość z Borgo Panigale

motocykli Ducati. Niech was jednak ten minimalizm nie zmyli. Ducati Monster 821 został wyposażony w najnowsze technologie stosowane przez producenta: 8-poziomowy system kontroli trakcji, 3-poziomowy ABS i system ride-by-wire, który działa w trzech trybach przełączanych przyciskiem na kierownicy. Monser 821

Ducati Multistrada 1200S | Brzydkie kaczątko

jazdy (sport, touring, urban i enduro). Dla każdego z nich możemy dowolnie skonfigurować parametry kolejnych systemów. Do dyspozycji jest wybór mapy zapłonu (trzy typy krzywej oddawania mocy), poziomu kontroli trakcji (8-stopniowa regulacja i możliwość wyłączenia), systemu ABS (3-stopniowa regulacja z

Triumph Sprint ST - opinie Świata Motocykli

wyeliminowano konieczność obniżania tłumika wydechu przy montowaniu kufrów bocznych. Trzeba też wspomnieć, że Sprint RS w 2005 r. otrzymał poprawiony mechanizm zmiany biegów oraz bezpieczne sprzęgło. Od 2006 r. za dopłatą można było zamawiać ABS i nawigację satelitarną. Sezon 2007 przyniósł kolejne zmiany

Honda CBR 1000RR / SP: Nowe zasady gry

montaż czujnika Bosch IMU. Aktualnie korzystają z niego praktycznie wszyscy producenci (poza Yamahą, która opracowała własny) w swoich topowych maszynach. Bada on rotację motocykla w sześciu płaszczyznach i przekazuje dane do kontroli trakcji i układu ABS. Sądziłem, że Honda

BMW R 1200RS| Sztuka kompromisu

motocykla i ruszania z miejsca. Przy rozpędzaniu R 1200RS nie ma sensu kręcić silnika wysoko, bo ten bardzo przyjemnie oddaje moc już w zakresie 3-4 tys. obr./min. Przy okazji dostojny, burczący dźwięk generowany przez jednostkę jest wtedy najprzyjemniejszy dla ucha. Z pojemności skokowej wynoszącej 1170

BMW C evolution | Galeria zdjęć

akumulatorów zarówno z domowego gniazdka, jak i na stacji ładującej dla samochodów. Pełne ładowanie ma trwać zaledwie 3 godziny. Chłodzony płynem silnik jest umieszczony z tyłu obudowy akumulatora i zintegrowany z wahaczem . Napęd przenoszony jest za pomocą paska zębatego do tylnego koła

Ducati 1299 Panigale S | Kontrolowane szaleństwo

warunkach słabej przyczepności, ogranicza moc silnika do 120 KM i sprawia, że systemy wspomagające kierowcę ingerują dość wcześnie. Do "wspomagaczy" zaliczają się kontrola trakcji DTC (8 poziomów czułości), regulacja siły hamowania silnikiem EBC (3 poziomy), cornering ABS (3 stopnie wrażliwości

KTM RC 125 | Pomarańczowa fascynacja

. Hamulce wzięto z modelu Duke 125 w całości, bez zmian. Na wyposażeniu standardowym znalazł się ABS. Nie możemy kupić RC 125 bez niego, ale w razie potrzeby możemy go wyłączyć. Jest to możliwe wyłącznie na postoju, a po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika, system znów automatycznie się włączy. W

Honda Forza 125 | Skuter biznesmena

/100 km. Gdy jeździ się po zakorkowanym mieście, a manetkę gazu traktuje jak przełącznik, spalanie oczywiście wzrasta, choć wciąż nie przekracza magicznej bariery 3 l/100 km. Problemu nie sprawia natomiast złamanie innej magicznej bariery - zejście poniżej 2 l/100 km. Gdy sunąłem po przedmieściach z

Ducati Toruń-Motul Team rusza na tory wyścigowe

Walkowiak, Robin Kraaikamp, Piotr Prendota i Maciej Ukleja. Ale wszystkich łączy jedno: ambicja! Mogę śmiało powiedzieć, że mamy duży potencjał. Najlepsze motocykle, świetny zespół i mnóstwo entuzjazmu. To nasz drugi sezon wyścigowy. Zeszły rok zamknęliśmy 3. pozycją w klasyfikacji producentów. To dobry

Landrynka: Romet SCMB 250

(zgodnie z wymogami norm EURO 3), co pociąga za sobą cały szereg konsekwencji: od elektrycznej pompy paliwa po jednostkę sterującą ECU. Elektronika w tym motocyklu jest ograniczona do niezbędnego minimum – Scrambler nie dysponuje systemem ABS, kontrolą trakcji czy zmiennymi mapami zapłonu

Nowa Yamaha FJR1300A/AE/AS na rok 2016

Deltabox i wahacz Elektronicznie regulowana szybka przednia Regulowana owiewka, siedzisko (2 pozycje) i kierownica (3 pozycje) Regulacja trybów pracy silnika Yamaha D-MODE Elektroniczne sterowanie przepustnicą (YCC-T) Przełączany system kontroli trakcji (TCS) ABS i jednolity układ

Centrum Testowe Yamaha 125 cm3 na prawo jazdy kat. B w Warszawie

skuter i udać się nim na godzinną przejażdżkę. Do wyboru będzie aż osiem modeli, m.in. kultowy motocykl YBR 125 Custom, skuter X-MAX 125 ABS oraz nowa, sportowa Yamaha NMAX. Profesjonalny sprzedawca pomoże dobrać jednoślad dopasowany do indywidualnych potrzeb klienta, wyjaśni jego obsługę i zaproponuje

Test: Honda CB 650F | Kryzysowa narzeczona

odrobinę poczucia smaku. Inną sprawą jest fakt, że działają prawidłowo, ale przecież trudno podchodzić do motocykla tylko z użytkowego punktu widzenia. Dignity Nawigacja GPS VORDON 45" Europa 4GB w okazje.info Motocykl nie jest zbyt ciężki (z ABS waży nieco ponad 200 kg

Wycieczka ciężkim motocyklem w teren - dziewięć porad

wyglądają symetrycznie. 3. Nie, nie i jeszcze raz nie! Przewróciłeś się i koniec. Jeśli nikomu się nic nie stało, to właśnie nikomu się nic nie stało. Nic się nie dzieje! Zgaś silnik jeżeli sam nie zgasł, uspokój się. Weź kilka oddechów. Ten litr paliwa, który właśnie wylądował na glebie jest nieistotny

Kawasaki VN 900 Classic | Opinie Świata Motocykli

800 był na rynku aż 12 lat, trzy lata dłużej niż VN 750. Wydaje się, że Kawasaki nieco zwlekało z wprowadzeniem na rynek następcy, czekając na wejście w życie nowej normy czystości spalin Euro 3. Zaczęła obowiązywać od 2006 r. i wtedy zadebiutował VN 900. Miał zupełnie przekonstruowany silnik

Nie goliła się przez rok. Ideał kobiecego piękna?

#onelove #selfcare #mindfulness #smile Post udostępniony przez Morgan Mikenas (@i_am_morgie) 11 Kwi, 2017 o 11:10 PDT WARNING If body hair offends you, you will want to keep scrolling, no negativity please???????? Current physique from 3 weeks of not lifting because of an injury. I'm

KTM 1190 Adventure vs Honda VFR 1200X DCT Crosstourer | Mocne i dobre emocje

pracuje tak równo i bezwibracyjnie, że w pierwszej chwili robi wrażenie 3-cylindrowej rzędówki. Wyrównoważenie mas w tej jednostce jest godne pochwały, jej praca - jedwabista, a wspinanie się na obroty dzięki systemowi Ride By Wire - wzorowe. Suche, katalogowe dane techniczne nie pozwalają określić, który

Vespa Sprint 125 | Praktyczna Włoszka?

wygodniejsza. Oczywiście za dopłatą możecie ją mieć, ale moim zdaniem, do tak drogiego skutera powinna być w standardzie. Vespa Sprint - z miłości do włoskiego designu Vespę wyposażono w jednocylindrowy, 4-suwowy, chłodzony powietrzem silnik z 3 zaworami - i to tyle z techniki. Jednostka zachowuje się

Honda Hornet 600 | Zwinny "golas" z sercem sportowca

zintegrowanym układem Combined ABS, wykorzystującym zaciski trzytłoczkowe przy przednich tarczach. W silniku nastąpiła prawdziwa rewolucja, bowiem miejsce gaźników zajął układ wtryskowy. Moc maksymalna wzrosła do 102 KM (CBR 600 F miała wówczas 109 KM). Nowa jednostka napędowa była lżejsza o 5 kg. Już to

Ducati Monster 1200S | Ognisty kochanek

. Przed "odlotem" dostałam "instrukcję obsługi". W sumie, co mi szkodzi. Mając do wyboru osiem trybów kontroli trakcji, trzy ustawienia pracy systemu ABS i trzy programy odpowiadające za charakterystykę pracy silnika czyli Urban, Touring i Sport, warto posłuchać, co i jak. I jak? I

Honda CB 600 Hornet | Opinia Świata Motocykli

lekkich. Rozstaw osi zwiększono o 20 mm. Wzrosła średnica tylnej tarczy. Standardowe hamulce miały dwutłoczkowe zaciski z przodu i jednotłoczkowy zacisk z tyłu, ale można było zamawiać wersję ze zintegrowanym układem Combined ABS, wykorzystującym zaciski trzytłoczkowe przy przednich tarczach. W układzie

Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa | Motocyklowy Veyron

! W zeszłym sezonie GSX-R otrzymał... nowe zaciski hamulcowe z przodu i system ABS w standardzie. Kto spodziewał się rewolucji, musiał obejść się smakiem. Zmiany nie są jednak przypadkowe czy czysto wizerunkowe. Jeśli śledzicie historię modelu, na pewno wiecie, że układ hamulcowy był jedynym

10 motocykli dla młodych kierowców z prawem jazdy A2

Katarzyna Bąk w numerze 3/2013 Świata Motocykli (w kioskach do 14 marca). Yamaha sprzedaje ten model także w wersji z ograniczoną mocą spełniającej wymagania prawa jazdy kat. A2. Cena (bez ABS) 27 500 zł. Yamaha XT660Z Ténéré to turystyczne enduro, którym można przemierzać zarówno

Premiera kawasaki ninja 650 Misja pokojowa

;). Ponadto Ninja jest droższa od Z 650 o okrągłe 3 tys. zł. Dwie wersje różnią się przede wszystkim wyglądem nadwozia, stopniem obudowania owiewkami, pozycją za kierownicą i wyglądem kokpitu. Choć fundamenty są jednakowe, Ninja 650 na pierwszy rzut oka wygląda na większy i poważniejszy

BMW S1000RR | Bawarski rollercoaster

prędkości z blisko 300 km/h powoduje, że gałki oczne próbują wyrwać się z oczodołów, a niewytrenowane mięśnie nóg mają gwarantowane zakwasy od zapierania się o zbiornik. Precyzja i skuteczność tych hamulców nie podlegają żadnej dyskusji. W przypadku niektórych motocykli system ABS na torze staje się poważną

Przegląd motocykli i skuterów 125 | Suzuki

(7,5 l) przy zużyciu paliwa na poziomie 3 l /100 km wystarcza na długo. Zobacz: Suzuki RV 125 VanVan Suzuki VanVan nadaje się świetnie do jazdy rekreacyjnej. Był nawet reklamowany jako "plażowe enduro". Na miejskie korki nadaje się mniej ze względu na dość szeroką kierownicę, ale i w

Ducati Monster 821 | Szósty zmysł

Opony przód i tył: 120/70-17 i 180/60-17 ELEKTRONIKA ABS: 3-stopniowa regulacja, możliwość wyłączenia Kontrola trakcji: 8-stopniowa regulacja, możliwość wyłączenia Inne: zmienne mapy zapłonu (dostępne 3 tryby) WYMIARY I MASY Długość: 2170 mm Szerokość: 800 mm Wysokość: 1055 mm Wysokość

Suzuki DL/V-Strom 650 i 1000 - porównujemy

, dziewiętnasto-, a nie 21-calowe przednie koła oraz masa własna powyżej 200 kg. Dlatego moim zdaniem do V-Stroma bardziej pasuje zapomniane już określenie UJM. Jest po prostu uniwersalnym motocyklem typu "gniotsja, nie łamiotsja". DL 650 (obecna nazwa to V-Strom 650 ABS) jest produkowany już 12 lat

Suzuki GSX 1000S - prawilny golas

-17 ELEKTRONIKA ABS: bez możliwości zmiany ustawień Kontrola trakcji: 3-stopniowa Inne: brak WYMIARY I MASY Długość: 2115 mm Szerokość: 795 mm Wysokość: 1180 mm Wysokość siedzenia: regulowana 810 mm Rozstaw osi: 1460 mm Minimalny prześwit: 140 mm Kąt pochylenia główki ramy: 25

Nowy Kawasaki ZZR 1400 - a jednak nie 250 KM

przepustnicy. - Ulepszony ABS Modele z ABS są dostępne w niektórych krajach. Ulepszone programowanie ECU opracowane za pomocą jazd testowych i bazujące na opinii użytkowników zaowocowało ulepszonym systemem ABS, zwłaszcza na nierównych drogach. - Sportowe zawieszenie Sztywne sprężyny w przednim widelcu

Suzuki GSX 1300R Hayabusa

przyspieszenie od 0 do 100 km/h poniżej 3 s przy wprawnym kierowcy i przyspieszenie od 0 do 200 km/h w 7,3 s, a według niektórych źródeł nawet 6 s w idealnych warunkach. Prędkość powyżej 300 km/h była osiągalna i na tyle rozbudziła wyobraźnię tunerów, turbo-miłośników i fanów wielkich mocy, że można spotkać się

Kawasaki Versys 1000 - dla podróżników

ccm doskonale sprawdza się w całym zakresie obrotów - Regulowana owiewka - Funkcjonalna i mocna owiewka zapewnia ochronę przeciw naporowi powietrza - zbiornik paliwa, o pojemności 21.5 L daje duży zasięg - KTRC (System Kontroli Trakcji Kawasaki) - 3 tryby mocy silnika obejmują szeroki zakres warunków

Honda CB 1100EX | Jak klasyczny mebel

raczej: nisko położony środek ciężkości, dobry moment obrotowy, skuteczne hamulce oraz dobrze nastawione zawieszenia. A to wszystko CB 1100 ma. Maszyna podczas jazdy nie "podpiera się" żadną elektroniką (nie licząc ABS-u). W trakcie jazdy motocyklista zdany jest na własne umiejętności. Na

9 gadżetów XXI wieku na stok

kompasem. Sterowanie przez pukanie, czyli obsługa w?rękawicach. Matryca 12?Mpix, jasny obiektyw 25-100 mm, stabilizacja mechaniczna. Software?owe bajery do zdjęć w trudnych warunkach. Nagrywa filmy Full HD albo np. w 240 kl./s. 3-calowy wyświetlacz OLED. Spot Connect Cena: 950 zł (Dlapilota.pl)Kiedy

1100 do scrambleryzmu | Ducati Scrambler 1100

Monoblock, ABS Bosch 9.1MP działający w złożeniu. Z gadżetów elektronicznych warto wspomnieć o czterostopniowej kontroli trakcji z możliwością zupełnego wyłączenia oraz o trzech trybach jazdy. Tryb City pokochają Ci, którzy przesiądą się na 1100 z mniejszych wersji, bo moc silnika jest ograniczana do 75

KTM 1290 Super Duke R kontra BMW S 1000R

, wyłączalnym systemie ABS nawet nie wspominam, bo ten staje się już tak oczywisty, jak to, że motocykl ma dwa koła i silnik. Super Duke R został wyposażony w hydrauliczne sprzęgło, czego zabrakło w S 1000R. W praktyce jednak operowanie klamką w BMW, pomimo braku hydrauliki, nie wywołuje zmęczenia nadgarstka

Walizka w rozmiarze S

zniszczeniem.   1. Wittchen (kolekcja Travel Light ABS), tworzywo ABS, wymiary: 41×57×24,5 cm, 439 zł 2. Tommy Hilfiger/Barakuda , polikarbon, wymiary: 55×20×35 cm, 849 zł 3. Delsey/Barakuda , nylon pokryty teflonową powłoką, wymiary: 40×55×20 cm, 699 zł 4. Ormi/Cerro

Ducati 899 Panigale | Mokra Włoszka

taką intensywnością, że jeszcze chwila, a na serwis będziemy jeździć do informatyka (o ile już tego nie musimy robić), a nazwy modeli będą podawane w kodzie zero-jedynkowym. Nowe 899 wyposażono w większość nowinek technicznych, jakie mogą nam przyjść do głowy. Mamy więc sportowy ABS Boscha z

Suzuki GSF 600/650 Bandit | Opinie Świata Motocykli

osi wydłużono o 3 mm (z 1430 do 1433 mm), by poprawić stabilność jazdy na wprost. Zmiana geometrii podwozia spowodowała zwiększenie nacisku na przednie koło, co z kolei poprawiło stabilność maszyny podczas przyśpieszania. Obniżono nieco kanapę. Ogumienie otrzymało niższy profil, a szerokość opon

Era plastiku | Tworzywa sztuczne w motocyklach

teflon amerykański (2,1-2,25 g/ccm). Nic zatem dziwnego, że na przykład owiewki i osłony w jednośladach są wykonywane z tworzywa zwanego ABS-em (Akrylnitril-butadien-styren). Tworzywo to ma gęstość zaledwie 1,05 g/ccm, dużą odporność na uderzenia i wysoką twardość. Jeśli przyjmiemy, że owiewka sportowego

Harley-Davidson Electra Glide Ultra Classic | "Elektrownia" na wypasie

;hańba" - z punktu widzenia ortodoksów - chłodzenia cieczą została dobrze ukryta. Dla poprawy jakości jazdy zainstalowano nowe, sztywniejsze zawieszenie z rurami nośnym o średnicy 49 mm i nowy, zintegrowany system hamulcowy Reflex z systemem ABS. Najbardziej widoczne zmiany zaszły w zespole

BMW S 1000RR | Wunderwaffe RR

konstrukcja, niespotykane do tej pory dla marki rozwiązania, silnik zaprojektowany tak lekko, tak zwiewnie, że aż wręcz nieprzyzwoicie doskonale i nie wspomnieć o tym ani słowem? Kilka minut poświęcone obsłudze kontroli trakcji oraz sportowemu ABS i to już wszystko? A niemal pionowe kolektory dolotowe

KTM 1290 Super Duke R | Jak książę został królem

, kierowca ma możliwość całkowitego wyłączenia powyższego systemu. ABS również można wyłączyć lub przełączyć na tryb Supermoto. Brzmi intrygująco. W praktyce to nic innego, jak odłączenie systemu antypoślizgowego przy tylnym kole (podczas gdy działa nadal na przednie), gdyby ktoś zapragnął wchodzić w zakręty

Ducati 899 Panigale kontra Triumph Daytona 675

narzekać na stabilność w złożeniu. Motocykl dał się prowadzić instynkto wnie, a naszą głowę zaprzątała jedynie myśl o tym, ile przyczepności zapewnią nam drogowe opony. Na początku nie mogliśmy rozgryźć zachowania układu hamulcowego. Pomimo ustawienia w trybie "Race", ABS ciągle mocno ingerował

BMW R 1200RT kontra Triumph Trophy 1200SE

tylnego koła: wał kardana PODWOZIE Rama: aluminiowa Zawieszenie przednie: WP, śr. 43 mm, regulowane w 3 trybach, skok 127 mm Zawieszenie tylne: WP monoshock, elektronicznie regulowane w 3 trybach, skok 120 mm Hamulec przedni: Nissin, zacisk czterotłoczkowy, zintegrowany, 2 tarcze 320 mm, ABS

Suzuki GSX-R 1000 K1-K9| Opinia Świata Motocykli

cm kierowcę przesunięto do przodu. Motocykl obniżono o 4,5 cm i skrócono o 4 cm. Masę własną zredukowano o 2 kg. Wersja K6 była konstrukcyjnie identyczna z K5. Dopiero w sezonie 2007 pojawiło się zmodernizowane K7, które musiało stawić czoło normie czystości spalin Euro 3. By było to możliwe

Wielki test skuterów i motocykli 125 | Skutery

. Niekwestionowanym liderem okazał się Peugeot Django. Zaraz za nim pojawił się Zipp Vissa. Ten mały skuter nie może nie wzbudzać sympatii. W czołówce znalazło się również Kymco Like 125 LX, co tylko potwierdza regułę, że klasyczne linie sprzedają się najlepiej. Bardzo dobrze wypadł Peugeot Speedfight 3. Jest to

SUV czy terenówka: Suzuki DL 650 V-Strom i Yamaha XT 660 Ténéré

czerwonego pola na obrotomierzu. Nieraz zagapiłem się i po chwili licznik wskazywał 160 czy 170 km/h. W nowym modelu popracowano także nad zestrojeniem zawieszenia i pracą układu ABS. W pierwszej generacji narzekałem na miękki przód i wariujący system przeciwpoślizgowy. Teraz nie ma tego typu problemów

Harley-Davidson Tri Glide | Wady na marginesie

podróży minął wiek z dobrym okładem. Benz Patent-Motorwagen Nummer 3 z 1888, którym pani Berta pojechała z Mannheim do oddalonego o 106 kilometrów, rodzinnego Pforzheim miał także trzy koła. Choć pod względem stabilności taki rozkład podpór wydaje się najwłaściwszy (kosmiczne lądowniki dlatego mają po

ZOBACZ TEŻ WIDEO