abs 3

Dariusz Dobosz

Kontrola trakcji i hamulców | Elektroniczni strażnicy

Kontrola trakcji i hamulców | Elektroniczni strażnicy

Elektroniki w motocyklu jest coraz więcej. I dobrze, bo dzięki niej możemy jeździć coraz bezpieczniej. Nie każdy kierowca lubi być wspomagany przez systemy, które załączają się automatycznie, a potem ingerują w poczynania prowadzącego. W grę wchodzą zazwyczaj sprawy ambicjonalne: szczególnie głęboka wiara we własne umiejętności i poczucie nieomylności.

Teraz łatwiej kupisz Yamahę

Jeśli planujesz kupić jednoślad, teraz jest najlepszy moment! Od końca kwietnia Yamaha pomaga w zakupie wielu swoich pojazdów z 2011 lub 2012 roku.

Nowości ze stajni KYMCO - X-Town 125i (ABS) lub X-Town 125i (CBS)

W lipcu odbyła się polska premiera, kolejnej nowości ze stajni Kymco, modelu X-Town 125i. Ultranowoczesny design oraz dynamiczne kształty robią doskonałe wrażenie i pojazd prezentuje się niezwykle imponująco.

Norma Euro4 - czyściej, bezpieczniej, drożej

Norma Euro4 - czyściej, bezpieczniej, drożej

autobusów, a statystycznie przejeżdżają w roku zaledwie 6000 km. Przyjmuje się, że wszystkie silnikowe jednoślady osiągają rocznie nie więcej, niż 3% przebiegu innych użytkowników dróg. A jednak już w latach dziewięćdziesiątych silnikowe jednoślady emitowały ponad 20% wszystkich trucizn pochodzących z

Honda Africa Twin - pełna specyfikacja!

Honda Africa Twin - pełna specyfikacja!

/min. Do kompletu na pokładzie znajdzie się skrzynia DCT. Kierowca będzie miał do dyspozycji kilka trybów pracy w tym off-roadowy i drogowy. Motocykl będzie ważył na sucho: 208 kg (212 kg x ABS, 222 kg z Dual Clutch Transmission). Na mokro natomiast: 228 kg (232kg z ABS, 242 kg z DCT). Resztę danych

Wygraj kasę na Dniach Otwartych

Wygraj kasę na Dniach Otwartych

Jeśli planujesz kupić jednoślad, teraz jest najlepszy moment! Wpłacając zaliczkę podczas Dni Otwartych, otrzymasz bezpłatny serwis przez całe dwa lata! Dodatkowo, możesz skorzystać z kredytu 3 x 33 lub leasingu 30/24m/30 albo ze zniżki na ubezpieczenie. Jeśli nie potrzebujesz finansowania ani AC

Sierpniowa promocja w Suzuki

Sierpniowa promocja w Suzuki

Od 1 sierpnia Suzuki wprowadza specjalną ofertę na zakup motocykla. Klienci, którzy kupią wybrane modele motocykli, będą mieli do wyboru jedną z trzech promocji: ubezpieczenie pakietowe (OC, AC i NW) motocykla w firmie Allianz gratis, bezkosztową możliwość zakupu motocykla w systemie ratalnym 3 x

Waga półciężka

Waga półciężka

rozwiązanie dość skutecznie niszczy właściwości jezdne po asfalcie. Kostki się gną zarówno w zakrętach jak i podczas hamowania, tudzież przyspieszania. Szukaliśmy kompromisu, który nie zamieni Triumpha i BMW w ciągniki rolnicze. Rozwiązaniem problemu okazały się być Metzeler Karoo 3. Wyglądają jak hybryda

Nowy Piaggio Liberty ABS

Nowy Piaggio Liberty ABS

klientów. Nowy skuter Piaggio Liberty powstał w zgodzie z wartościami, które były inspiracją dla stworzenia jego pierwotnej wersji. W celu poprawy bezpieczeństwa wykorzystuje szereg nowinek technologicznych, jak np. układ hamulcowy z ABS, który jest standardem dla wersji 125cm3. Dzięki temu Liberty 125

Honda CRF1000L Africa Twin - już oficjalnie

Honda CRF1000L Africa Twin - już oficjalnie

sterujący momentem obrotowym (Honda Selectable Torque Control System) * 3-poziomowy HSTC z możliwością wyłączenia (* dotyczy wersji ABS i DCT) Rama: Stalowa, w połowie kołyskowa, z dużą wytrzymałością na rozciąganie, stalowa tylna rama pomocnicza Promień skrętu: 2,5 m Masa "sucha": 208 kg (STD

Premiera Triumph Street Triple RS Zawyżanie poziomu

Premiera Triumph Street Triple RS Zawyżanie poziomu

;assist&slipper clutch". Dźwignia działa lekko, a antyhopping sprawia, że w zakręty możemy wchodzić jak na supermoto. Systemy kontroli trakcji i ABS sprzężone są z trybami jazdy. Wolę takie rozwiązanie, niż osiem poziomów regulacji każdego systemu. Jest prostsze w obsłudze

Bezpłatne szkolenia dla mechaników! BIKE TOUR 2017 TEXA

Bezpłatne szkolenia dla mechaników! BIKE TOUR 2017 TEXA

W programie przygotowano informacje z zakresu: 1. Norma Euro 4 w nowych motocyklach 2. Zarządzanie systemami elektroniki w motocyklach i wybrane przykłady ich diagnostyki (teoria + praktyka) 3. Sieć CAN: architektura połączeń i komunikacji pomiędzy sterownikami (teoria + praktyka &ndash

W Europarlamencie - felieton naczelnego "Świata Motocykli"

W Europarlamencie - felieton naczelnego "Świata Motocykli"

moda na takie podchoinkowe prezenty? Obawiam się, że nie. To zapobiegliwi sprzedawcy rejestrowali motocykle, żeby móc potem zbywać je jeszcze według homologacji Euro 3. Prosty sposób i skuteczny - ma jednak swoje wady. Klient kupując taki motocykl decyduje się jakby nie było na pojazd "używany

Nowy V-STROM 1000 wkrótce w Polsce

Nowy V-STROM 1000 wkrótce w Polsce

Napędzany dwucylindrowym widlastym silnikiem o pojemności 1037 cm3 jest gotów stawić czoła każdemu wyzwaniu. V-STROM 1000 ABS to kolejna generacja legendarnego turystycznego motocykla, którego pierwsza seria została zaprezentowana w 2002 roku. Dwa lata później na rynek wprowadzona została wersja z

Czas polimerów

Czas polimerów

motoryzacja, to polimery takie jak polipropylen (5500 zł/t), polistyren (7100 zł/t), ABS (9500 zł/t) i poliwęglan (12 700 zł/t). Przypomnijmy, że cena aluminium wynosi obecnie ok. 7300 zł/t, a stali w formie blachy walcowanej na gorąco zaledwie 2500-2600 zł/t. Jak widać tworzywa sztuczne są

Skutery X-MAX 125 już w salonach Yamahy [wideo]

Skutery X-MAX 125 już w salonach Yamahy [wideo]

system ABS zapewniający pewne hamowanie nawet na mokrej nawierzchni. Oprócz widocznej wysokiej jakości i sportowych możliwości, inną ważną cechą jest zachowanie idealnej równowagi między stylem, wygodą, sportowym charakterem i praktycznością w codziennej eksploatacji, której idealnymi przykładami są m.in

Nie lękajcie się: test nowego Monstera 1200

Nie lękajcie się: test nowego Monstera 1200

czemu zarządzanie kontrolą trakcji, ABS i Wheelie Control jest lepsze niż w modelu poprzednim. Dowodem na to jest fakt, że z takiego samego systemu aktualnie korzysta większość maszyn sportowych. Prawdopodobnie dzięki obecności bardziej zaawansowanej elektroniki, inżynierowie mogli sobie

KTM serii Adventure 2016 | Przygodowa rodzina

KTM serii Adventure 2016 | Przygodowa rodzina

ELEKTRONIKA ABS: dwukanałowy Bosch (opcjonalny tryb off-road) Kontrola trakcji: 3-stopniowa (opcjonalny tryb off-road) Inne: zmienne tryby pracy silnika WYMIARY I MASY Wysokość siedzenia: 850 mm Rozstaw osi: 1560 mm Minimalny prześwit: 220 mm Kąt pochylenia główki ramy: 64 stopnie Masa

TRIUMPH For The Ride. Jakie szykuje zmiany

TRIUMPH For The Ride. Jakie szykuje zmiany

skrzynie biegów. Dla zapewnienie bezpieczeństwa rozszerzył współpracę w zakresie produkcji opon do swoich motocykli . Dziś produkuje swoje ogumienie w Pirelli , Metzeler oraz Avon. Skupił się również na systemach kontroli trakcji, wielopłaszczyznowym ABS-ie , oraz wprowadził zawieszenia Ohlins, WP i FOX. W

EICMA | Triumph Daytona 675 model 2013

EICMA | Triumph Daytona 675 model 2013

Mimo kryzysu Triumph sporo ostatnio zainwestował i wciąż pracuje nad nowymi modelami. Jednym z nich jest nowy Daytona.Jego silnik ma nadal 675 ccm, zawory nowej wersji wykonano z tytanu, wyposażono go również w nowe wtryskiwacze. Zwiększono moc o 3 KM, teraz ma ich 128 przy 12,6 tys. obrotów na

Kymco Downtown 125i ABS - w nowym wcieleniu

Kymco Downtown 125i ABS - w nowym wcieleniu

przed wiatrem lub mżawką. W trosce o bezpieczeństwo podróżujących pozostawiono ten sam, doskonale działający układ hamulcowy z ABS-em, co w trzysetce. Gabaryty skutera zachęcają do wypadu poza miasto. Oczywiście o nudnych autostradach należy zapomnieć, ale na pozostałych szlakach Downtown 125i nie

Nowa rodzina motocykli Triumph Bonneville przedstawiona

Nowa rodzina motocykli Triumph Bonneville przedstawiona

Na razie Triumph nie podał pełnych danych technicznych wiemy jednak, że Street Twin ma około 80 Nm przy 3 200 obr/min. T120 z chłodzonego cieczą silnika 1200 wyciąga natomiast 105 Nm przy 3 100 obr/min. Najmocniejszy z nich jest Thruxton, który legitymuje się 112 Nm przy 4 950 obr/min. Każdy z

SYM GTS Joymax 125i Sport ABS start&stop | Awans niższej klasy

SYM GTS Joymax 125i Sport ABS start&stop | Awans niższej klasy

skuter jest jak duży samochód: oferuje lepszy komfort jazdy i bogate wyposażenie. Zwłaszcza pod tym ostatnim względem SYM przoduje nad konkurentami w swojej klasie. Ma zintegrowany układ hamulcowy z ABS-em, który nie ingeruje zbyt szybko i pozwala uzyskać wysokie opóźnienia. Zintegrowanie układu pozwala

Husqvarna TR 650 Strada i Terra | Pierwsze spojrzenie

zamówienie. Strada gotowa do jazdy waży 186 kg, Terra bez ABS o 3 kg mniej. Źródło Husqvarna Motorcycles

Gimbaza na wakacjach: BMW G 310R

model przechodził. Być może problemy te nie pomogły w osiągnięciu (przynajmniej jak dotąd) zachwycającej sprzedaży. Konkurenci, którzy w podobnym czasie wprowadzali na rynek na przykład takie modele jak MT-03 (za około 23 tys. zł) czy też Ninja 300 ABS (za ok 23 900 zł) nie zaspali, ale te

Ducati Monster 1200 w salonach już w marcu

1200 S - 145 KM. Ponad 124 Nm momentu obrotowego gwarantują ostre przyspieszenie. Jazdę ułatwia system kontroli trakcji z 8-stopniową regulacją, 3-stopniowy ABS oraz system Ride-by-Wire, czyli elektroniczne sterowanie przepustnicą z trzema trybami.

Kawasaki J300 już w salonach. Znamy ceny [wideo]

zł, a w wersji z ABS 21 500 zł. Pisaliśmy już o tym pierwszym w ofercie Kawasaki skuterze w naszym serwisie: Totalna niespodzianka - skuter Kawasaki J300 Jeździliśmy skuterem Kawasaki J 300 Duży materiał ukaże się w najbliższym (3/2014) numerze Świata Motocykli. W kioskach od 13 lutego 2014 r.

Legenda jest zbędna

mówiąc na jej scentralizowanie. W przestrzeń za cylindrami upakowano akumulator, komputer pokładowy i jednostkę sterującą ABS. Sporo przestrzeni i masy oszczędzono dzięki zastosowaniu głowicy typu Unicam. Zawory sterowane są jednym wałkiem, zupełnie jak w crossowych modelach CRF 250/450R. Kolejnym

Can-Am Spyder F3 | Polska premiera na Wystawie Motocykli i Skuterów

Niech was nie zwiedzie jego wygląd. Mimo że z przodu przypomina nieco traktorową kosiarkę do trawników, to pod karoserią Spydera F3 kryje się 3-cylindrowy silnik Rotax 1330 ACE o mocy 115 KM i momencie obrotowym 130 Nm. W odróżnieniu od Harleya-Davidsona Tri Glide - Can-Am Spyder F3 ma dwa przednie

Skuterowe nowości SYM na sezon 2014

"Sześćsetka", podobnie jak pozostałe modele, nie jest zupełnie nowa. Od poprzedniej wersji różni się przede wszystkim nowym systemem ABS firmy Bosch, który jest o połowę lżejszy od poprzedniego. Ma też lepiej dostosowywać się do trudniejszych warunków drogowych. MaxSym dzieli wygląd i

BMW C 650 Sport/ BMW C 650 GT | Bez rewolucji

Stability Control) po raz pierwszy zamontowany w skuterze. Przekonstruowano także przekładnię CVT (mieliśmy zastrzeżenie do poprzedniej wersji, ale o tym będzie chwilę później), usprawniono system ABS, wykorzystujący najnowszą generację dwukanałowego sterownika Bosh 9.1MB, co teoretycznie już pozwala na

Triumph Boneville Street Twin| Najmłodszy z wielopokoleniowej rodziny

wyczuwalny. Właściwie to wrażenie jest wręcz przeciwne, ale o tym szerzej będzie w dalszej części testu. Motocykl obłożony został solidną elektroniką. Standardowo Street Twin wyposażony jest w ABS, kontrolę trakcji i system sterowania przepustnicami ride-by-wire. To całkiem przyzwoicie jak na klasyka z

Honda CBR 1000RR / SP: Nowe zasady gry

montaż czujnika Bosch IMU. Aktualnie korzystają z niego praktycznie wszyscy producenci (poza Yamahą, która opracowała własny) w swoich topowych maszynach. Bada on rotację motocykla w sześciu płaszczyznach i przekazuje dane do kontroli trakcji i układu ABS. Sądziłem, że Honda

BMW R 1200RS| Sztuka kompromisu

motocykla i ruszania z miejsca. Przy rozpędzaniu R 1200RS nie ma sensu kręcić silnika wysoko, bo ten bardzo przyjemnie oddaje moc już w zakresie 3-4 tys. obr./min. Przy okazji dostojny, burczący dźwięk generowany przez jednostkę jest wtedy najprzyjemniejszy dla ucha. Z pojemności skokowej wynoszącej 1170

Rozbójnik z gołębim sercem | Moto Guzzi Audace

Wire, trzy tryby map zapłonu, kontrolę trakcji, tempomat i oczywiście system ABS. Obecnie większość powercruiserów nie dysponuje podobnymi rozwiązaniami w wersji seryjnej, więc jak na rok 2013 i tak zachowawczą firmę była to po prostu rewolucja! Serfując na fali sukcesu Californii 1400

Ducati Multistrada 1200S | Brzydkie kaczątko

jazdy (sport, touring, urban i enduro). Dla każdego z nich możemy dowolnie skonfigurować parametry kolejnych systemów. Do dyspozycji jest wybór mapy zapłonu (trzy typy krzywej oddawania mocy), poziomu kontroli trakcji (8-stopniowa regulacja i możliwość wyłączenia), systemu ABS (3-stopniowa regulacja z

Ducati 1299 Panigale S i jego systemy elektroniczne

będziemy się bać potęgi 205-konnego silnika. Moc maksymalna zostaje ograniczona do 120 KM, a wtrysk paliwa zasila jednostkę napędową w możliwie najbardziej łagodny sposób. Kontrola trakcji jest mocno wyczulona, tak samo ABS. Zawieszenie z kolei staje się relatywnie miękkie i dba o utrzymanie przyczepności

Landrynka: Romet SCMB 250

(zgodnie z wymogami norm EURO 3), co pociąga za sobą cały szereg konsekwencji: od elektrycznej pompy paliwa po jednostkę sterującą ECU. Elektronika w tym motocyklu jest ograniczona do niezbędnego minimum – Scrambler nie dysponuje systemem ABS, kontrolą trakcji czy zmiennymi mapami zapłonu

Ducati Monster 821 | Nowość z Borgo Panigale

motocykli Ducati. Niech was jednak ten minimalizm nie zmyli. Ducati Monster 821 został wyposażony w najnowsze technologie stosowane przez producenta: 8-poziomowy system kontroli trakcji, 3-poziomowy ABS i system ride-by-wire, który działa w trzech trybach przełączanych przyciskiem na kierownicy. Monser 821

Ducati 1299 Panigale S | Kontrolowane szaleństwo

warunkach słabej przyczepności, ogranicza moc silnika do 120 KM i sprawia, że systemy wspomagające kierowcę ingerują dość wcześnie. Do "wspomagaczy" zaliczają się kontrola trakcji DTC (8 poziomów czułości), regulacja siły hamowania silnikiem EBC (3 poziomy), cornering ABS (3 stopnie wrażliwości

Nie goliła się przez rok. Ideał kobiecego piękna?

#onelove #selfcare #mindfulness #smile Post udostępniony przez Morgan Mikenas (@i_am_morgie) 11 Kwi, 2017 o 11:10 PDT WARNING If body hair offends you, you will want to keep scrolling, no negativity please???????? Current physique from 3 weeks of not lifting because of an injury. I'm

Honda Forza 125 | Skuter biznesmena

/100 km. Gdy jeździ się po zakorkowanym mieście, a manetkę gazu traktuje jak przełącznik, spalanie oczywiście wzrasta, choć wciąż nie przekracza magicznej bariery 3 l/100 km. Problemu nie sprawia natomiast złamanie innej magicznej bariery - zejście poniżej 2 l/100 km. Gdy sunąłem po przedmieściach z

KTM RC 125 | Pomarańczowa fascynacja

. Hamulce wzięto z modelu Duke 125 w całości, bez zmian. Na wyposażeniu standardowym znalazł się ABS. Nie możemy kupić RC 125 bez niego, ale w razie potrzeby możemy go wyłączyć. Jest to możliwe wyłącznie na postoju, a po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika, system znów automatycznie się włączy. W

Vespa Sprint 125 | Praktyczna Włoszka?

wygodniejsza. Oczywiście za dopłatą możecie ją mieć, ale moim zdaniem, do tak drogiego skutera powinna być w standardzie. Vespa Sprint - z miłości do włoskiego designu Vespę wyposażono w jednocylindrowy, 4-suwowy, chłodzony powietrzem silnik z 3 zaworami - i to tyle z techniki. Jednostka zachowuje się

Honda CB 600 Hornet | Opinia Świata Motocykli

lekkich. Rozstaw osi zwiększono o 20 mm. Wzrosła średnica tylnej tarczy. Standardowe hamulce miały dwutłoczkowe zaciski z przodu i jednotłoczkowy zacisk z tyłu, ale można było zamawiać wersję ze zintegrowanym układem Combined ABS, wykorzystującym zaciski trzytłoczkowe przy przednich tarczach. W układzie

Nowa Yamaha FJR1300A/AE/AS na rok 2016

Deltabox i wahacz Elektronicznie regulowana szybka przednia Regulowana owiewka, siedzisko (2 pozycje) i kierownica (3 pozycje) Regulacja trybów pracy silnika Yamaha D-MODE Elektroniczne sterowanie przepustnicą (YCC-T) Przełączany system kontroli trakcji (TCS) ABS i jednolity układ

BMW C evolution | Galeria zdjęć

akumulatorów zarówno z domowego gniazdka, jak i na stacji ładującej dla samochodów. Pełne ładowanie ma trwać zaledwie 3 godziny. Chłodzony płynem silnik jest umieszczony z tyłu obudowy akumulatora i zintegrowany z wahaczem . Napęd przenoszony jest za pomocą paska zębatego do tylnego koła

Ducati Toruń-Motul Team rusza na tory wyścigowe

Walkowiak, Robin Kraaikamp, Piotr Prendota i Maciej Ukleja. Ale wszystkich łączy jedno: ambicja! Mogę śmiało powiedzieć, że mamy duży potencjał. Najlepsze motocykle, świetny zespół i mnóstwo entuzjazmu. To nasz drugi sezon wyścigowy. Zeszły rok zamknęliśmy 3. pozycją w klasyfikacji producentów. To dobry

Centrum Testowe Yamaha 125 cm3 na prawo jazdy kat. B w Warszawie

skuter i udać się nim na godzinną przejażdżkę. Do wyboru będzie aż osiem modeli, m.in. kultowy motocykl YBR 125 Custom, skuter X-MAX 125 ABS oraz nowa, sportowa Yamaha NMAX. Profesjonalny sprzedawca pomoże dobrać jednoślad dopasowany do indywidualnych potrzeb klienta, wyjaśni jego obsługę i zaproponuje

Premiera kawasaki ninja 650 Misja pokojowa

;). Ponadto Ninja jest droższa od Z 650 o okrągłe 3 tys. zł. Dwie wersje różnią się przede wszystkim wyglądem nadwozia, stopniem obudowania owiewkami, pozycją za kierownicą i wyglądem kokpitu. Choć fundamenty są jednakowe, Ninja 650 na pierwszy rzut oka wygląda na większy i poważniejszy

BMW serii GS cz. 2 | Opinia Świata Motocykli

elektronicznej w pompie paliwa. W 2006 r. zmieniano sprzęgło i położenie czujników ABS przy przednim kole. Wycofano też czujniki ciśnienia w kołach ze szprychowymi obręczami. Przywrócono je w 2008 r. W 2009 r. zmieniono elektronikę pompy paliwa oraz kondensator przeciwzakłóceniowy w alternatorze. W 2011 r

Test: Honda CB 650F | Kryzysowa narzeczona

odrobinę poczucia smaku. Inną sprawą jest fakt, że działają prawidłowo, ale przecież trudno podchodzić do motocykla tylko z użytkowego punktu widzenia. Dignity Nawigacja GPS VORDON 45" Europa 4GB w okazje.info Motocykl nie jest zbyt ciężki (z ABS waży nieco ponad 200 kg

KTM 1190 Adventure vs Honda VFR 1200X DCT Crosstourer | Mocne i dobre emocje

pracuje tak równo i bezwibracyjnie, że w pierwszej chwili robi wrażenie 3-cylindrowej rzędówki. Wyrównoważenie mas w tej jednostce jest godne pochwały, jej praca - jedwabista, a wspinanie się na obroty dzięki systemowi Ride By Wire - wzorowe. Suche, katalogowe dane techniczne nie pozwalają określić, który

Ducati Monster 1200S | Ognisty kochanek

. Przed "odlotem" dostałam "instrukcję obsługi". W sumie, co mi szkodzi. Mając do wyboru osiem trybów kontroli trakcji, trzy ustawienia pracy systemu ABS i trzy programy odpowiadające za charakterystykę pracy silnika czyli Urban, Touring i Sport, warto posłuchać, co i jak. I jak? I

Honda ST 1100 Pan European | Opinia Świata Motocykli

chwalono przede wszystkim bardzo dobre przygotowanie do turystyki, znakomite podwozie, zwrotność, kulturę pracy silnika, skuteczne hamulce i wysoki komfort jazdy. Znakomity wizerunek Pan European poprawiono jeszcze w 1992 r., kiedy wprowadzono współpracujące ze sobą układy przeciwpośligowe ABS i TCS

Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa | Motocyklowy Veyron

! W zeszłym sezonie GSX-R otrzymał... nowe zaciski hamulcowe z przodu i system ABS w standardzie. Kto spodziewał się rewolucji, musiał obejść się smakiem. Zmiany nie są jednak przypadkowe czy czysto wizerunkowe. Jeśli śledzicie historię modelu, na pewno wiecie, że układ hamulcowy był jedynym

Ducati Monster 821 | Szósty zmysł

Opony przód i tył: 120/70-17 i 180/60-17 ELEKTRONIKA ABS: 3-stopniowa regulacja, możliwość wyłączenia Kontrola trakcji: 8-stopniowa regulacja, możliwość wyłączenia Inne: zmienne mapy zapłonu (dostępne 3 tryby) WYMIARY I MASY Długość: 2170 mm Szerokość: 800 mm Wysokość: 1055 mm Wysokość

Bezkonkurencyjne duo | Honda Crossrunner vs Yamaha MT-09 Tracer

, O 310 mm, zaciski radialne Hamulec tylny  tarczowy, O 256 mm Opony przód i tył  120/70-17 i 180/55-17 ELEKTRONIKA ABS  bez możliwości zmiany ustawień     Kontrola trakcji  3-stopniowa Inne  brak WYMIARY I MASY Długość  2190 mm Szerokość  870

BMW S1000RR | Bawarski rollercoaster

prędkości z blisko 300 km/h powoduje, że gałki oczne próbują wyrwać się z oczodołów, a niewytrenowane mięśnie nóg mają gwarantowane zakwasy od zapierania się o zbiornik. Precyzja i skuteczność tych hamulców nie podlegają żadnej dyskusji. W przypadku niektórych motocykli system ABS na torze staje się poważną

Suzuki GSX 1000S - prawilny golas

-17 ELEKTRONIKA ABS: bez możliwości zmiany ustawień Kontrola trakcji: 3-stopniowa Inne: brak WYMIARY I MASY Długość: 2115 mm Szerokość: 795 mm Wysokość: 1180 mm Wysokość siedzenia: regulowana 810 mm Rozstaw osi: 1460 mm Minimalny prześwit: 140 mm Kąt pochylenia główki ramy: 25

Suzuki DL/V-Strom 650 i 1000 - porównujemy

, dziewiętnasto-, a nie 21-calowe przednie koła oraz masa własna powyżej 200 kg. Dlatego moim zdaniem do V-Stroma bardziej pasuje zapomniane już określenie UJM. Jest po prostu uniwersalnym motocyklem typu "gniotsja, nie łamiotsja". DL 650 (obecna nazwa to V-Strom 650 ABS) jest produkowany już 12 lat

Przegląd motocykli i skuterów 125 | Suzuki

(7,5 l) przy zużyciu paliwa na poziomie 3 l /100 km wystarcza na długo. Zobacz: Suzuki RV 125 VanVan Suzuki VanVan nadaje się świetnie do jazdy rekreacyjnej. Był nawet reklamowany jako "plażowe enduro". Na miejskie korki nadaje się mniej ze względu na dość szeroką kierownicę, ale i w

10 motocykli dla młodych kierowców z prawem jazdy A2

Katarzyna Bąk w numerze 3/2013 Świata Motocykli (w kioskach do 14 marca). Yamaha sprzedaje ten model także w wersji z ograniczoną mocą spełniającej wymagania prawa jazdy kat. A2. Cena (bez ABS) 27 500 zł. Yamaha XT660Z Ténéré to turystyczne enduro, którym można przemierzać zarówno

Suzuki GSF 600/650 Bandit | Opinie Świata Motocykli

osi wydłużono o 3 mm (z 1430 do 1433 mm), by poprawić stabilność jazdy na wprost. Zmiana geometrii podwozia spowodowała zwiększenie nacisku na przednie koło, co z kolei poprawiło stabilność maszyny podczas przyśpieszania. Obniżono nieco kanapę. Ogumienie otrzymało niższy profil, a szerokość opon

Honda CB 1100EX | Jak klasyczny mebel

raczej: nisko położony środek ciężkości, dobry moment obrotowy, skuteczne hamulce oraz dobrze nastawione zawieszenia. A to wszystko CB 1100 ma. Maszyna podczas jazdy nie "podpiera się" żadną elektroniką (nie licząc ABS-u). W trakcie jazdy motocyklista zdany jest na własne umiejętności. Na

Labirynt pod napięciem

siedemdziesiątych w motocyklach zagościła elektronika. Początkowo skromnie, tylko w układzie zapłonowym, który wreszcie stał się niezawodny i trwały. Elektroniczny zapłon kondensatorowy zastosowano w Morini 3 1/2 z 1972 r., a w wydaniu tranzystorowym - w Suzuki GS 850 z 1979 r. Dzięki elektronice można było

Nowy Kawasaki ZZR 1400 - a jednak nie 250 KM

przepustnicy. - Ulepszony ABS Modele z ABS są dostępne w niektórych krajach. Ulepszone programowanie ECU opracowane za pomocą jazd testowych i bazujące na opinii użytkowników zaowocowało ulepszonym systemem ABS, zwłaszcza na nierównych drogach. - Sportowe zawieszenie Sztywne sprężyny w przednim widelcu

9 gadżetów XXI wieku na stok

kompasem. Sterowanie przez pukanie, czyli obsługa w?rękawicach. Matryca 12?Mpix, jasny obiektyw 25-100 mm, stabilizacja mechaniczna. Software?owe bajery do zdjęć w trudnych warunkach. Nagrywa filmy Full HD albo np. w 240 kl./s. 3-calowy wyświetlacz OLED. Spot Connect Cena: 950 zł (Dlapilota.pl)Kiedy

Walizka w rozmiarze S

zniszczeniem.   1. Wittchen (kolekcja Travel Light ABS), tworzywo ABS, wymiary: 41×57×24,5 cm, 439 zł 2. Tommy Hilfiger/Barakuda , polikarbon, wymiary: 55×20×35 cm, 849 zł 3. Delsey/Barakuda , nylon pokryty teflonową powłoką, wymiary: 40×55×20 cm, 699 zł 4. Ormi/Cerro

Kawasaki Versys 1000 - dla podróżników

ccm doskonale sprawdza się w całym zakresie obrotów - Regulowana owiewka - Funkcjonalna i mocna owiewka zapewnia ochronę przeciw naporowi powietrza - zbiornik paliwa, o pojemności 21.5 L daje duży zasięg - KTRC (System Kontroli Trakcji Kawasaki) - 3 tryby mocy silnika obejmują szeroki zakres warunków

Ducati 899 Panigale | Mokra Włoszka

taką intensywnością, że jeszcze chwila, a na serwis będziemy jeździć do informatyka (o ile już tego nie musimy robić), a nazwy modeli będą podawane w kodzie zero-jedynkowym. Nowe 899 wyposażono w większość nowinek technicznych, jakie mogą nam przyjść do głowy. Mamy więc sportowy ABS Boscha z

Era plastiku | Tworzywa sztuczne w motocyklach

teflon amerykański (2,1-2,25 g/ccm). Nic zatem dziwnego, że na przykład owiewki i osłony w jednośladach są wykonywane z tworzywa zwanego ABS-em (Akrylnitril-butadien-styren).Tworzywo to ma gęstość zaledwie 1,05 g/ccm, dużą odporność na uderzenia i wysoką twardość. Jeśli przyjmiemy, że owiewka sportowego

Harley-Davidson Electra Glide Ultra Classic | "Elektrownia" na wypasie

;hańba" - z punktu widzenia ortodoksów - chłodzenia cieczą została dobrze ukryta. Dla poprawy jakości jazdy zainstalowano nowe, sztywniejsze zawieszenie z rurami nośnym o średnicy 49 mm i nowy, zintegrowany system hamulcowy Reflex z systemem ABS. Najbardziej widoczne zmiany zaszły w zespole

Wielki test skuterów i motocykli 125 | Skutery

. Niekwestionowanym liderem okazał się Peugeot Django. Zaraz za nim pojawił się Zipp Vissa. Ten mały skuter nie może nie wzbudzać sympatii. W czołówce znalazło się również Kymco Like 125 LX, co tylko potwierdza regułę, że klasyczne linie sprzedają się najlepiej. Bardzo dobrze wypadł Peugeot Speedfight 3. Jest to

KTM 1290 Super Duke R | Jak książę został królem

, kierowca ma możliwość całkowitego wyłączenia powyższego systemu. ABS również można wyłączyć lub przełączyć na tryb Supermoto. Brzmi intrygująco. W praktyce to nic innego, jak odłączenie systemu antypoślizgowego przy tylnym kole (podczas gdy działa nadal na przednie), gdyby ktoś zapragnął wchodzić w zakręty

Prędcy potomkowie | Yamaha XSR 900

Układ R-3 Rozrząd DOHC, 4 zawory na cylinder Pojemność skokowa: 847 ccm Średnica x skok tłoka 78 x 59,1 mm Stopień sprężania 11,5:1 Moment obrotowy 87,5 Nm przy 8500 obr./min Zasilanie wtrysk paliwa Smarowanie  mokra miska olejowa PRZENIESIENIE NAPĘDU Sprzęgło wielotarczowe, mokre Skrzynia

Suzuki GSX-R 1000 K1-K9| Opinia Świata Motocykli

cm kierowcę przesunięto do przodu. Motocykl obniżono o 4,5 cm i skrócono o 4 cm. Masę własną zredukowano o 2 kg. Wersja K6 była konstrukcyjnie identyczna z K5. Dopiero w sezonie 2007 pojawiło się zmodernizowane K7, które musiało stawić czoło normie czystości spalin Euro 3. By było to możliwe

Bywalec kurortów | Honda Deauville 650/700

silnikiem. Pojemność skokową podniesiono z 647 do 680 ccm przez zwiększenie średnicy cylindrów o 2 mm. Miejsce gaźników zajął układ wtryskowy, a do układu wydechowego wprowadzono wielofunkcyjny katalizator. Dzięki niemu dwucylindrowiec spełniał wymagania normy czystości spalin Euro 3. Kompletnie

BMW S 1000RR | Wunderwaffe RR

konstrukcja, niespotykane do tej pory dla marki rozwiązania, silnik zaprojektowany tak lekko, tak zwiewnie, że aż wręcz nieprzyzwoicie doskonale i nie wspomnieć o tym ani słowem? Kilka minut poświęcone obsłudze kontroli trakcji oraz sportowemu ABS i to już wszystko? A niemal pionowe kolektory dolotowe

BMW R 1200RT kontra Triumph Trophy 1200SE

tylnego koła: wał kardana PODWOZIE Rama: aluminiowa Zawieszenie przednie: WP, śr. 43 mm, regulowane w 3 trybach, skok 127 mm Zawieszenie tylne: WP monoshock, elektronicznie regulowane w 3 trybach, skok 120 mm Hamulec przedni: Nissin, zacisk czterotłoczkowy, zintegrowany, 2 tarcze 320 mm, ABS

Suzuki DL 1000 V-Strom | (Nie) daleko od szosy

chyba najlepiej streścić charakter i zachowanie litrowego silnika V2. Potencjał jednostki jest wyczuwalny od najniższych obrotów, najlepiej w okolicy 4 tys. obr./min., gdy moment obrotowy jest najwyższy. Chcąc jeździć dynamicznie, na co dzień będziemy korzystać z zakresu 3-5 tys. obr./min. Kręcąc

Harley-Davidson Tri Glide | Wady na marginesie

podróży minął wiek z dobrym okładem. Benz Patent-Motorwagen Nummer 3 z 1888, którym pani Berta pojechała z Mannheim do oddalonego o 106 kilometrów, rodzinnego Pforzheim miał także trzy koła. Choć pod względem stabilności taki rozkład podpór wydaje się najwłaściwszy (kosmiczne lądowniki dlatego mają po

SUV czy terenówka: Suzuki DL 650 V-Strom i Yamaha XT 660 Ténéré

czerwonego pola na obrotomierzu. Nieraz zagapiłem się i po chwili licznik wskazywał 160 czy 170 km/h. W nowym modelu popracowano także nad zestrojeniem zawieszenia i pracą układu ABS. W pierwszej generacji narzekałem na miękki przód i wariujący system przeciwpoślizgowy. Teraz nie ma tego typu problemów

Przegląd skuterów 125 | Vespa

na laptopa, a po pracy także na małe zakupy. Sercem tego modelu jest jednocylindrowy, czterosuwowy chłodzony powietrzem silnik, z pojedynczym wałkiem rozrządu w głowicy z 3 i elektronicznym wtryskiem paliwa generujący 10 KM i 10,4 Nm. Jednostka jest oszczędna i wystarczająco dynamiczna by sprostać

Tuning | Ognisty rydwan

efekcie jego piekielny rydwan wyposażony jest w sprawny ABS, jednak nie posiada kontroli trakcji ani ESP, gdyż te systemy z pewnością nie działałyby prawidłowo w trójkołowym pojeździe. Przednie zawieszenie pracuje na zasadzie trapezu. Sztywny widelec z grubaśnych rur współpracuje za pośrednictwem

15 kasków na każdą głowę i każdą kieszeń

z różnymi poziomami absorpcji uderzenia. Neotec, jako jedyny kask szczękowy na świecie, produkowany jest w 3 wielkościach skorup (oddzielne dla rozmiarów XS-M, L, XL-XXL). Zapewnia to dużo lepsze dopasowanie i, co równie ważne, długotrwałe użytkowanie.Największą innowacją w Neotecu jest blenda

Kawasaki ER-6n | "Eryk" również dla początkujących [wideo]

mniejsza, ale za to ładniej "gada". Kolejna generacja agregatu ABS jest jeszcze mniejsza, lżejsza i podobno szybsza. Sporym plusem jest zmieniona pozycja lusterek wstecznych. Rzeczywiście sporo w nich widać. I wreszcie doczekaliśmy się regulacji obu klamek na kierownicy. Dla jeźdźców z krótkimi

Honda XL 1000 V Varadero - opinie Świata Motocykli

przez niego informacje były aktualizowane co 3 sekundy. Zmiana układu zasilania pozwoliła wyeliminować paliwożerność, poważną wadę wytykaną zarówno przez fachowców z branży, jak i użytkowników. Ważny dla tego modelu był również rok 2004. Wówczas wprowadzono do układu hamulcowego system przeciwpoślizgowy

Honda Gold Wing F6B | B jak bagger

przez ten efekt "unoszenia się" nad szosą. Za to miłośnicy komfortu będą zachwyceni. Fot. Paweł 'Aloha' Kucharski F6B jest identyczny konstrukcyjnie z Gold Wingiem GL 1800, dlatego wszystkie podzespoły pracują tak samo. Układ hamulcowy z ABS jest zintegrowany, dzięki czemu zawsze hamowane

Honda ST 1100/1300 Pan European - opinie Świata Motocykli

detali oraz podnoszeniu poziomu bezpieczeństwa i komfortu jazdy. W 1992 r. wprowadzono współpracujące ze sobą układy przeciwpośligowe ABS i TCS. Pierwszy działał klasycznie, podobnie jak w samochodach. Zapobiegał blokowaniu kół po uruchomieniu hamulców. Drugi zapobiegał uślizgowi kół podczas

Nowości Harleya-Davidsona na poznańskim Salonie Motocyklowym

, w specjalnym lakierowaniu big blue pearl, na felgach z czerwonymi obręczami, odpowiadający stylowi typu bobber. 6-stopniowa skrzynia biegów, system ABS, komputer pokładowy oraz wiele innych czynników świadczy o uniwersalnym przeznaczeniu tego motocykla. Harley-Davidson zapowiada także swoją

BMW R 1200R Classic | Niezwykła maszyna

;enduro R 1200GS i turystyku R 1200RT. Od strony konstrukcyjnej, największą zmianą jest rozrząd w układzie DOHC. Zwiększono średnicę gardzieli i zawory - ssące o 3, a wydechowe o 2 mm. W praktyce dało to przyrost mocy o 1 KM i momentu obrotowego o 4

Porównanie: Hyosung GT 650P vs Suzuki Gladius

, aby nie stawiać "koreańczyka" na straconej pozycji. Bo jeśli zdecydujemy się na egzemplarz GT z zeszłego roku, różnica między tymi motocyklami wyniesie ponad 10?000 zł, co w przypadku Suzuki stanowi nieomal jedną trzecią ceny. W Hyosungu na próżno szukać (nawet za dopłatą) systemu ABS. W

Kawasaki VN 1600/1700 | Opinie Świata Motocykli

od wersji podstawowej, ale był lepiej wyposażony. Można było zamawiać ABS, tempomat, do dyspozycji było również elektronicznie sterowane wspomaganie układu hamulcowego. Fot. Kawasaki Nieco mniej imponująco prezentował się VN 1700 Classic Tourer, który oprócz szyby ochronnej, bocznych kufrów

Harley-Davidson LiveWire - maszyna przyszłości?

zapewniają, że do pełnego naładowania baterii wystarczy niewiele ponad 3 godziny, jednak wciąż jest to wielkość mało akceptowalna w podróży. Owszem, dojechać do roboty, podładować, wrócić do domu i postawić - to jeszcze sobie wyobrażam. Ale kilkugodzinne kiblowanie pod wtyczką prądową w trasie, po

Kawasaki Z800 | Streetfighter w sześciu smakach

i 83 Nm. Wersja "e" (do końca nie wiadomo, czy od e-kologii czy e-konomii) osiąga 70 kW i 76 Nm. Można do niej dokupić specjalny kit (za niecałe 90 zł) ograniczający moc do wymagań kategorii A2, czyli 35 kW. Każda odmiana jest dostępna z ABS lub bez niego. Moc to nie jedyne różnice

Test Ducati Diavel | Guwernantka i troglodyta

przez system ABS. Układ antypoślizgowy jest dobry, bo informuje o swojej obecności jedynie w dwóch przypadkach: gdy zajrzymy do broszury reklamowej i gdy próbujemy efektownie nawrócić na zblokowanym, tylnym kole. Zresztą liczba możliwości regulacji zarówno DTC, ABS, jak i map silnika jest imponująca

Top 10: najsłynniejsze amerykańskie samochody

. Ponad połowę klientów stanowiły kobiety. Minivany zastąpiły w USA kombi, lecz w kolejnej dekadzie oddały pole SUV-om. Auto bez klamek W 1989 r. Viper był samochodem koncepcyjnym, a już 3 lata później pojawiły się pierwsze egzemplarze produkcyjne. Pod długą maską vipera grzmiał aluminiowy

Gry samochodowe i kierownice. Luz, sprzęgło, grasz!

ma możliwości tuningowania samochodów czy wyłączenia ESP albo ABS. W połączeniu z nie najlepszą fizyką... grze daleko do rangi symulatora. Driveclub (PS4) Gatunek: wyścigi Kategoria wiekowa: od 3 lat 3 opinie w okazje.info PC, PS3 Gra z 2012 r., zupełnie

Ducati Diavel | Egzorcysta

się po zmianie z pełnej mocy na jej 3/4 czy 1/2? W Diavelu zaskoczyło mnie, że po przełączeniu z mapy "Sport" na najsłabszą mapę "Urban" zmieniły się nie tylko osiągi, ale przede wszystkim charakter silnika. Zaczął pracować o wiele delikatniej, wręcz gładko, do

ZOBACZ TEŻ WIDEO