abs 2 efekty

Andrzej ?Simpson? Drzymulski

KTM właściwy: KTM 1090 Adventure R / 1290 Super Adventure R

KTM właściwy: KTM 1090 Adventure R / 1290 Super Adventure R

Nie jeden, ale dwa KTM-y Adventure zostały zaprezentowane społeczności poszukującej przygód. To jedna z premier, której najbardziej wyczekiwałem. Możliwości motocykli sprawdziliśmy w warunkach o wiele trudniejszych, niż się spodziewałem.

Nierówna walka: KTM 1290 Super Adventure, Ducati Multistrada 1200 Enduro, BMW R 1200GS

Wielkie, luksusowe, szybkie i wielozadaniowe. Można robić z nimi wszystko, ale na pewno nie można się z nimi nudzić. Porównujemy trzy najpotężniejsze motocykle z gatunku "turystyczno-przygodowych".

Legenda jest zbędna

Ileż można pisać o powrocie legendy? Pamięć i fascynacja pierwszą Hondą Africa Twin sprawia, że wielu patrzy na nowość przez palce ubrudzone kurzem lat 90. Z niedowierzaniem czytałem komentarze krytykujące motocykl. Odnoszę wrażenie, że zgraja fanatyków byłaby szczęśliwsza, gdyby nowa "Afryka" nigdy nie powstała.

Honda CBR 1000RR / SP: Nowe zasady gry

Honda CBR 1000RR / SP: Nowe zasady gry

. powyżej: Opony Bridgestone S21 oraz v02 Przechodzimy do tematu najważniejszego dla teoretyków, czyli MOC! Wzrost wartości był konieczny i uzyskano go poprzez podniesienie kompresji oraz zwiększenie skoku zaworów, co zaowocowało podniesieniem obrotów maksymalnych do 13 000 na minutę. Efekt? 192

Dobra linia: Beta modele RR 2018

Dobra linia: Beta modele RR 2018

;sprzęgła są jedynymi wspólnymi dla 2T i 4T. W 4T, poniekąd przez normę EURO 4 w króćcu, tuż za airboksem zastosowano dodatkowy wtryskiwacz. Efektem tego ma być minimalnie mniejsze spalanie, co w przypadku "brudasów" prawie każdy ma wiadomo gdzie. Ważniejsze, że usprawniono

Honda ST 1100 Pan European | Opinia Świata Motocykli

Honda ST 1100 Pan European | Opinia Świata Motocykli

zmiany wprowadzono rok później, gdy do układów ABS i TCS dołączył zintegrowany system hamulcowy CBS. Kombinacja systemów eliminowała możliwość poślizgu i zapewniała hamowanie obu kół jednocześnie w każdych warunkach, co poprawiało stabilność w krytycznych sytuacjach. Efekt uboczny to wzrost masy pojazdu

Waga prawdę powie

Waga prawdę powie

współczynnik wynosi 2 kg/KM), zaś drugi, o takiej samej mocy będzie ważył 240 kg (a jego współczynnik wyniesie 2,4 kg/KM), to od razu można stwierdzić, że ten drugi będzie miał gorszą dynamikę, bo jego silnik musi zmagać się z większym obciążeniem. Dlatego ważnym zadaniem konstruktorów

Suzuki GSF 600/650 Bandit | Opinie Świata Motocykli

Suzuki GSF 600/650 Bandit | Opinie Świata Motocykli

niskich obrotów. Dla zmniejszenia strat tarcia i poprawy parametrów silnika, gładzie cylindrowe pokryto galwaniczną powłoką SCEM (Suzuki Composite Electrochemical Material). Zastosowano również system dopalania spalin PAIR, monofunkcyjny katalizator oraz nowy układ wydechowy "4 w 2". W układzie

Suzuki DL/V-Strom 650 i 1000 - porównujemy

Suzuki DL/V-Strom 650 i 1000 - porównujemy

- 4,8 l/100 km potrafi przejechać niebagatelne 500 km, a traktowany oszczędnie - kolejne 50 km. Po liftingu niestety zbiornik zmniejszył się o 2 litry, ale jednocześnie spalanie spadło i przy 3,9 - 4,5 l/100 km nowy V-strom 650 ABS ma dokładnie ten sam zasięg, co poprzednik. W redukcji spalania V

Suzuki GSX-R 1000 K1-K9| Opinia Świata Motocykli

Suzuki GSX-R 1000 K1-K9| Opinia Świata Motocykli

kolejne tytuły mistrzowskie i notując świetną sprzedaż "cywilnych" modeli, Suzuki musiało szybko pracować nad zupełnie nowym motocyklem. Efektem był GSX-R 1000, przygotowany na sezon 2001. Bez kompromisów Suzuki musiało być zdesperowane, bo przy tworzeniu GSX-R 1000 nie szło na żadne

Honda CB 500F, CBR500 R i Honda CB 500X: uniwersalna "półlitrówka"

Honda CB 500F, CBR500 R i Honda CB 500X: uniwersalna "półlitrówka"

na aparycję i prowadzenie całej rodziny. Nowe są bowiem zawieszenia i wszystkie elementy nadwozia. Zmiany silnika ograniczyły się jedynie do innego koloru. Małe zmiany, duży efekt Różnice może nie są ogromne, ale za to widoczne na pierwszy rzut oka. Moim zdaniem CB przed liftingiem

Prędcy potomkowie | Yamaha XSR 900

Prędcy potomkowie | Yamaha XSR 900

, nie martwimy się o uślizg koła, ALE? Ciągle możemy postawić motocykl na gumę! To żywy przykład na to, że Japończycy potrafią być "spoko"! Jeśli nie umiesz jeszcze latać na kole, przełączasz się na poziom 2 i motocykl zadba o to, żeby przód pozostał na asfalcie. Tak samo

Yamaha XV950 Pure Sports | Custom zbudowany na podwórzu

Yamaha XV950 Pure Sports | Custom zbudowany na podwórzu

projektu - to już znacznie trudniejsze zadanie. Pure Sports bardzo się różni od modelu standardowego, chociaż podwozie, mechanizmy i elektryka pozostały oryginalne. Wykorzystując półowiewkę i osłony boczne inspirowane Yamahą FZ750, zespół "LowRide" bazował na motocyklu Yamaha XV950 z systemem ABS

Ducati 899 Panigale | Mokra Włoszka

Ducati 899 Panigale | Mokra Włoszka

zakręty. Dzięki uprzejmości toruńskiego dilera Ducati, niedawno miałem możliwość spróbowania jazdy 1199 na torze i nie zauważyłem, aby zachowywało się w tej materii jakoś opornie. Ale skoro można to jeszcze poprawić, to dlaczego nie? Dodatkowo w 899, dysponującym niższą niż 1199 mocą, efekt

Harley Davidson Sportster 883| Opinia Świata Motocykli

Harley Davidson Sportster 883| Opinia Świata Motocykli

Sportstera nie dla prestiżu marki, ale dla szczególnej charyzmy tego właśnie modelu i cech użytkowych amerykańskiego klasyka, dających wyjątkową frajdę z jazdy. Oryginalność i niepowtarzalny charakter Sportstera to efekt wierności tradycji i przyjętej przed niemal sześćdziesięciu laty koncepcji

Trochę skuter, trochę motocykl

Trochę skuter, trochę motocykl

chwili na zastanowienie. W układzie hamulcowym mamy typowy dla skuterów i niektórych motocykli Hondy, zintegrowany system C-ABS (lewa dźwignia hamuje oba koła, a używając obu dźwigni mamy jeszcze lepszy efekt hamowania). Jednak w pojeździe o masie - razem z kierowcą - powyżej 300 kg wolałbym mieć dwie

Honda Gold Wing F6B | B jak bagger

Honda Gold Wing F6B | B jak bagger

przez ten efekt "unoszenia się" nad szosą. Za to miłośnicy komfortu będą zachwyceni. Fot. Paweł 'Aloha' Kucharski F6B jest identyczny konstrukcyjnie z Gold Wingiem GL 1800, dlatego wszystkie podzespoły pracują tak samo. Układ hamulcowy z ABS jest zintegrowany, dzięki czemu zawsze hamowane

Harley-Davidson Tri Glide | Wady na marginesie

Harley-Davidson Tri Glide | Wady na marginesie

na europejski rynek. Fot. Paweł Kucharski Na zdjęciach 1 i 2 Harley-Davidson Servi-Car, na zdjęciu 3 Tri Glide. Wydaje się, że w USA wiele rzeczy jest prostszych niż u nas. W przypadku pojazdów działa to mniej więcej tak, że jeśli nie trzeba przy jeździe utrzymywać równowagi, to do prowadzenia

SUV czy terenówka: Suzuki DL 650 V-Strom i Yamaha XT 660 Ténéré

SUV czy terenówka: Suzuki DL 650 V-Strom i Yamaha XT 660 Ténéré

czerwonego pola na obrotomierzu. Nieraz zagapiłem się i po chwili licznik wskazywał 160 czy 170 km/h. W nowym modelu popracowano także nad zestrojeniem zawieszenia i pracą układu ABS. W pierwszej generacji narzekałem na miękki przód i wariujący system przeciwpoślizgowy. Teraz nie ma tego typu problemów

Honda ST 1100/1300 Pan European - opinie Świata Motocykli

Honda ST 1100/1300 Pan European - opinie Świata Motocykli

otrzymała dwa wloty powietrza, by zmniejszyć podciśnienie tworzące się za owiewką. Rok później do układów ABS i TCS dołączono integralny system hamulcowy CBS. Od tej pory nie tylko eliminowano możliwość poślizgu, ale również zapewniano hamowanie obu kół jednocześnie w każdych warunkach. Efektem ubocznym

Ducati Multistrada Granturismo, Honda Crosstourer 1200 DCT, KTM 1190 Adventure, Triumph Tiger Explorer XC | Test 4 turystycznych enduro

Ducati Multistrada Granturismo, Honda Crosstourer 1200 DCT, KTM 1190 Adventure, Triumph Tiger Explorer XC | Test 4 turystycznych enduro

Ducati cały zestaw trzech kufrów w wersji Granturismo jest w cenie pojazdu. Tak jak zestaw szytych na miarę toreb do ich wnętrza, podgrzewane manetki, wysoka szyba, ABS, kontrola trakcji, gmole i halogeny. Może i jest to najlepiej wyposażony, ale też zdecydowanie najdroższy sprzęt. Nie dla każdego jego

Nowości Hondy na Tokio Motor Show

Nowości Hondy na Tokio Motor Show

montowany dwuobwodowy ABS zdecydowanie poprawia bezpieczeństwo w trakcie hamowania na śliskiej nawierzchni. Podczas projektowania silnika Hondy Gold Wing F6C najważniejszym założeniem było zapewnienie niebywałego przyśpieszenia, odczuwanego od samego momentu ruszenia z miejsca i to w ciągu ułamka sekundy

Kawasaki H2 i H2R | Zielone światło dla mocy!

Kawasaki H2 i H2R | Zielone światło dla mocy!

ukształtowana, by poprawić przepływ powietrza wokół chłodnic i silnika. Silnik dysponuje również chłodnicą oleju, którym smarowany i chłodzony jest także kompresor. Efekt? Wersja drogowa osiąga z dynamicznym doładowaniem 210 KM, a R - 326 KM. Wykresy przebiegu momentu obrotowego i mocy wyglądają jak narzędzie

Romet Ogar Caffe 125 | Z sentymentem w tle

maksymalnej mocy 2 KM, a nie - jak w przypadku naszej maszyny - czterosuw o większej pojemności i mocy, lecz sentyment pozostał. Szczególnie wśród osób starszych. Zaciekawione znajomo brzmiącą nazwą podchodziły, aby dowiedzieć się o nowym Ogarze czegoś więcej. Ogar to nie jedyny element nazwy Rometa, który

Ducati Diavel | Egzorcysta

się po zmianie z pełnej mocy na jej 3/4 czy 1/2? W Diavelu zaskoczyło mnie, że po przełączeniu z mapy "Sport" na najsłabszą mapę "Urban" zmieniły się nie tylko osiągi, ale przede wszystkim charakter silnika. Zaczął pracować o wiele delikatniej, wręcz gładko, do

BMW HP2 Sport - Złoto dla zuchwałych

Sport jest modelem dopełniającym rodzinę HP2. Najpierw, w 2005 roku koncern BMW zaprezentował HP2. Skrót ten rozszyfrowywano jako High Performance 2 cylinders, co w wolnym tłumaczeniu można odczytać jako ekstremalne doznania dwucylindrowca. W kolejnych wcieleniach nadal wykorzystywano ten skrót

Yamaha MT-07 | Szczęśliwa siódemka

Kamiński Poza sylwetką, duży wpływ na wygląd MT-07 ma łączenie różnych faktur: od gładkich, lakierowanych powierzchni, przez matowe elementy, po tłoczone plastiki o fakturze przypominającej tkaniny z grubszym lub drobnym splotem. Kompilacja jest wysmakowana, dobrze wyważona i daje ciekawy efekt

Samochody: Orliński na kursie bezpiecznej jazdy

liczy mnóstwo trzyliterowych skrótów - ABS, EBD, EBS, ESP, może nawet AWD i LSD. Wszystko to, co w teorii dają twoje trzyliterowe skróty, przekreślasz złą pozycją za kierownicą. Inżynierowie projektujący ten samochód włożyli dużo wysiłku w to, by skracać o kolejne milisekundy czas reakcji na nagłe

Porównanie sportowych litrówek | Bez kompromisu

zapłacił za brak quick shiftera, dostępnego opcjonalnie w S 1000RR. Zdaje się, że daje on 2 setne sekundy przewagi przy każdej zmianie biegu. Jest prawdopodobne, że pojedynek dwóch torped rozwijających prędkość 300 km/h został rozstrzygnięty przez przetwornik wart kilka setek euro! W Akashi

Honda CBF 1000A po 50 000 km

gwałtownie, trzeba nacisnąć klamkę bardziej zdecydowanie. I takie zachowanie hamulców bardzo mi odpowiada - jest intuicyjne i nie zaskakuje kierowcy. Mieszane uczucia wzbudza ABS, chociaż wiem, że jest to wina naszych dziurawych dróg. Na krótkich nierównościach system potrafi po prostu zwariować i solidnie

Wielki test skuterów i motocykli 125 | Podsumowanie

została wyposażona we wtrysk paliwa i wałek wyrównoważający. Efekt jest taki, że był to silnik o największej kulturze pracy. Jest bardzo elastyczny, nie wibruje i wybacza błędy kierowcy. Imponuje też średnie spalanie, które może zejść nawet poniżej 2 litrów na 100km! Niewielu zwolenników znalazła Honda

Hyosung ST7 | Cruiser, na który cię stać

efektów zastosowania całej masy plastiku. Zyskuje na tym zwrotność i łatwość manewrowania. Korzystnie wpływa też na osiągi, które okazują się satysfakcjonujące. Fot. Sławomir Kamiński/Agencja Gazeta Pod kształtnym bakiem paliwa pracuje widlasty dwucylindrowiec, który nie dość, że brzmi przyzwoicie, to

Moto Guzzi California 1400 Touring | Italianiec zamerykanizowany

. O systemie ABS pewnie nawet nie wypada wspominać, bo wiadomo, że jest zainstalowany. Podczas naszych testów nie udało się nam aktywować go ani razu - znaczy, że jest dobry. Motocykl ma jeszcze jedno udogodnienie, przyjazne w dalekich podróżach - tempomat. Obsługiwane dobrze widocznym guzikiem pod

Ducati Diavel Carbon vs Yamaha Vmax | Moc w kroku

rury wydechowe w Vmax: nie sposób ICH pomylić To bardzo szczery i bezpośredni motocykl. Pięknie się go prowadzi z całą aktywną elektroniką - ABS i kontrolą trakcji - ale jeszcze lepiej prowadzić bez wspomagania tych układów, bo jest naprawdę szczęśliwy, gdy stawia się go w poprzek, gdy

30 lat BMW serii GS

jak w samochodzie. Montaż i demontaż tylnego koła, niezbędny do wymiany lub naprawy ogumienia albo innych prac serwisowych, stał się niezwykle łatwy. W motocyklu na bezdroża taka cecha to prawdziwy skarb. Nowe zawieszenie tylne, nazwane "Monolever", było o 2 kg lżejsze od

Harley-Davidson FLSTN Softail Deluxe | Zostaje droga

. Przy obecnym prześwicie nie ma nawet szans na zbliżenie się do granic możliwości układu jezdnego Softaila. Efektem ubocznym takiej konstrukcji jest także możliwość popisania się pod knajpą efektownym wejściem w zakręt ze szlifowaniem asfaltu podnóżkami. Lans w stylu retro Softail Deluxe jest jednym z

Jason Statham

; 2004 - "Komórka" 2005 - "Transporter 2" 2006 - "Adrenalina" (oryg.           "Crank") 2008 - "Transporter 3",           "Angielska robota"

BMW R 1200C/CL - opinie Świata Motocykli

bardziej liczyły się przyśpieszenia. Dlatego zmniejszono średnice zaworów (o 2 mm) i ich skok (ssących z 9,85 do 8,23mm, wydechowych z 9,4 do 8,23 mm) i przelot kanałów ssących (z 50 do 35 mm). Do tych zmian dopasowano długość dolotu. Zarządzanie silnikiem powierzono elektronicznemu systemowi Motronic MA

BMW R 1200GS | Wszechstronny specjalista

, jednak ważniejszy jest efekt. Znaczną poprawę odczujemy szczególnie w górnym zakresie obrotów. O ile w poprzednim wcieleniu R 1200GS był roboczym wołem, to teraz wół - jak po cudownym zabiegu przywrócenia tego i owego - znów stał się pełnosprawnym bykiem... Szczęśliwie, nie trzeba być torreadorem, żeby

Rozdwojenie jaźni: Yamaha FZ6 Fazer S2

Podobno od przybytku głowa nie boli. A jednak! Od tego roku bowiem na chętnych czekają dwa Fazery FZ6, a licząc jeszcze wersje pozbawione owiewek - cztery. Do tego mogą być wyposażone w ABS lub nie - jak kto woli. A więc w sumie osiem. Jest w czym wybierać. Cały ten ambaras powstał w wyniku "

BMW R 1100S

zmian. W głowicach pojawiły się świece zapłonowe. Dla zmniejszenia ciężaru wiele elementów wykonano z magnezu. Końcowy efekt jest zaskakujący. Jedynie 229 kg motocykla gotowego do jazdy to bardzo przyzwoity wynik (jak na BMW oczywiście). "S" jak sport nie wyklucza wykorzystywania tego

Honda VFR 800A

trochę radości - co to, to nie. Nawet zabiegi odłączenia ABS nie przyniosły oczekiwanych efektów. Całą przyjemność psuł Dual. Zapewnia on sporą stabilność motocyklowi nawet podczas ostrego hamowania na łuku, ale o zrobieniu stoppie trudno już mówić. Widać, że motocykl nie do tego. Szkoda, że zadecydował

Aprilia RSV4 Factory APRC Special Edition

potrafiącego wykorzystać ich potencjał. Doświadczeni kierowcy powinni skalibrować ATC pomiędzy 1 a 3, a AWC na 1. Aby zapewnić wystarczający komfort, dobry kierowca powinien ustawić ATC pomiędzy 4 a 5 oraz AWC na 2. W przypadku nowicjuszy (lub mokrego asfaltu) lepiej optować za ATC pomiędzy

Kawasaki Z 1000 | Dla ciała i ducha

ZX-10R. Bardziej "kwadratowa" budowa, w połączeniu z minimalnie przekraczającą litr pojemnością (1043 ccm) daje interesujące konstruktorów efekty. Za zasilanie dba wtrysk paliwa z gardzielami o średnicy 38 mm. Dodatkowe, sterowane przez komputer przepustnice mają owalny

Aprilia SL 750 Shiver - Dreszcz emocji

między innymi przebieg, godzinę, średnie i chwilowe spalanie. Poza tym podstawowe kontrolki, których widoczność nie zawsze jest zadowalająca w słoneczne dni. Zastanawia kontrolka ABS, którego nie ma w tej Aprilii. Cóż, jak widać wskaźniki są używane również w motocyklach wyposażonych w ten system

Zapek, czyli Kozak, który chciał do Ameryki

cywilizowanych prędkości. Jak można się domyślać, powstała dziura pomiędzy dwójką a trójką. Silnik dysponuje jednak takim momentem obrotowym, że brak oryginalnej trójki jest zwyczajnie niezauważalny. Wszystkie współpracujące w skrzyni elementy zostały bardzo dokładnie dopracowane, efektem czego jest kulturalna

Ducati Scrambler | Motocykl do niczego?

szkoły - na czucie. Układ hamulcowy składa się z pojedynczej tarczy i klasycznej pompy hamulcowej. Za jego skuteczność odpowiada potężny, czterotłoczkowy zacisk Brembo. Siła hamowania jest całkowicie wystarczająca, a bardzo dobry ABS możemy bez problemu wyłączyć. Co ważne, komputer zapamiętuje nasz wybór

Labirynt pod napięciem

siedemdziesiątych w motocyklach zagościła elektronika. Początkowo skromnie, tylko w układzie zapłonowym, który wreszcie stał się niezawodny i trwały. Elektroniczny zapłon kondensatorowy zastosowano w Morini 3 1/2 z 1972 r., a w wydaniu tranzystorowym - w Suzuki GS 850 z 1979 r. Dzięki elektronice można było

Suzuki GSX-650F - "Nowe szaty króla"

jonowo azotkiem chromu uzyskano ciasne spasowanie silnika i małe opory pracy. Efektem jest wysoka moc i ograniczone do minimum zużycie oleju. Duży nacisk położono także na cichobieżność silnika, w czym pomocny jest hydrauliczny system napinania łańcuszka rozrządu. Król elastyczności Jednostka napędowa

Układy wydechowe cz.2

się również znaleźć miejsce dla katalizatora. Po raz pierwszy taki element został zastosowany seryjnie w BMW K1 z 1988 r. Bawarska firma znana była z pionierskich pomysłów, a K1 stanowił dla niej swoisty poligon doświadczalny do testowania nowatorskich rozwiązań, takich jak układ przeciwpoślizgowy ABS

BMW F 650 | Skuteczny internacjonał

. Układ wydechowy otrzymał wielofunkcyjny katalizator. Moc maksymalna wzrosła z 48 do 50 KM przy 6500 obr/min. Ważną zmianą w podwoziu było zastosowanie układu przeciwpoślizgowego ABS drugiej generacji, po raz pierwszy w tej klasie jednośladów. Opracowano go specjalnie dla F 650, dlatego ważył niewiele

10 motocyklowych hitów 2008 roku

pośrednictwem wygodnego w obsłudze wału kardana, a kombinowany układ hamulcowy (który pozwala hamować obydwoma kołami za pomocą dźwigni tylko jednego hamulca - tylnego lub przedniego) wyposażono w system ABS. Czy właśnie tak będą wyglądały motocykle przyszłości? Kto wie. Na razie ta

F.H.U. Efekt s.c. Furman Krzysztof, Furman Marzena

Restauracje śląskie Siewierz Jana Długosza 2 42-470

Sok witaminowy

2 duże młode marchewki,3 duże soczyste jabłka,1 soczysta pomarańcza,1 brzoskwinia lub nektarynka,1/4 cytryny,2-3 łyżeczki miodu Marchewki, cytrynę, brzoskwinie/nektarynki, jabłko oraz pomarańczę obieramy, oczyszczamy z pestek i kroimy w kawałki. Następnie wszystko razem wkładamy do magicznej

Sernik na zimno

1/2 kg białego sera twarogowego,2 łyżki żelatyny spożywczej,1 szklanka mleka,1/2 szklanki cukru pudru,1 galaretka owocowa,dowolne owoce do dekoracji Żelatynę rozpuszczamy w gorącym mleku i studzimy. Warto od razu rozpuścić też galaretkę w ilości wody określonej na opakowaniu. Ser należy utrzeć z

PIERŚ jak racuszek

mieszamy aby powstała jednolita masa). Do tak przygotowanej marynaty wkładamy (zanurzamy) kawałki piersi i odstawiamy do lodówki na 2 dni. Po tym czasie, smażymy piersi na rozgrzanym oleju na złoty kolor. Przy wykładaniu kawałków na patelnię polewamy mocno marynatą, wtedy kotleciki uzyskają efekt

Bretońskie pulpety z cebulą, boczkiem i koniakiem

300 g mielonej cielęciny, 3 łyżki masła (można zastąpić oliwą lub olejem), 2 duże cebule, 100 g wędzonego boczku, 1 jajko, 2 kajzerki bez skórki, 2 łyżki mleka, 1 łyżka koniaku, 1 łyżeczka tymianku, natka pietruszki (2-3 łyżeczki), pieprz Bułkę rozkruszamy, zalewamy mlekiem i odstawiamy. Cebulę

ZOBACZ TEŻ WIDEO