abs 2

TK

Indian FTR 1200 ujawniony!

Indian FTR 1200 ujawniony!

Wczoraj na stronie sideburnmagazine pojawiły się zdjęcia nowego FTR 1200! Szybko wyskoczyły ze strony i obiegły kawał świata. Motocykl wygląda kozacko!

Babski test Hondy CB1000R 2018

CB1000R widziane oczami kobiety! Szybkiej i piekielnie utalentowanej motocyklistki, która niejeden sprzęt objeździła i zgruzowała (oczywiście w trakcie treningów)! Przed Wami BadGirl - życie na limicie i Honda CB1000R, 2018!

115 rocznica marki Harley-Davidson i aż 8 nowych motocykli na rok 2018

Czy ktoś z Was jeszcze pamięta setną rocznicę marki Harley Davidson? Obchody te kojarzą mi się z piękną encyklopedią motocykli HD wydaną specjalnie na tą okazję oraz wielką fetą, która echem odbijała się na całym świecie. Od tamtego czasu minęło już 15 lat i na 115 rocznicę, producent również nie zawodzi. Przed Wami 8 nowości Custom Softail.

Ducati 899 Panigale - okrążenie Tor Poznań

Ducati 899 Panigale - okrążenie Tor Poznań

Nowości ze stajni KYMCO - X-Town 125i (ABS) lub X-Town 125i (CBS)

Nowości ze stajni KYMCO - X-Town 125i (ABS) lub X-Town 125i (CBS)

), zacisk 3-tłoczkowy tylny tarczowy (240 mm), zacisk 2-tłoczkowySystemy wspomaganiaukładu hamulcowego: ABS (Bosch) lub CBS (Kymco) Norma emisji spalin: Euro 4 Rozmiar opon: 120/80-14” (przód) / 150/70-13” (tył) Waga: 183 kg Długość: 2235 mm Szerokość: 795 mm Wysokość: 1375 mm Rozstaw osi: 1545

Honda CRF1000L Africa Twin - już oficjalnie

Honda CRF1000L Africa Twin - już oficjalnie

/ 850 mm Prześwit: 250 mm Typ ABS: * 2-obwodowy ABS z możliwością wyłączenia obwodu tylnego hamulca (* dotyczy wersji ABS i DCT) Hamulec przedni: 310 mm hydrauliczne, podwójne, pływające, tarcze hamulcowe z radialnie mocowanymi 4-tłoczkowymi zaciskami (*ABS) i klocki ze spieku metalu Hamulec tylny: 256

Norma Euro4 - czyściej, bezpieczniej, drożej

Norma Euro4 - czyściej, bezpieczniej, drożej

wyjątkowymi trucicielami. Coś trzeba było z tym zrobić i dlatego w czerwcu 1999 zaczęła obowiązywać norma Euro 1 dla motocykli. Cztery lata później Komisja Europejska wprowadziła normę Euro 2. Na kolejną normę Euro 3 trzeba było czekać już tylko 3 lata, weszła w życie 1 stycznia 2006 r. dla nowo

Sierpniowa promocja w Suzuki

Sierpniowa promocja w Suzuki

33% lub 2 x 50% w ramach Suzuki Finance. Dodatkowo wszystkie motocykle kupione w ramach sierpniowej promocji, zostaną objęte przedłużoną o jeden rok (do 3 lat) gwarancją. Oferta dotyczy szerokiej gamy motocykli Suzuki, wśród których znajduje się m.in. tegoroczna nowość i znakomity motocykl na dalsze

KTM odsłania karty na 2016 - 1290 Super Duke GT i R oraz 690 Duke w dwóch wersjach

KTM odsłania karty na 2016 - 1290 Super Duke GT i R oraz 690 Duke w dwóch wersjach

Jak zwykle u Pomarańczowych model GT dostał agresywną i ciekawą stylistykę. Silnik to znana jednostka o pojemności 1301ccm, która przeszła jednak kilka modyfikacji. Silnik generuje nadal 173 KM ale przy 9 500 obr/min. Na pokładzie znalazło się semi aktywne zawieszenie WP, ABS, kontrola trakcji

Triumph Boneville Bobber 2017 - Pierwsze wrażenia z jazdy

Triumph Boneville Bobber 2017 - Pierwsze wrażenia z jazdy

wtrysk paliwa Napęd: Łańcuch Sprzęgło: Mokre Skrzynia biegów: sześciobiegowa Koła przód/tył: 100/90 R19 / 150/80 R16 Zawieszenie przednie: KYB 41 mm, skok zawieszenia 90 mm Zawieszenie tylne: KYB Monoshock, skok zawieszenia 76.9 mm Przednie hamulce: tarcza 310 mm, 2-tłoczkowy zacisk Nissin, ABS Tylne

Nowy V-STROM 1000 wkrótce w Polsce

Nowy V-STROM 1000 wkrótce w Polsce

położenia wału oraz wybranego przełożenia skrzyni biegów. W przypadku wykrycia poślizgu tylnego koła błyskawicznie ograniczana jest moc silnika. Motocyklista może regulować poziom czułości układu (2 położenia), a także go wyłączyć.   Silnik Nowego V-Stroma 1000 ABS umieszczony jest w zupełnie nowo

Honda ST 1100/1300 Pan European - opinie Świata Motocykli

Honda ST 1100/1300 Pan European - opinie Świata Motocykli

detali oraz podnoszeniu poziomu bezpieczeństwa i komfortu jazdy. W 1992 r. wprowadzono współpracujące ze sobą układy przeciwpośligowe ABS i TCS. Pierwszy działał klasycznie, podobnie jak w samochodach. Zapobiegał blokowaniu kół po uruchomieniu hamulców. Drugi zapobiegał uślizgowi kół podczas

EICMA 2018 -  Harley-Davidson LiveWire

EICMA 2018 - Harley-Davidson LiveWire

standardowe wyposażenie motocykla system hamowania ABS i system kontroli trakcji (TCS) oraz opony H-D/Michelin Scorcher (180mm tył/120mm przód). Aby odpowiednio dostosować parametry motocykla, użytkownik LiveWire ma możliwość wyboru jednego z siedmiu trybów jazdy, z których cztery to standardowe ustawienia

Premiera Suzuki V-Strom 250: Minionki atakują

Premiera Suzuki V-Strom 250: Minionki atakują

250 w kufry i zabrać ze sobą pasażera. Pojedyncza, wentylowana tarcza hamulcowa z przodu radzi sobie bardzo dobrze. Nie można także narzekać na ABS Boscha, który znajdziemy w standardzie. Zresztą standardowe wyposażenie, wziąwszy pod uwagę cenę, to ogromny plus. Wyżej wspomniany

Bezpłatne szkolenia dla mechaników! BIKE TOUR 2017 TEXA

Bezpłatne szkolenia dla mechaników! BIKE TOUR 2017 TEXA

W programie przygotowano informacje z zakresu: 1. Norma Euro 4 w nowych motocyklach 2. Zarządzanie systemami elektroniki w motocyklach i wybrane przykłady ich diagnostyki (teoria + praktyka) 3. Sieć CAN: architektura połączeń i komunikacji pomiędzy sterownikami (teoria + praktyka &ndash

Yamaha Tracer 700 już jest!

Yamaha Tracer 700 już jest!

każdych warunkach. Podwójne przednie tarcze o średnicy 282 mm i 4-tłoczkowe zaciski oraz tylne tarcze 245 mm gwarantują skuteczne i szybkie hamowanie. System ABS jest montowany w standardzie" - mówi o nowym modelu producent. Yamaha Tracer 700 w akcji Nowy motocykl będzie dostępny już od lipca

BMW S 1000XR | Szwajcarski scyzoryk

BMW S 1000XR | Szwajcarski scyzoryk

standardzie, podobnie jak zmienne mapy zapłonu z dwoma trybami jazdy (Road i Rain). Podstawowy system ASC nie ma żadnej regulacji, ale można go łatwo wyłączyć, używając tylko jednego przycisku na kierownicy. W identyczny sposób dezaktywujemy ABS, ale o nim za chwilę. Zwolennicy najnowocześniejszej elektroniki

Znamy ceny nowych motocykli BMW

Znamy ceny nowych motocykli BMW

Najnowsza wersja turystycznego enduro BMW R 1200 GS będzie miała premierę rynkową 2 marca 2013 r. Model 2013 napędzany jest nowym silnikiem typu boxer, chłodzonym powietrzem oraz cieczą. Ma 6-biegową skrzynią biegów ze sprzęgłem anty-hoppingowym, większą moc i moment obrotowy  w porównaniu do

Totalna dominacja treści | Peugeot Speedfight 125

Totalna dominacja treści | Peugeot Speedfight 125

dynamicznym z możliwych, z niemal kwintalem balastu na siedzeniu, nie chciał spalać znacząco ponad 2 l/100 km. To rzeczywiście fantastyczny wynik, nawet jak na klasę skuterów 125 ccm. Dojrzały typ! Dodatkową, trochę niespodziewaną zaletą jest zupełnie wystarczająca przestrzeń na postawienie stóp. Wydawać by

Walka dziesięciolecia | Honda Africa Twin vs KTM 1090 Adventure R

Walka dziesięciolecia | Honda Africa Twin vs KTM 1090 Adventure R

nie chroni nas jakoś wybitnie, nie ma też regulacji, ale w porównaniu do KTM daje wyższy komfort w trasie, a w terenie nie przeszkadza. Wiele cech zbliża te motocykle. Siedzenia są na podobnej wysokości, a motocykle wyposażone są w ABS oraz kontrolę trakcji. Austriacy dorzucają do tego tryby jazdy

Nie lękajcie się: test nowego Monstera 1200

Nie lękajcie się: test nowego Monstera 1200

czemu zarządzanie kontrolą trakcji, ABS i Wheelie Control jest lepsze niż w modelu poprzednim. Dowodem na to jest fakt, że z takiego samego systemu aktualnie korzysta większość maszyn sportowych. Prawdopodobnie dzięki obecności bardziej zaawansowanej elektroniki, inżynierowie mogli sobie

Honda ST 1100 Pan European | Opinia Świata Motocykli

Honda ST 1100 Pan European | Opinia Świata Motocykli

chwalono przede wszystkim bardzo dobre przygotowanie do turystyki, znakomite podwozie, zwrotność, kulturę pracy silnika, skuteczne hamulce i wysoki komfort jazdy. Znakomity wizerunek Pan European poprawiono jeszcze w 1992 r., kiedy wprowadzono współpracujące ze sobą układy przeciwpośligowe ABS i TCS

Nierówna walka: KTM 1290 Super Adventure, Ducati Multistrada 1200 Enduro, BMW R 1200GS

Nierówna walka: KTM 1290 Super Adventure, Ducati Multistrada 1200 Enduro, BMW R 1200GS

, skok 200 mm Hamulec przedni > dwie tarcze, ? 320 mm, zaciski Brembo Hamulec tylny > pojedyncza tarcza, ? 276 mm Opony przód i tył > 120/70-19 i 170/60-17 elektronika ABS > Bosch 9ME combined ABS, tryb off-road, Cornering ABS, możliwość odłączenia Kontrola trakcji > MTC z 4

KTM właściwy: KTM 1090 Adventure R / 1290 Super Adventure R

KTM właściwy: KTM 1090 Adventure R / 1290 Super Adventure R

, chyba że rozbierzemy maszyny, bądź podłączymy się do sieci Matrix, bo jak inaczej dostrzec różnice w oprogramowaniu? Super Adventure dysponuje najnowszymi systemami Boscha. Jest Cornering ABS, system stabilizacji jazdy (MSC) oraz kontrola trakcji. KTM 1090 wyposażony jest w uproszczony układ

Czy masz wystarczająco dużo czasu, aby spędzić życie w korkach?

drogowej. A i obniżone poczucie bezpieczeństwa to stereotyp, który nie ma wiele wspólnego z prawdą. Coraz większa część segmentu 125 jest już wyposażana w ABS, czyli system zapobiegający poślizgowi (swoją drogą, czy ktoś dziś jeszcze nie wie, czym jest ABS?), co dotychczas było uważane za jedną z

Harley-Davidson Low Rider S | W nowej formie

brutalną mocą. Łagodna praca bez wibracji nawet poniżej 2 tys. obr./min, a później znakomity ciąg aż do "czerwonego pola". Przy 3500 obr./min. jednostka generuje 156 Nm momentu! Wszystko okraszone fantastyczną ścieżką dźwiękową i natychmiastową reakcją na każdy ruch manetką. Gdyby ten silnik miał

Wejście smoka

rozpoczął się od opracowania własnych konstrukcji raczej typu motocyklowego niż skuterowego. Ta droga okazała się słuszna i dzisiaj Bajaj Auto India Limited produkuje 3,6 mln motocykli rocznie, z czego 2 mln sprzedawane są na rynku wewnętrznym. Reszta jest eksportowana niemal na cały świat ze

Klasyka w trzech smakach, czyli trzy razy Romet Classic 400

motocyklami lekkimi. Jak przystało na maszyny w starym stylu, nie znajdziemy w nich żadnych dodatkowych, elektronicznych wspomagaczy jazdy. Oczywiście poza obowiązkowym zgodnie z normą EURO4 systemem ABS, o którym możemy powiedzieć tyle, że działa. Jedyny jasny punkt Z tej trójki jedynie Scrambler zaliczył w

Honda Gold Wing GL 1800 - opinie Świata Motocykli

przyciśnięciem guzika. Inny przycisk służył do elektrycznego włączania wstecznego biegu, dzięki czemu do lamusa odeszła kłopotliwa i trochę toporna dźwignia. Przewidziano montaż (za dopłatą) przeciwpoślizgowego układu ABS, w standardzie znalazł się tylko integralny układ hamulcowy CBS. Sporo zmieniło się też w

Labirynt pod napięciem

siedemdziesiątych w motocyklach zagościła elektronika. Początkowo skromnie, tylko w układzie zapłonowym, który wreszcie stał się niezawodny i trwały. Elektroniczny zapłon kondensatorowy zastosowano w Morini 3 1/2 z 1972 r., a w wydaniu tranzystorowym - w Suzuki GS 850 z 1979 r. Dzięki elektronice można było

Skuter prawie do wszystkiego | Yamaha X-Max 400

modyfikacjom, dzięki czemu skuter jest bardzo dynamiczny i spełnia normę Euro4. Co ciekawe, moc X-Maksa A.D. 2017 w porównaniu do poprzednika wzrosła o 2 KM a moment obrotowy o 2 Nm. W układzie hamulcowym mamy takie same jak w dużo szybszym T-Maksie, pokaźne tarcze hamulcowe

Motocyklowa nirwana - Ducati Panigale V4 S

zwrotność i przyczepność. Pisaliśmy o tym w numerze 2/2018. Możecie poszukać artykułu na naszej stronie. Dzisiaj o wiele ważniejsze są wrażenia z jazdy.Logiczne, że Panigale V4 lekko przytyło, ale nawet po dodaniu kilku kilogramów gotowa do jazdy (pełen zbiornik) wersja V4S mieści się w 195

MV Agusta F3 800 AGO | Z autografem legendarnego mistrza

zastosowanie lekkich materiałów m.in. karbonowych błotników i felg z lekkiego stopu jest o 2 kilogramy lżejszy. W standardzie ma również ABS firmy Bosch.

Legenda jest zbędna

mówiąc na jej scentralizowanie. W przestrzeń za cylindrami upakowano akumulator, komputer pokładowy i jednostkę sterującą ABS. Sporo przestrzeni i masy oszczędzono dzięki zastosowaniu głowicy typu Unicam. Zawory sterowane są jednym wałkiem, zupełnie jak w crossowych modelach CRF 250/450R. Kolejnym

Gdzie oczy poniosą | BMW R 1200 GS - motocykl używany

paliwa. W 2006 r. zmieniano sprzęgło i położenie czujników ABS przy przednim kole. Wycofano też czujniki ciśnienia w kołach ze szprychowymi obręczami. Przywrócono je w 2008 r. W 2009 r. zmieniono elektronikę pompy paliwa oraz kondensator przeciwzakłóceniowy w alternatorze. W 2011 r. zajęto się przednimi

Harley-Davidson Ultra Limited vs Indian Chief Roadmaster

podobny, bo zarówno gabaryty, jak i parametry jednostek napędowych są zbliżone. Obie konstrukcje cechuje również ta sama niechęć do nadmiaru elektroniki. Ani w Roadmasterze, ani w UltraLimited nie znajdziemy kontroli trakcji, zmiennych map zapłonów, a jedynie jednopoziomowy system ABS bez możliwości

Wielki test klasy 125! | 38 motocykli i 15 testerów w jednym miejscu i czasie

, oraz systemów ABS (albo przynajmniej CBS). To są poważne zmiany. Wraz ze znaczącym wzrostem zaawansowania technicznego zauważyliśmy też przyrost cen – szczególnie wśród motocykli „pozajapońskich”, czyli takich, w których modernizacje musiały być znaczące.Miejscem idealnym dla naszego

EICMA | Nowy sportowo-turystyczny BMW

Nowy BMW F 800 GT BMW Motorrad stawia na segment sportowo-turystyczny średniej klasy. Nowy BMW F 800 GT zastąpi model F 800 ST. Motocykl wyposażony w 2-cylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 798 cc osiąga moc 90 KM Nowy BMW F 800 GT zastąpi model F 800 ST. Wysoki moment obrotowy, chłodzony wodą 2

Gimbaza na wakacjach: BMW G 310R

model przechodził. Być może problemy te nie pomogły w osiągnięciu (przynajmniej jak dotąd) zachwycającej sprzedaży. Konkurenci, którzy w podobnym czasie wprowadzali na rynek na przykład takie modele jak MT-03 (za około 23 tys. zł) czy też Ninja 300 ABS (za ok 23 900 zł) nie zaspali, ale te

Ducati Monster 1200S 2017 - Pierwsze wrażenia

posiłkować się sprzęgłem, żeby gładko sunąć przy najniższych obrotach. Po powrocie w garażu czekało na mnie Ducati Scrambler, którym dojeżdżam do pracy. Stwierdzam, że ogromne V-2 jest teraz bardziej cywilizowane w najniższym zakresie obrotów niż dwukrotnie słabszy sprzęt dla hipstera! Włoski „Potwór

Batmobil po włosku | Moto Guzzi MGX21

, którego sama odnawia i remontuje. Tak oto w Mandello chyba zrozumiałam, skąd bierze się głęboka i wierna miłość użytkowników Guzzi. Pierwsze starcie Gdy Lech sprowadził mnie do podziemnego garażu na poziom -2, by pokazać tę „karbonową szafę”, trochę się wystraszyłam. Pomyślałam: „No

Pragmatyczne emocje | Benelli BN 251/302

. Najgorsze jest to, że założenie drugiego zacisku i tarczy nie wymaga zmiany żadnej części poza modułem ABS i przewodami. W teleskopie jest uchwyt, piasta koła też ma na to miejsce. Wystarczyłoby przeszczepienie układu z większego brata. Tam, choć motocykle jest o ok. 40 kg cięższy, jest absolutnie

Rozbójnik z gołębim sercem | Moto Guzzi Audace

Wire, trzy tryby map zapłonu, kontrolę trakcji, tempomat i oczywiście system ABS. Obecnie większość powercruiserów nie dysponuje podobnymi rozwiązaniami w wersji seryjnej, więc jak na rok 2013 i tak zachowawczą firmę była to po prostu rewolucja! Serfując na fali sukcesu Californii 1400

Honda CBR 1000RR / SP: Nowe zasady gry

montaż czujnika Bosch IMU. Aktualnie korzystają z niego praktycznie wszyscy producenci (poza Yamahą, która opracowała własny) w swoich topowych maszynach. Bada on rotację motocykla w sześciu płaszczyznach i przekazuje dane do kontroli trakcji i układu ABS. Sądziłem, że Honda

Zapragniesz ją przetestować | Ducati Multistrada 950

Silnik Testastretta, dwa cylindry ułożone w tradycyjne dla Ducati "L", 113 koni, 96 niutonometrów, zbiornik - 20 l, cztery tryby jazdy (Sport, Touring, Urban, Enduro), Pakiet Bezpieczeństwa Ducati (ABS + kontrola trakcji DTC Boscha), interwały przeglądowe co 15 000 km lub 12 miesięcy a

Suzuki DL 1000 V-Strom - opinie Świata Motocykli

emblematem KLV. Na rynek wszedł także V-Strom w wersji 650, z silnikiem wywodzącym się w prostej linii z zadziornej SV-ki. To był strzał w dziesiątkę. O ile w rękach niewprawnego jeźdźca duża, agresywna V-ka, bez ABS, systemu wspomagania hamowania i z kompletem kufrów była niebezpieczna i miała znikome

Historia pierwszych 30 lat serii BMW GS

jak w samochodzie. Montaż i demontaż tylnego koła, niezbędny do wymiany lub naprawy ogumienia albo innych prac serwisowych, stał się niezwykle łatwy. W motocyklu na bezdroża taka cecha to prawdziwy skarb. Nowe zawieszenie tylne, nazwane "Monolever", było o 2 kg lżejsze od

Moto Guzzi V9 Bobber: w najlepszym włoskim stylu

;całkiem skuteczny. Z elektronicznych wspomagaczy zainstalowano układ ABS oraz system kontroli trakcji MGTC. Nad tym ostatnim trzeba by chyba jeszcze odrobinę popracować, bo wydaje się "nadopiekuńczy" nawet jak na moje standardy. Piętnastolitrowy zbiornik paliwa pozwala na pokonanie bez

Targi Kielce - nowy gracz na rynku wystaw motocyklowych

dostępne w postaci cruisera, motocykla "sportowego" i 2 skuterów. Prezentują się całkiem ciekawie i jak twierdzą przedstawiciele Rometa mają stanowić swoistą klasę "premium" w segmencie motocykli z dalekiego wschodu. Romet oficjalnie pokazał też kilka ciekawych motocykl oferowanych pod

Ducati Toruń-Motul Team rusza na tory wyścigowe

-pływające 330 mm, 4-tłoczkowe zaciski Brembo Monoblock M50, montowane radialnie, ABS Hamulce tył: Tarcza 245mm, 2-tłoczkowy zacisk, ABS Wyposażenie: ABS (cornering ABS), DTC (kontrola trakcji), DQS (Ducati Quit Shift), EBC, Ride by Wire , DDA+GPS (Ducati Data Analyser), wyświetlacz typu Full LCD Display

BMW C evolution | Galeria zdjęć

pasowego. Stąd moc jest przenoszona na tylne koło za pośrednictwem przekładni planetarnej . Skuter ma z przodu podwójne hamulce tarczowe o 270- milimetrowej średnicy i dwu tłoczkowe zaciski . Z tyłu jedna tarcza o średnicy 270 mm i 2 -tłoczkowy zacisk . B

Honda Forza 125 | Skuter biznesmena

wstępnego Hamulec przedni: tarczowy, średnica 256 mm, 2-tłoczkowy zacisk Hamulec tylny: tarczowy, średnica 240 mm, 1-tłoczkowy zacisk Opony przód I tył: 120/70-15 I 140/70-14 ELEKTRONIKA ABS: w standardzie Kontrola trakcji: brak Inne: system Idle Stop WYMIARY I MASY Długość: 2134 mm

KTM RC 125 | Pomarańczowa fascynacja

Yamasze YZF-R125. Ta dysponuje identyczną jak KTM mocą, również ma widelec upside-down, a kosztuje 2 tysiące złotych mniej. Gdzie jest haczyk? Yamaha nie ma ABS-u, który w RC 125 dostajemy w standardzie. Poza tym "pomarańczowi" dają do zabawy trochę więcej gadżetów i dorzucają to, czego nie ma

Uroda i nowoczesność. Yamaha NMax 125

2,6l/100 km). Jazda spokojna, delikatna, pozwala osiągnąć wartość 2 l/100 km. Nowa Yamaha jest nie tylko piękna i nowoczesna. Prowadzi się lekko jak rowerek, jest zwinna jak "pięćdziesiątka". Dziarsko pokonuje zarówno zakorkowane aglomeracje jak i kręte drogi mazurskie. Dzięki wysokiej szybie

BMW serii GS (cz. 1) | Opinia Świata Motocykli

, że jedynie 2% z nich wjeżdżało w ciężki teren, a 98% poruszało się na co dzień ulicami, szosami albo bocznymi drogami. Pięćdziesięciokonny R 80G/S wpisywał się w ten schemat znakomicie. Osiemsetka BMW świetnie nadawała się do długich podróży - radziła sobie nawet przy obciążeniu dwoma osobami i

Kask, który Cię wyróżni!

Wielbiciele gry "Halo" na pewno powinni zainteresować się taką skorupą. Szczególnie, że odwzorowanie tego, co nosi w grze Master Chief jest po prostu wzorowe. Kask ma odpowiedni certyfikat DOT, zapięcie DD, skorupę ABS, wyjmowane wnętrze przystosowane do prania w pralce czy oczywiście

KTM szykuje dwa nowe 1190 Adventure

wyposażone są w dwucylindrowe silniki w układzie V z elektronicznym zapłonem o mocy 150 KM. Układy ABS i kontroli trakcji pochodzą od firmy Bosch. Innowacją jest tryb offroadowy obu tych układów. Adventure (bez R) wyposażony jest też w elektroniczny programowany układ regulacji zawieszenia. Natomiast R ma

Centrum Testowe Yamaha 125 cm3 na prawo jazdy kat. B w Warszawie

skuter i udać się nim na godzinną przejażdżkę. Do wyboru będzie aż osiem modeli, m.in. kultowy motocykl YBR 125 Custom, skuter X-MAX 125 ABS oraz nowa, sportowa Yamaha NMAX. Profesjonalny sprzedawca pomoże dobrać jednoślad dopasowany do indywidualnych potrzeb klienta, wyjaśni jego obsługę i zaproponuje

Test: Honda CB 650F | Kryzysowa narzeczona

odrobinę poczucia smaku. Inną sprawą jest fakt, że działają prawidłowo, ale przecież trudno podchodzić do motocykla tylko z użytkowego punktu widzenia. Dignity Nawigacja GPS VORDON 45" Europa 4GB w okazje.info Motocykl nie jest zbyt ciężki (z ABS waży nieco ponad 200 kg

Honda Hornet 600 | Zwinny "golas" z sercem sportowca

r. W jego przypadku zmiany były dużo bardziej zaawansowane. Kompletnie zmieniono układ zasilania silnika, wstawiając nowe gaźniki i zmodyfikowano katalityczny układ dopalania spalin. Wszystko po to, by spełnić wymagania normy czystości gazów wydechowych Euro 2 (poprzednik spełniał normę Euro 1

Wycieczka ciężkim motocyklem w teren - dziewięć porad

jest trudny, Zawieszenie nie pracuje jak wcześniej, a nogi i ręce są już nadmiernie zmęczone. Właśnie dlatego uważam, że ciężkim enduro należy jeździć w terenie. W podróży musimy być gotowi na każdą ewentualność. 2. Wywróć się! Dla mnie wywracanie się nie jest czymś strasznym. Mój sprzęt leży podczas

Harley-Davidson Low Rider S| Mocne uderzenie

Hamulec tylny:                      jedna tarcza, 2-tłoczkowe zaciski Opony przód / tył:            100/90-19 / 160/70-17 ELEKTRONIKA ABS

Nowa Yamaha FJR1300A/AE/AS na rok 2016

Deltabox i wahacz Elektronicznie regulowana szybka przednia Regulowana owiewka, siedzisko (2 pozycje) i kierownica (3 pozycje) Regulacja trybów pracy silnika Yamaha D-MODE Elektroniczne sterowanie przepustnicą (YCC-T) Przełączany system kontroli trakcji (TCS) ABS i jednolity układ

Ducati Monster 1200S | Ognisty kochanek

, aluminiowy wahacz jednoramienny, skok 152 mm Hamulec przedni: 2 tarcze pływające 330 mm, zaciski 4-tłoczkowe Monobloc Brembo Evo M50 montowane radialnie, radialna pompa hamulcowa, ABS Hamulec tylny: tarcza 245 mm, zacisk 2-tłoczkowy, ABS Opony przód / tył: 120/70?17 / 190/55-17 WYMIARY I MASY

Nowa Honda Forza 125 - do miasta i na autostradę

14-calowym. Oba wyposażono w hamulce tarczowe. ABS w opcji. Czterozaworowy, chłodzony wodą silnik dostarcza 10,5 kW mocy przy 8750 obr./min. Również maksymalny moment obrotowy 12 Nm przy 8250 obr./min. sprawi, że skuter powinien bardzo dobrze reagować na dodanie gazu. Honda podkreśla, że będzie sobie

Honda VFR 750/800 | Wzorzec na lata

 likwidowaniu zbędnych kilogramów miała też elektroniczna deska rozdzielcza. Wszystkie wskaźniki zabudowano na jednej, wspólnej płytce drukowanej, zlikwidowano linki prędkościomierza i obrotomierza. Pojemność zbiornika paliwa wzrosła o 2 l. Nowa stylizacja nawiązywała do Hondy NR 750

Honda CB 600 Hornet | Opinia Świata Motocykli

zmodernizowanymi zawieszeniami. Motocykl spełniał wymagania normy czystości spalin Euro 2. W 2005 r. konwencjonalny widelec zastąpiono teleskopami pracującymi w układzie upside-down, wprowadzono nową tablicę rozdzielczą z okrągłym obrotomierzem i prostokątnym wyświetlaczem ciekłokrystlicznym, a także

Dobra linia: Beta modele RR 2018

 układzie pro-link, skok 290 mm, pełna regulacja Hamulec przedni > pojedynczy, tarczowy, ? 260 mm Hamulec tylny > tarczowy, ? 240 mm Opony przód i tył > 90/90-21 i 120/90-18 elektronika ABS > brak Inne > brak wymiary i masy Długość > 2167 mm Szerokość > 807 mm

Harley-Davidson Low Rider S - wydajność i mroczny styl

oraz układ wydechowy 2-1-2 w stylu Fat Bob, generując 156 Nm momentu przy 3500 obr/min - to 13% więcej niż standardowy motocykl Low Rider. Solidne sprzęgło przekazuje tę moc do 6-stopniowej skrzyni biegów Cruise Drive. Tempomat włączany przez elektronicznie sterowaną przepustnicę należy do

Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa | Motocyklowy Veyron

! W zeszłym sezonie GSX-R otrzymał... nowe zaciski hamulcowe z przodu i system ABS w standardzie. Kto spodziewał się rewolucji, musiał obejść się smakiem. Zmiany nie są jednak przypadkowe czy czysto wizerunkowe. Jeśli śledzicie historię modelu, na pewno wiecie, że układ hamulcowy był jedynym

Suzuki DL/V-Strom 650 i 1000 - porównujemy

- 4,8 l/100 km potrafi przejechać niebagatelne 500 km, a traktowany oszczędnie - kolejne 50 km. Po liftingu niestety zbiornik zmniejszył się o 2 litry, ale jednocześnie spalanie spadło i przy 3,9 - 4,5 l/100 km nowy V-strom 650 ABS ma dokładnie ten sam zasięg, co poprzednik. W redukcji spalania V

BMW S1000RR | Bawarski rollercoaster

prędkości z blisko 300 km/h powoduje, że gałki oczne próbują wyrwać się z oczodołów, a niewytrenowane mięśnie nóg mają gwarantowane zakwasy od zapierania się o zbiornik. Precyzja i skuteczność tych hamulców nie podlegają żadnej dyskusji. W przypadku niektórych motocykli system ABS na torze staje się poważną

Najtańsze motocykle na świecie

bardziej współczesnych czasów, chociaż nie jest to technologia kosmiczna. 750 ccm, 50 KM i 2 zawory na cylinder. Nie imponuje mocą, ani techniką, ale nie musi udawać sportowca, on ma po prostu ładnie wyglądać, a przy tym podkreślać charakter właściciela. Dostępne są trzy wersje stylistyczne, najtańsza

Nowy Suzuki V-Strom 1000 - wiemy już, jaki będzie

, system ABS, układ kontroli trakcji, a także specjalnie zaprojektowane zintegrowane kufry. Fot. Suzuki V-Strom 1000 będzie pierwszym motocyklem Suzuki z systemem kontroli trakcji. Czujniki kontrolują prędkości obu kół, pozycje przepustnicy, wału korbowego i biegów. Na podstawie ich wskazań system

Kawasaki Vulcan S | Mały, ale z potencjałem

dobrze, a jednocześnie pomagają utrzymać w ryzach cenę motocykla. W Polsce wersja bez ABS kosztuje poniżej 30 000 zł - to chyba rekord wśród cruiserów. Na szczególną pochwałę zasługuje czytelny i dobrze rozplanowany zegar ze sporą liczbą funkcji. Ogromniasty wyświetlacz biegów zainstalowano w osobnej

Ducati Scrambler | Motocykl do niczego?

szkoły - na czucie. Układ hamulcowy składa się z pojedynczej tarczy i klasycznej pompy hamulcowej. Za jego skuteczność odpowiada potężny, czterotłoczkowy zacisk Brembo. Siła hamowania jest całkowicie wystarczająca, a bardzo dobry ABS możemy bez problemu wyłączyć. Co ważne, komputer zapamiętuje nasz wybór

Honda CB 1100EX | Jak klasyczny mebel

raczej: nisko położony środek ciężkości, dobry moment obrotowy, skuteczne hamulce oraz dobrze nastawione zawieszenia. A to wszystko CB 1100 ma. Maszyna podczas jazdy nie "podpiera się" żadną elektroniką (nie licząc ABS-u). W trakcie jazdy motocyklista zdany jest na własne umiejętności. Na

Suzuki SV 650| Legendy nie umierają

: czterosuwowy, chłodzony cieczą Układ:  V-2 Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder Pojemność skokowa: 645 ccm Średnica x skok tłoka: 81 mm x 62,6 mm Stopień sprężania: 11,2:1 Moc maksymalna: 75 KM przy obr/min Moment obrotowy: b.d Zasilanie: wtrysk paliwa Smarowanie: mokra miska olejowa

9 gadżetów XXI wieku na stok

(Adventuresports.pl) Firma Dr. Dre - Beats Electronics - wskoczyła z?głośniczkami do wygodnego (wentylacja VDSAP) i?bezpiecznego (pianka EPS) kasku POC. Połączenie z telefonem przez kabel z kontrolerem współpracującym z?iPhonem. Olympus TG-2 Cena: 1300 zł Niezniszczalny, niezawodny, z?GPS-em i elektronicznym

1100 do scrambleryzmu | Ducati Scrambler 1100

Monoblock, ABS Bosch 9.1MP działający w złożeniu. Z gadżetów elektronicznych warto wspomnieć o czterostopniowej kontroli trakcji z możliwością zupełnego wyłączenia oraz o trzech trybach jazdy. Tryb City pokochają Ci, którzy przesiądą się na 1100 z mniejszych wersji, bo moc silnika jest ograniczana do 75

Suzuki SV 650 Rozrabiaka

znalazł się ABS. Model SV 650 sprzedawany był w Europie do 2008 r., od 2009 r. zastąpił go SVF 650 Gladius. Do 2009 r. dostępny był w Kanadzie, a SV 650S do 2012 r. w Wielkiej Brytanii i Australii. Fot. powyżej: Tylny zacisk hamulcowy, podobnie jak w Ducati

Walizka w rozmiarze S

zniszczeniem.   1. Wittchen (kolekcja Travel Light ABS), tworzywo ABS, wymiary: 41×57×24,5 cm, 439 zł 2. Tommy Hilfiger/Barakuda , polikarbon, wymiary: 55×20×35 cm, 849 zł 3. Delsey/Barakuda , nylon pokryty teflonową powłoką, wymiary: 40×55×20 cm, 699 zł 4. Ormi/Cerro

Top 10 | Najdroższe motocykle w polskich salonach

, nie jest motocyklem sportowym ze względu na swoją masę i gabaryty. Jego turystycznym walorom brakuje znów wygody - pozycja kierowcy wymaga bowiem sportowego pochylenia. Nowy Hayabusa został wyposażony w seryjny ABS i układ hamulcowy Brembo Monoblock. Zobacz także: Nowy Suzuki Hayabusa z ABS

Bliźniacze różnice

je uszkodzić. Jedyną wadą jest droższy serwis niż w przypadku mocowania typu PDS. Do wymiany jest w końcu kilka łożysk, uszczelniaczy i tulejek więcej. Nieznacznie wzrosła także masa motocykla, mniej więcej o 2 kg, lecz tego nie odczujesz podczas jazdy. Fot. powyżej: Odzież

Ducati 899 Panigale | Mokra Włoszka

taką intensywnością, że jeszcze chwila, a na serwis będziemy jeździć do informatyka (o ile już tego nie musimy robić), a nazwy modeli będą podawane w kodzie zero-jedynkowym. Nowe 899 wyposażono w większość nowinek technicznych, jakie mogą nam przyjść do głowy. Mamy więc sportowy ABS Boscha z

BMW R 1200C/CL - opinie Świata Motocykli

bardziej liczyły się przyśpieszenia. Dlatego zmniejszono średnice zaworów (o 2 mm) i ich skok (ssących z 9,85 do 8,23mm, wydechowych z 9,4 do 8,23 mm) i przelot kanałów ssących (z 50 do 35 mm). Do tych zmian dopasowano długość dolotu. Zarządzanie silnikiem powierzono elektronicznemu systemowi Motronic MA

BMW R nineT vs. Yamaha XJR 1300 | Dla konesera i dla hipstera

kultowego projektu zbędnymi gadżetami. To wciąż ten sam, niezniszczalny silnik, solidna konstrukcja i brak technologicznych nowinek. Producent nie zdecydował się nawet na zastosowanie systemu ABS. Jedynym grzeszkiem przeciwko tradycji, z którego Japończycy powinni się wyspowiadać, jest plastikowy zbiornik

Yamaha XV950 Pure Sports | Custom zbudowany na podwórzu

projektu - to już znacznie trudniejsze zadanie. Pure Sports bardzo się różni od modelu standardowego, chociaż podwozie, mechanizmy i elektryka pozostały oryginalne. Wykorzystując półowiewkę i osłony boczne inspirowane Yamahą FZ750, zespół "LowRide" bazował na motocyklu Yamaha XV950 z systemem ABS

Wyprawa na Nordkapp w ekstremalnych warunkach

również nie były lepsze. Przebijając się górami się w kierunku Lom i dalej do Trondheim, zamiast podziwiać widoki podziwiałem istną dyskotekę kontrolek ABS-u i KTRC. Zjazd z gór nad fiordy, liczącym 50 km odcinkiem w śnieżycy po czystym lodzie będę pamiętał do końca życia. Było bardzo ślisko. W pewnym

BMW S 1000RR | Wunderwaffe RR

konstrukcja, niespotykane do tej pory dla marki rozwiązania, silnik zaprojektowany tak lekko, tak zwiewnie, że aż wręcz nieprzyzwoicie doskonale i nie wspomnieć o tym ani słowem? Kilka minut poświęcone obsłudze kontroli trakcji oraz sportowemu ABS i to już wszystko? A niemal pionowe kolektory dolotowe

Waga prawdę powie

współczynnik wynosi 2 kg/KM), zaś drugi, o takiej samej mocy będzie ważył 240 kg (a jego współczynnik wyniesie 2,4 kg/KM), to od razu można stwierdzić, że ten drugi będzie miał gorszą dynamikę, bo jego silnik musi zmagać się z większym obciążeniem. Dlatego ważnym zadaniem konstruktorów

Suzuki GSX-R 1000 K1-K9| Opinia Świata Motocykli

. Podobieństwo motocykli było uderzające, czego przykładem była pozycja kierowcy, ale wystarczyło zagłębić się w szczegóły, by wykryć istotne różnice. Na przykład aluminiowe profile ramy są solidniejsze (grubość 2,5 mm zamiast 2 mm, sztywność ramy wzrosła o 10%) a przednie zaciski hamulcowe mają po 6 cylinderków

Ducati 899 Panigale kontra Triumph Daytona 675

narzekać na stabilność w złożeniu. Motocykl dał się prowadzić instynkto wnie, a naszą głowę zaprzątała jedynie myśl o tym, ile przyczepności zapewnią nam drogowe opony. Na początku nie mogliśmy rozgryźć zachowania układu hamulcowego. Pomimo ustawienia w trybie "Race", ABS ciągle mocno ingerował

New Downtown 125i - nowa, lepsza cena!

. Pojazd został wyposażony w 15-konny silnik zasilany wtryskiem paliwa, który zapewnia bardzo dobre osiągi przy zachowaniu niskiego spalania. Dzięki temu jednostka spełnia obowiązującą normę Euro4. O nasze bezpieczeństwo dodatkowo zadba układ hamulcowy z systemem ABS. Do dyspozycji mamy dwa kolory nadwozia

KTM 690 Duke | Zadziorny Książę

bardzo dobrze, ale co to za osiągnięcie w tak lekkim motocyklu? Na pochwałę zasługuje działanie ABS. Jest niezwykle mało inwazyjny i działa naprawdę tylko wtedy, kiedy powinien. Przy tym, jeśli ktoś chce pozbyć się elektronicznego asystenta, choćby po to, aby nieco bardziej zaszaleć, jednym guzikiem przy

Suzuki GSF 600/650 Bandit | Opinie Świata Motocykli

niskich obrotów. Dla zmniejszenia strat tarcia i poprawy parametrów silnika, gładzie cylindrowe pokryto galwaniczną powłoką SCEM (Suzuki Composite Electrochemical Material). Zastosowano również system dopalania spalin PAIR, monofunkcyjny katalizator oraz nowy układ wydechowy "4 w 2". W układzie

Nowość Yamahy: maksiskuter X-MAX 400

Yamaha stworzyła kolejną odsłonę maksiskutera X-MAX. Dzięki kompaktowemu, lekkiemu podwoziu i mocnemu silnikowi o pojemności 400 ccm nowy X-MAX ma doskonałe osiągi i przyspieszenie, nie tracąc nic z łatwości prowadzenia, zwinności i kompaktowych rozmiarów X-MAXA 250.Nowy członek rodziny X-MAX powini

Nowe Suzuki GSX-R 1000

urwać cenne 2 kg. Nie sposób nie docenić lżejszego optycznie wydechu, w którym tłumik umieszczono tylko z jednej strony, ostatecznie rezygnując z dwóch kominów, tak krytykowanych w poprzednich modelach. Zmieniono także przednią część motocykla, umieszczając wloty powietrza tak, by jak najlepiej działał

Trochę skuter, trochę motocykl

automatycznego - można samemu, przyciskiem, wymusić zmianę przełożenia. Podczas jazd w miejskim tłoku sterownik dopuszczał, aby silnik pracował nawet przy poniżej 2 tys. obrotów. W takiej sytuacji każde, gwałtowniejsze dodanie gazu owocowało najpierw szarpnięciem, jak w typowym widlaku, dopiero potem

Honda CB 500F, CBR500 R i Honda CB 500X: uniwersalna "półlitrówka"

; Drzymulski: 1/2 litra na początek Stwierdzenie, że Honda z serią CB wychodzi naprzeciw świeżo upieczonym motocyklistom to za mało. Jeśli ktoś wejdzie do salonu Hondy, a sprzedawca nie będzie miał autyzmu, to nie widzę innej opcji, niż powrót do domu na jednym z tych sprzętów. To chyba

Konfrontacja | BMW F 700GS, F 800GS i F 800GS Adventure

świetnie. Doskonałe, sprawdzone silniki miały dosyć mocy, nawet w górach. Komfort i dobre wyposażenie w trasie, dobra trakcja w zakrętach. Gorzej w terenie. Rozczarowuje ABS, który - nie wyłączony - wręcz niebezpiecznie wydłuża drogę hamowania na zjazdach czy trawersach. Jeśli go z kolei wyłączymy, hamulce

ZOBACZ TEŻ WIDEO