abs 1 poziom

Dariusz Dobosz

Kontrola trakcji i hamulców | Elektroniczni strażnicy

Kontrola trakcji i hamulców | Elektroniczni strażnicy

Elektroniki w motocyklu jest coraz więcej. I dobrze, bo dzięki niej możemy jeździć coraz bezpieczniej. Nie każdy kierowca lubi być wspomagany przez systemy, które załączają się automatycznie, a potem ingerują w poczynania prowadzącego. W grę wchodzą zazwyczaj sprawy ambicjonalne: szczególnie głęboka wiara we własne umiejętności i poczucie nieomylności.

Norma Euro4 - czyściej, bezpieczniej, drożej

Od 1 stycznia 2016 r. zaczęły obowiązywać nowe przepisy w zakresie normy czystości spalin, hałasu, diagnostyki pojazdu i bezpieczeństwa. Co to oznacza dla rynku?

Waga półciężka

Turystyczne enduro wielokrotnie przewijały się przez kartki naszego magazynu papierowe. Do tej pory jednak sprawdzaliśmy je bardziej pod kątem turystycznym niż enduro. Tym razem postanowiliśmy podejść do tematu bardziej ambitnie. Wyposażyliśmy motocykle w opony z kostkami i poszukaliśmy optymalnej przestrzeni dla ciężkich maszyn terenowych.

Ducati 899 Panigale - okrążenie Tor Poznań

Ducati 899 Panigale - okrążenie Tor Poznań

Premiera Triumph Street Triple RS Zawyżanie poziomu

Premiera Triumph Street Triple RS Zawyżanie poziomu

;assist&slipper clutch". Dźwignia działa lekko, a antyhopping sprawia, że w zakręty możemy wchodzić jak na supermoto. Systemy kontroli trakcji i ABS sprzężone są z trybami jazdy. Wolę takie rozwiązanie, niż osiem poziomów regulacji każdego systemu. Jest prostsze w obsłudze

Top 12 | Skutery 125 ccm dla posiadaczy prawa jazdy kat. B

Top 12 | Skutery 125 ccm dla posiadaczy prawa jazdy kat. B

systemem C-ABS w standardzie. Podobnie jak w innych modelach skuterów Hondy, ma zintegrowany system sterowania hamulcami przednim i tylnym, a oprócz tego ABS, czyli system zapobiegający poślizgowi, przydatny szczególnie podczas jazdy po mokrej nawierzchni lub przy ostrym hamowaniu. Hamulce na obu

Yamaha FJR 1300 | Opinia Świata Motocykli

Yamaha FJR 1300 | Opinia Świata Motocykli

przed naporem powietrza i opadami. Średnicę przednich tarcz hamulcowych zwiększono z 298 do 320 mm. W układzie hamulcowym pojawił się system przeciwpoślizgowy ABS. Przednie kierunkowskazy wmontowano w obudowę, zaprojektowano też nowe schowki. Ponieważ w pierwszej wersji dochodziło do silnego

Nowy V-STROM 1000 wkrótce w Polsce

Nowy V-STROM 1000 wkrótce w Polsce

położenia wału oraz wybranego przełożenia skrzyni biegów. W przypadku wykrycia poślizgu tylnego koła błyskawicznie ograniczana jest moc silnika. Motocyklista może regulować poziom czułości układu (2 położenia), a także go wyłączyć.   Silnik Nowego V-Stroma 1000 ABS umieszczony jest w zupełnie nowo

BMW S 1000XR | Szwajcarski scyzoryk

BMW S 1000XR | Szwajcarski scyzoryk

cieszysz się jak dziecko z każdego kolejnego zakrętu. Urzekająca jest również elastyczność jednostki. Przy małych prędkościach, nawet jeśli nie zredukujesz biegu, kultura pracy silnika pozostaje na najwyższym poziomie. By to sprawdzić, na szóstym biegu zwolniłem do prędkości 35-40 km/h i nie dostrzegłem

Nie lękajcie się: test nowego Monstera 1200

Nie lękajcie się: test nowego Monstera 1200

pozwala mocno hamować przodem nawet w głębokim złożeniu, a wyczucie i siła układu Brembo to majstersztyk. Moją uwagę przykuła opcja wyłączenia ABS w tylnym kole. Gdy system ustawiony jest na poziom 1, komputer ingeruje tylko w pracę przednich zacisków. W praktyce oznacza to

Nierówna walka: KTM 1290 Super Adventure, Ducati Multistrada 1200 Enduro, BMW R 1200GS

Nierówna walka: KTM 1290 Super Adventure, Ducati Multistrada 1200 Enduro, BMW R 1200GS

;sztucznie naśnieżaną i oświetloną trasę narciarską, kolej krzesełkową, wyciągi talerzykowe oraz trasy rowerowe o zróżnicowanych poziomach trudności, w tym także trasy do downhillu. Na szczycie góry jest elektrownia wiatrowa. Na północnym zboczu do 2012 roku funkcjonowało niewielkie lotnisko

Kymco Downtown 125i ABS - w nowym wcieleniu

Kymco Downtown 125i ABS - w nowym wcieleniu

W Polsce rynek skuterów klasy 125 rozwinął się dopiero, gdy pozwolono nimi jeździć posiadaczom prawa jazdy kategorii B. Odkryliśmy wreszcie liczne zalety tych małolitrażowych jednośladów. W zatłoczonym mieście pomykają równie szybko, jak większe potwory, a palą na poziomie motorowerów. Lecz co

Honda CBR 1000RR / SP: Nowe zasady gry

Honda CBR 1000RR / SP: Nowe zasady gry

 dostawie momentu obrotowego ponownie podejrzewamy normę EURO4. ABS nie da się wyłączyć z poziomu zegarów, więc przy ostrej jeździe na slickach pewnie wielu zdecyduje się na usunięcie bezpiecznika, tak jak ma to miejsce w Kawasaki ZX-10R. Kontrolę trakcji nazwano HSTC (Honda Selectable

Gimbaza na wakacjach: BMW G 310R

Gimbaza na wakacjach: BMW G 310R

model przechodził. Być może problemy te nie pomogły w osiągnięciu (przynajmniej jak dotąd) zachwycającej sprzedaży. Konkurenci, którzy w podobnym czasie wprowadzali na rynek na przykład takie modele jak MT-03 (za około 23 tys. zł) czy też Ninja 300 ABS (za ok 23 900 zł) nie zaspali, ale te

Premiera: ostatnia sprawiedliwa Yamaha YZF-R6

Premiera: ostatnia sprawiedliwa Yamaha YZF-R6

dobrze. Przede wszystkim obsesja bezpieczeństwa na drogach wywindowała grzywny i mandaty na astronomiczne poziomy. Przecież lepiej jest zgarniać kasę, niż wydawać ją na uświadamianie niedoświadczonych i niewyżytych motocyklistów. Z drugiej strony nowe nakedy i maszyny turystyczne

Legenda jest zbędna

Legenda jest zbędna

jechać, wybieramy odpowiedni tryb pracy skrzyni. Jeśli chcesz się ślizgać, bezpiecznie ustawiasz trakcję na poziom 1 i jeśli ogarniasz tylny hamulec, wyłączasz ABS w tylnym kole. Tryb G zmniejsza poślizg sprzęgła, dzięki czemu reakcja na gaz jest bardziej bezpośrednia. Moje ustawienia to: DCT ? S3, HSTC

BMW R 1200RS| Sztuka kompromisu

BMW R 1200RS| Sztuka kompromisu

skrzyżowania na jednym kole), możesz to zrobić używając jednego przycisku na kierownicy. Układ hamulcowy działa rewelacyjnie, zapewniając nie tylko świetną siłę hamowania, ale też wyczucie i dozowalność na najwyższym poziomie. ABS, jak przystało na BMW, jest precyzyjny i bezbłędny. Sięgaj głębiej Motocykl

BMW C 650 Sport/ BMW C 650 GT | Bez rewolucji

BMW C 650 Sport/ BMW C 650 GT | Bez rewolucji

Stability Control) po raz pierwszy zamontowany w skuterze. Przekonstruowano także przekładnię CVT (mieliśmy zastrzeżenie do poprzedniej wersji, ale o tym będzie chwilę później), usprawniono system ABS, wykorzystujący najnowszą generację dwukanałowego sterownika Bosh 9.1MB, co teoretycznie już pozwala na

Ducati 1299 Panigale S i jego systemy elektroniczne

Ducati 1299 Panigale S i jego systemy elektroniczne

od 1 do 8. Przy czym pierwszy będzie pozwalał na uślizg tylnej opony do granicy bezpieczeństwa. Pnąc się w górę będziemy pozwalali Ducati na coraz mniejsze poślizgi, aż dojdziemy do poziomu ósmego. Podczas pracy komputer ingeruje zarówno we wtrysk paliwa, położenie dodatkowych przepustnic, a w

Harley-Davidson Low Rider S| Mocne uderzenie

Harley-Davidson Low Rider S| Mocne uderzenie

szybkich łuków motocykl jedzie jak po sznurku. Byłoby zbyt pięknie. Podwozie trochę nie nadążą za bardzo mocnym silnikiem i nie najlepiej znosi szybką jazdę. Do układu hamulcowego czepiać się nie zamierzam. Jest dobrze. Siła i dozowalność są na zadowalającym poziomie. ABS oczywiście w standardzie

BMW serii GS cz. 2 | Opinia Świata Motocykli

BMW serii GS cz. 2 | Opinia Świata Motocykli

białymi kloszami. Od września 2005 r. GS 1200 miał zmodernizowaną tablicę rozdzielczą i podwyższoną o 10 kg ładowność (dopuszczalna masa całkowita wzrosła do 435 kg). Rok później w komputerze pokładowym pojawiła się funkcja sygnalizacji zbyt niskiego poziomu oleju. We wrześniu 2007 r. pojawił się

Honda SH125i | Zmieniam zdanie!

Honda SH125i | Zmieniam zdanie!

- zmodyfikowany, dzięki czemu jest trochę mocniejszy i lżejszy o 1 kg! Cóż za wyścig zbrojeń i urywanie kilogramów – jak w segmencie supersportów! W standardowym wyposażeniu znajduje się zintegrowany układ hamulcowy CBS wraz z ABS-em. Zintegrowanie polega na automatycznym rozdzielaniu siły hamowania

Polaris Slingshot: trójkołowy odjazd

Polaris Slingshot: trójkołowy odjazd

motocykla. Jedyna wspólna cecha z jednośladem, to uzależnienie od pogody i ryzyko zmoknięcia. Dwa koła z przodu i jedno z tyłu, pod maską z tworzywa sztucznego silnik o pojemności 2400 ccm i mocy na poziomie 173 KM, napęd przenoszony przez manualną, pięciobiegową

Ducati 1299 Panigale S | Kontrolowane szaleństwo

Ducati 1299 Panigale S | Kontrolowane szaleństwo

warunkach słabej przyczepności, ogranicza moc silnika do 120 KM i sprawia, że systemy wspomagające kierowcę ingerują dość wcześnie. Do "wspomagaczy" zaliczają się kontrola trakcji DTC (8 poziomów czułości), regulacja siły hamowania silnikiem EBC (3 poziomy), cornering ABS (3 stopnie wrażliwości

Honda Forza 125 | Skuter biznesmena

wstępnego Hamulec przedni: tarczowy, średnica 256 mm, 2-tłoczkowy zacisk Hamulec tylny: tarczowy, średnica 240 mm, 1-tłoczkowy zacisk Opony przód I tył: 120/70-15 I 140/70-14 ELEKTRONIKA ABS: w standardzie Kontrola trakcji: brak Inne: system Idle Stop WYMIARY I MASY Długość: 2134 mm

Ducati Multistrada 1200S | Brzydkie kaczątko

jazdy (sport, touring, urban i enduro). Dla każdego z nich możemy dowolnie skonfigurować parametry kolejnych systemów. Do dyspozycji jest wybór mapy zapłonu (trzy typy krzywej oddawania mocy), poziomu kontroli trakcji (8-stopniowa regulacja i możliwość wyłączenia), systemu ABS (3-stopniowa regulacja z

KTM RC 125 | Pomarańczowa fascynacja

już tylu kontrowersji i podoba się prawie każdemu. Motocykl jest w całości produkowany w Indiach. Jakość wykonania stoi na wysokim poziomie. Wszystkie owiewki i plastikowe obudowy są solidne i sprawiają wrażenie wytrzymałych. Funkcję wsporników bocznych lusterek, zamiast marnych, plastikowych

Yamaha Tracer 700| Ballada o lekkim zabarwieniu turystycznym

prędkościach, powyżej 120 km/h. Motocykl nie przyspiesza wtedy już tak ochoczo. Szczególnie, jeśli jedziesz z pasażerem i bagażami. Z drugiej strony nie przeszkadza to w utrzymywaniu na autostradzie średniej około 150 km/h. Silnik pracuje przy takiej prędkości na poziomie 6 tys. obr./min i nie robi jeszcze

Wskrzesiciel dawnego ducha. Kawasaki Z 750

pod adresem wyposażenia, zwłaszcza za brak systemu przeciwpoślizgowego ABS. Ten ostatni argument stracił na znaczeniu od 2006 r., gdy ABS pojawił się w wyposażeniu. Model Z 750 nie zmienił się do dzisiaj w zasadniczy sposób, ale dla zwiększenia konkurencyjności na przestrzeni lat

Yamaha TDM 900 | Opinia Świata Motocykli

. Podwozie z powodzeniem można było porównywać z najlepszymi konstrukcjami klasy "sport": rama, wahacz i niezwykle lekkie, trójszprychowe obręcze - ze stopu aluminium, układ hamulcowy - zapożyczony z YZF-R1, a od 2005 r. dostępny system przeciwpoślizgowy ABS. Masę motocykla udało się obniżyć o 15

Drugie podejście: Harley-Davidson Street Rod

Street 750. Prezentując go ze wstrzemięźliwym entuzjazmem w 2015 roku H-D był świadomy, że nie będzie to hit sprzedażowy w Europie. Problemem nie było to, że motocykl wyprodukowano w Indiach, a nie w USA, bo jakość stoi na wysokim poziomie. Street też przyzwoicie jeździ. Silnik

BMW serii GS (cz. 1) | Opinia Świata Motocykli

też z tyłu (276 mm). Nowością w segmencie enduro był także opcjonalny wyłączalny układ przeciwpoślizgowy ABS (od 1995 r. seryjny). W 1995 r., obok innych modyfikacji, zmieniono średnice zaworów (ssących z 36 mm do 34 mm, wydechowych z 31 mm do 29 mm) i trzonków (z 6 mm do 5 mm). Rok później

Test: Honda CB 650F | Kryzysowa narzeczona

odrobinę poczucia smaku. Inną sprawą jest fakt, że działają prawidłowo, ale przecież trudno podchodzić do motocykla tylko z użytkowego punktu widzenia. Dignity Nawigacja GPS VORDON 45" Europa 4GB w okazje.info Motocykl nie jest zbyt ciężki (z ABS waży nieco ponad 200 kg

Premiera kawasaki ninja 650 Misja pokojowa

strzały to okrągłe 200 km/h. Zużycie paliwa zależy - co naturalne - od stylu jazdy. Pod koniec dnia testów mój komputer pokładowy wskazał średnie spalanie na poziomie 5,2 l/100 km, ale na pulpicie motocykla, który testowała zaprzyjaźniona dziennikarka ze Szwecji, zobaczyłem wynik 3,8 l/100 km. Jak widać

BMW S1000RR | Bawarski rollercoaster

również nieco ciekawsze, pełniejsze brzmienie. Finalnie udało się uzyskać dodatkowe 6 KM, co daje nam ostateczny wynik na poziomie 199 KM przy 13 500 obr/min. Maksymalna wartość momentu obrotowego pozostała niemalże niezmieniona (wzrost o 1 Nm), jednak korzystnie zmienił się przebieg krzywej momentu

Yamaha XJR 1300 / XJR 1300 Racer | Zamachu nie było

zainstalowano w klasycznych, chromowanych obudowach. Pośrodku znalazła się jedynie odrobina miejsca na dyskretny, ciekłokrystaliczny wyświetlacz z zegarkiem, wskaźnikiem poziomu paliwa i przebiegu. Potężny, chłodzony powietrzem silnik pręży się dumnie, nieprzysłonięty nawet najmniejszą owiewką. Z kolei

Suzuki GSX 1000S - prawilny golas

trakcji ma trzy tryby pracy. Według mnie wystarczyłyby dwa: "on" i "off". Nawet gdy ustawimy poziom 1, który teoretycznie w najmniejszym stopniu ingeruje w wysokość momentu obrotowego dostarczanego na tylne koło, to i tak nie pozwala on na wyjście z zakrętu z uślizgiem lub jazdę "

Honda ST 1100 Pan European | Opinia Świata Motocykli

chwalono przede wszystkim bardzo dobre przygotowanie do turystyki, znakomite podwozie, zwrotność, kulturę pracy silnika, skuteczne hamulce i wysoki komfort jazdy. Znakomity wizerunek Pan European poprawiono jeszcze w 1992 r., kiedy wprowadzono współpracujące ze sobą układy przeciwpośligowe ABS i TCS

Ducati Monster 1200S | Ognisty kochanek

naszą jazdę. Jest w czym wybierać, bo regulacja ma aż osiem poziomów. Na koniec jeszcze ABS o trzystopniowej skali. Każdemu polecam dokładne przetestowanie szerokiej gamy tych ustawień. To spory luksus, móc w tak szerokim zakresie modyfikować charakter motocykla. Podobne udogodnienia znajdziemy także u

Bezkonkurencyjne duo | Honda Crossrunner vs Yamaha MT-09 Tracer

;pokręciliśmy się po brzegu Wisły. Obydwa motocykle zdały próbę na takim samym poziomie. W trudniejszych warunkach Honda zdobyłaby pewnie przewagę ze względu na rodzaj opon oraz kontrolę trakcji, która daje się regulować. W MT-09 możemy ją jedynie wyłączyć, czego nie polecamy na szosowych

Piękna bestia | Ducati XDiavel

nieopatrznie postanowił odebrać mu sportowy pazur. Moc maksymalna wciąż jest na imponująco wysokim poziomie i wynosi aż 156 KM. W tym stadzie każdy koń mechaniczny został opętany przez diabła, więc jazda tą bestią dostarcza piekielnie silnych wrażeń. Podchodząc do tematu bardziej racjonalnie

Ducati Monster 821 | Szósty zmysł

Ducati - charakterystycznego grzechotania suchego sprzęgła (tu zastosowano mokre). Do pracy zaprzęgamy 112 dzikich mechanicznych rumaków. Pełną moc osiągniemy po wkręceniu silnika na poziom 9250 obr./min, ale dobra zabawa zaczyna się już przy znacznie niższych obrotach. Z obfitych zasobów momentu

Ducati Scrambler | Motocykl do niczego?

;zajebistość" na zupełnie nowy poziom: będziesz lepiej wyglądał, miał fajniejsze przygody i będziesz mógł zrobić więcej ze swoim życiem. Poniekąd - sama prawda. Zachęcenie potencjalnego klienta to pierwszy krok, następnym jest wsadzenie delikwenta (lub delikwentki) na "pokład" i sprawienie, żeby

Suzuki GSF 600/650 Bandit | Opinie Świata Motocykli

zwiększono o 10 mm zarówno z przodu, jak i z tyłu. W układzie hamulcowym zastosowano nowe zaciski hamulcowe (Nissin). Aby poprawić reakcje silnika na ruchy manetki "gazu", zamontowano czujnik położenia przepustnic. W 2002 r. wprowadzono do obrotomierza cyfrowy wskaźnik poziomu paliwa. Urodzinowa

Suzuki V-Strom 650 vs Kawasaki Versys 650 vs Honda NC750X DCT| Buszujące w zbożu

trochę szerszy niż Honda, jednak nadrabia dynamiką i zwartym podwoziem. Jako jedyny z testowanej trójki opiera się na kolumnach typu upside-down. Zawieszenie jest znacznie sztywniejsze niż u konkurencji, ale kompromis między prowadzeniem a komfortem pozostaje na bardzo dobrym poziomie. Dodatkowo, zarówno

Prędcy potomkowie | Yamaha XSR 900

STD (standard), czujemy dużą zmianę. Ja najczęściej używałem w STD i zauważyłem, że wielu redaktorów jeździło na B. Najlepsza jest jednak kontrola trakcji. Możemy ją bez problemu wyłączyć i robić, co dusza zapragnie. Jeśli jednak chcemy mieć zawór bezpieczeństwa, to ustawiamy poziom 1

Labirynt pod napięciem

którym można było na stałym poziomie utrzymać napięcie prądu wytwarzanego przez prądnice, niezależnie od obrotów silnika. Problemem stał się również niedostatek energii, bo jej bilans w jednośladach był coraz bardziej napięty. Wytwornice prądu stałego miały coraz częściej za małą wydajność, a jej

Okres dojrzewania: KTM Duke 125/390

pasowały mi hamulce w Duke 125, ale do tego dojdziemy. System ABS pochodzi od Boscha i jest dwukanałowy. Oznacza to, że tak jak w pełnowymiarowej bestii (Superduke R) możemy korzystać z trybu supermoto, który pozwala zablokować tylne koło. Układy wydechowe również są bliźniacze. Teraz

Nowy Kawasaki ZZR 1400 - a jednak nie 250 KM

przepustnicy. - Ulepszony ABS Modele z ABS są dostępne w niektórych krajach. Ulepszone programowanie ECU opracowane za pomocą jazd testowych i bazujące na opinii użytkowników zaowocowało ulepszonym systemem ABS, zwłaszcza na nierównych drogach. - Sportowe zawieszenie Sztywne sprężyny w przednim widelcu

Ducati 899 Panigale | Mokra Włoszka

przy następnym wyjeździe przełączam się na Sport. Domyślne nastawy redukują nieco kontrolę trakcji, a ABS przestawia się na niższy poziom wrażliwości. Mam więcej mocy. W trybie Sport przebieg krzywych momentu i mocy silnika jest identyczny, jak przy ustawieniu Race, z tą różnicą, że reakcja systemu

Bywalec kurortów | Honda Deauville 650/700

motocykla. Problemy z własnościami jezdnymi dawały o sobie znać zwłaszcza, gdy motocykl był mocno obciążony. To nie jedyny mankament NT 650 V Deauville. Kufry bagażowe miały skromne rozmiary, reflektor słabo oświetlał drogę i brakowało wskaźnika poziomu paliwa, detalu ważnego w turystyce. Producent

Honda CB 500F, CBR500 R i Honda CB 500X: uniwersalna "półlitrówka"

. Wrażenia z prowadzenia całej trójki są bardzo zbliżone. Nie ma się co dziwić, bo motocykle mają te same zawieszenia i ramy. Oczywiście są minimalne różnice, głównie w CB 500X. Od bardziej sportowych sióstr różni się przede wszystkim większym o 1 stopień kątem pochylenia główki ramy

KTM 1290 Super Duke R | Jak książę został królem

wcielenie bestii dysponowało już mocą na poziomie 132 KM. Ale to nie ostatnie słowo austriackich inżynierów. Najlepsze wciąż było przed nami. W kolejnych latach "książęca" rodzina wzbogaciła się dodatkowo o nowych potomków i obecnie w ofercie mamy już modele Duke 125, 200, 390 i 690. Teraz

Harley Davidson Sportster 883| Opinia Świata Motocykli

, wzorowany na wyczynowym XR 750 z amerykańskich wyścigów na torach ziemnych (Dirt Track). Wyróżniał się kolorystyką, układem wydechowym typu "2 w 1", obręczami kół odlewanymi z lekkich stopów i podwójną tarczą hamulcową przy przednim kole. Na stulecie firmy  w 2003 r. przygotowano Sportstera

Harley-Davidson Street Glide Touring | Zbuntowany turysta

przez producenta spalanie - 5,7 l/100 km - podczas normalnej eksploatacji i przy dynamicznej jeździe można włożyć między bajki. W trasie trzeba przyjąć 6,5 lub nawet 7 l/100 km, a w cyklu mieszanym dorzucić do tego wyniku kolejny litr. Ten poziom zużycia paliwa nie przeszkadza w osiągnięciu bardzo

Suzuki SV 650| Legendy nie umierają

moc jest rozwijana w sposób liniowy, a zużycie paliwa utrzymuje się na niewysokim poziomie. Przy spokojnej jeździe na 100 kilometrów potrzeba niewiele ponad 4 litry benzyny. Gdy mocniej "szarpiemy manetę", spalanie wzrasta do 5 litrów. Całkiem nieźle. Drugą ciekawostką jest wspomaganie jazdy

Na pełnym lansie | Moto Guzzi V7 Stone

współczynnik lansu. Stone, "abgrejdowany" do wersji Scrambler, współczynnik lansu ma ustawiony na bardzo wysokim poziomie. Oczywiście jedynie dla znawców tematu, bowiem jego forma jest dosyć oszczędna. Maszyna na pierwszy rzut oka wygląda niepozornie, jest dyskretna i mało krzykliwa

Era plastiku | Tworzywa sztuczne w motocyklach

. sięgnęła 50 000 000 ton. W 2008 r. ta liczba wzrosła do gigantycznego poziomu 280 000 000 ton.Od bakelitu do polistyrenuHistoria nowoczesnych tworzyw sztucznych zaczęła się w 1907 r., gdy Leo Hendrik Baekeland przeprowadził udaną kondensację formaldehydu i fenolu, uzyskując żywicę fenolową. Jego

Honda SW-T400 ABS - Srebrne skrzydło po liftingu

prawda o słusznej średnicy 276 mm, z tyłu 240 mm. Na pociechę hamulce są wyposażone w system CBS i C-ABS. CBS to kombinowany system hamulcowy zwany kiedyś dualem. Naciskając lewą dźwignię, uruchamiamy tylny zacisk hamulcowy i jeden tłoczek w przednim. Natomiast naciskając prawą dźwignię, uruchomione

Kymco MyRoad 700i | Wicekról z brzuszkiem

tym względem MyRoad jest na poziomie innych, turystycznych maksiskuterów. W kokpicie znajdziemy jeden, średniej wielkości schowek, z przodu kanapy - na wzór T-Maksa - drugi, trochę mniejszy, natomiast pod kanapą mamy duży, mieszczący dwa kaski, podświetlany bagażnik. Małe schowki są ogólnodostępne

Kawasaki Versysy 650 | "Brzydkie kaczątko" dojrzewa

pozwalają bawić się na nim o wiele lepiej niż na Versysie 1000. Równie pozytywnie odebrałem przedni zestaw hamulcowy. Trzystumilimetrowe tarcze współpracują z zaciskami Nissin i zupełnie nową pompą hamulcową. Nikogo nie zaskoczy fakt, że układ ABS działa jak należy, a skuteczność hamulców znacząco

Triumph Tiger Explorer, czyli motocykl "wszystkomający"

powstrzymanie się od ironicznego uśmieszku zdradzającego jego myśli: "jeśli go nie kupisz, to jesteś po prostu głupi", zwłaszcza że po każdym "czy ten motocykl ma..." odpowiedź "tak" pada, zanim potencjalny klient dokończy pytanie. Triumph Tiger Explorer ma ABS, kontrolę trakcji i

Wielki test skuterów i motocykli 125 | Skutery

skuter pomimo tego, że nie jest wyposażony w ABS zebrał bardzo wysokie noty. Zarówno siła hamowania, jak i dozowalność stoją na najwyższym poziomie. Peugeot Django jak zwykle sprawił się na medal, ale to Honda ponownie wszystkich zaskoczyła. Wave 110i o aparycji motoroweru zatrzymuje się bardzo

Ducati Monster 796 - potwór z pazurami

zdecydowanego obrócenia rączki gazu. Kiedy silnik wkręci się na poziom ok. 5000 obr/min, zaczyna się prawdziwa zabawa. Oczywiście nie dowiecie się tego z oryginalnego obrotomierza, gdyż ten, zresztą jak cała reszta zegarów, jest nieczytelny. W dodatku kokpit zainstalowano tak nisko, że trzeba oderwać wzrok

Yamaha MT-09 | Koszmar nocy, postrach dnia

Minimalny prześwit: 135 mm Kąt pochylenia główki ramy: 25° Masa pojazdu gotowego do jazdy z pełnym bakiem: 188 kg / 191 kg z ABS Zbiornik paliwa: 14 l Pojemność zbiornika oleju: 3,4 l DANE EKSPLOATACYJNE Zużycie paliwa: 6 l/100 km CENA: od 32 900 do 35 350 zł. Publikacja Świat Motocykli 1

BMW S 1000RR | Wunderwaffe RR

konstrukcja, niespotykane do tej pory dla marki rozwiązania, silnik zaprojektowany tak lekko, tak zwiewnie, że aż wręcz nieprzyzwoicie doskonale i nie wspomnieć o tym ani słowem? Kilka minut poświęcone obsłudze kontroli trakcji oraz sportowemu ABS i to już wszystko? A niemal pionowe kolektory dolotowe

Układy wydechowe cz.2

się również znaleźć miejsce dla katalizatora. Po raz pierwszy taki element został zastosowany seryjnie w BMW K1 z 1988 r. Bawarska firma znana była z pionierskich pomysłów, a K1 stanowił dla niej swoisty poligon doświadczalny do testowania nowatorskich rozwiązań, takich jak układ przeciwpoślizgowy ABS

Trochę skuter, trochę motocykl

powietrze w oponach i poziom oleju w silniku. SILNIK Typ: czterosuwowy, chłodzony powietrzem, SOHC Układ: dwucylindrowy, rzędowy Pojemność skokowa: 670 ccm Średnica x skok tłoka: 73 mm x 80 mm Stopień sprężania: 10,7: 1 Moc maksymalna: 37,5 kW (51 KM) przy 6250 obr/min Maksymalny moment: 62 Nm przy

Honda ST 1100/1300 Pan European - opinie Świata Motocykli

detali oraz podnoszeniu poziomu bezpieczeństwa i komfortu jazdy. W 1992 r. wprowadzono współpracujące ze sobą układy przeciwpośligowe ABS i TCS. Pierwszy działał klasycznie, podobnie jak w samochodach. Zapobiegał blokowaniu kół po uruchomieniu hamulców. Drugi zapobiegał uślizgowi kół podczas

BMW R 1200R | Trafia w sedno

wszystko opanujesz, robi się naprawdę sympatycznie, bo na pokładzie masz do dyspozycji imponujący zestaw narzędzi. Zwłaszcza wtedy, gdy wybierzesz motocykl z dodatkowymi "zabawkami". W standardzie dostajesz między innymi ABS, ASC (automatyczna kontrola stabilności) oraz dwa tryby jazdy (Rain i

Honda CBR 1000RR, Suzuki GSX-R 1000, Yamaha YZF-R1 - porównanie

Działania Japończyków czasem można uznać za chaotyczne. Honda od jakiegoś czasu wyposaża swoje sportowe maszyny w bardzo dobry, choć wciąż nieco za ciężki, sportowy układ ABS, ale nie kwapi się do przygotowania kontroli trakcji. Inną drogą poszła Yamaha, która, i owszem, zaprosiła na swój pokład

SUV czy terenówka: Suzuki DL 650 V-Strom i Yamaha XT 660 Ténéré

kultury pracy czy poziomu wibracji V-Strom robi dobre wrażenie. Bardzo dobrze pracuje także skrzynia biegów: ze sprzęgłem czy bez niego, kolejne przełożenia wchodzą pewnie i lekko. Silnik, mocny w średnim zakresie obrotów, pozwala na naprawdę sprawne rozpędzanie. Nie ma co kręcić jednostki napędowej do

Harley-Davidson Tri Glide | Wady na marginesie

na europejski rynek. Fot. Paweł Kucharski Na zdjęciach 1 i 2 Harley-Davidson Servi-Car, na zdjęciu 3 Tri Glide. Wydaje się, że w USA wiele rzeczy jest prostszych niż u nas. W przypadku pojazdów działa to mniej więcej tak, że jeśli nie trzeba przy jeździe utrzymywać równowagi, to do prowadzenia

15 kasków na każdą głowę i każdą kieszeń

z różnymi poziomami absorpcji uderzenia. Neotec, jako jedyny kask szczękowy na świecie, produkowany jest w 3 wielkościach skorup (oddzielne dla rozmiarów XS-M, L, XL-XXL). Zapewnia to dużo lepsze dopasowanie i, co równie ważne, długotrwałe użytkowanie.Największą innowacją w Neotecu jest blenda

Suzuki DL 1000 V-Strom | (Nie) daleko od szosy

skuteczne hamowanie przy każdej prędkości. Przystępując do testu, obawiałem się, że hamulce mogą okazać się piętą achillesową nowego modelu. Nic bardziej mylnego. Stanowią jedną z największych zalet tego motocykla. Na pokładzie znalazł się również precyzyjnie działający ABS, którego niestety nie możemy

Harley-Davidson LiveWire - maszyna przyszłości?

pomyślenia dla tradycyjnej, amerykańskiej marki. A tymczasem mamy w nowym projekcie pełen wypas technologiczny i to na najwyższym, światowym poziomie. Zadbano także o odpowiedni wygląd maszyny. Konstruktorzy biedzili się, w jaką formę ubrać silnik elektryczny, by atrakcyjnie wyglądał i chyba im się to

Porównanie: Hyosung GT 650P vs Suzuki Gladius

Gladiusa przypomina zestawianie ognia z wodą. Wspólne zdjęcie tych motocykli mogłoby stanowić substytut symbolu Yin Yang: przeciwieństwa, które się doskonale uzupełniają. I to niemal na każdym poziomie. Hyosung jest wyraźnie tańszym motocyklem. Nie tylko pod względem ceny, choć o niej trzeba pamiętać

Kawasaki H2 i H2R | Zielone światło dla mocy!

czas pilnować poziomu mocy przenoszonej na tylne koło. Zakres warunków, w których możesz wykorzystać ponad 320 koni mechanicznych jest bardzo wąski. Nawet w czasie jazdy po prostej na pierwszych czterech biegach komputer redukuje moc, abyś nie zamienił się miejscami z motocyklem. Dla uzyskania lepszego

Ducati Diavel | Egzorcysta

odważyłby się wysunąć tezę, że będę chwalił tego typu rozwiązania, zwyczajnie parsknąłbym śmiechem. Tymczasem dziś poziom zaawansowania elektroniki jest tak wysoki, że z coraz większą aprobatą patrzę na nie. ABS osiągnął niezwykły poziom doskonałości, a kontrola trakcji sprawdza się coraz lepiej

Kawasaki Z800 | Streetfighter w sześciu smakach

wytknął Japończykom, że choć pamiętali o zasięgu, chwilowym i średnim spalaniu (co ważne - zarówno w km/l jak i w l/100 km), dwóch licznikach dziennych, temperaturze silnika, zegarku, obrotomierzu i wskaźnikach poziomu paliwa, ale zapomnieli o temperaturze otoczenia i wyświetlaczu biegów. A ten przydałby

BMW R 1200R Classic | Niezwykła maszyna

;enduro R 1200GS i turystyku R 1200RT. Od strony konstrukcyjnej, największą zmianą jest rozrząd w układzie DOHC. Zwiększono średnicę gardzieli i zawory - ssące o 3, a wydechowe o 2 mm. W praktyce dało to przyrost mocy o 1 KM i momentu obrotowego o 4

Test Ducati Diavel | Guwernantka i troglodyta

-twina Testastretta. Pojemność pozostała ta sama: 1198 ccm. Dzięki tym zabiegom udało się odrobinę wygładzić krzywą mocy i sprawić, że jej maksymalny poziom - 162 KM - przypada o 250 obr/min wcześniej niż dotąd, oraz podnieść o kilka niutonometrów wartość maksymalnego momentu obrotowego, który, jak w

Kawasaki Z1000SX | Ninja na walizach

jego ostatecznej ceny, możemy spekulować, że będzie podobna do poprzedniego modelu, czyli w okolicach 54 000 zł za motocykl z ABS, kuframi i kontrolą trakcji. Przy tym założeniu może okazać się naprawdę smacznym kąskiem, zwłaszcza że właściwie jego jedynym konkurentem jest na tę chwilę dość już leciwy

Kawasaki Z800: streetfighter w sześciu smakach

, temperaturze silnika, zegarku, obrotomierzu i wskaźnikach poziomu paliwa, ale zapomnieli o temperaturze otoczenia i wyświetlaczu biegów. Skrzynia biegów stanowi dla mnie osobny rozdział. Od pierwszej przejażdżki Z750 wiele lat temu uznałem ją w moim prywatnym rankingu przekładni za wzorcową. Precyzja, cisza

Yamaha FZ1/FZ1 Fazer | Opinie Świata Motocykli

silnikiem, a dwa lata później wersję z owiewką przemianowano na Fazer 1. Jak widać, historia zmian w obu modelach jest wyjątkowo krótka. Właściciel Yamahy FZ1 czy FZ1 Fazer może być dumny ze swojego motocykla, bowiem poziomem technologicznym praktycznie nie odbiega on od sportowej YZF-R1. To jednoślad

Kawasaki Versys 1000 - motocykl uświadomiony

silnika w układzie rzędowym, motocykl jest szeroki w okolicach zbiornika paliwa. Na szczęście jego gabaryty w tym rejonie są do zaakceptowania i nie czujemy się, jakbyśmy siedzieli na krowie. Materiały partnerów WELLY-MOTOR 1:18 -pudełko... SS Moto Orkan skórzana kurtka... Kurtka

Dni otwarte w salonach Hondy! Przetestuj nowości na sezon 2017

Honda Fireblade SP otwiera kolejny etap totalnej kontroli nad motocyklem. Współczynnik mocy do wagi został poprawiony o 14% - osiągając najlepszy dotąd poziom dla Fireblade’a – dzięki zmniejszeniu wagi motocykla o 15 kg i wzrostowi mocy o 10,8 KM. Wyposażenie obejmuje elektrycznie

Ducati Multistrada Granturismo, Honda Crosstourer 1200 DCT, KTM 1190 Adventure, Triumph Tiger Explorer XC | Test 4 turystycznych enduro

trudu daje się wyłączyć i włączyć, a potem znów wyłączyć podczas jazdy i bez konieczności odprawianie dziwnych rytuałów. W KTM można włączyć system podczas jazdy, ale wyłączyć już tylko na postoju. W Triumphie i Ducati dokopanie się w menu do poziomu, w którym możemy włączyć lub wyłączyć systemy ABS

Romet Ogar Caffe 125 | Z sentymentem w tle

optymistyczna. Jeśli założymy, że nie zależy nam na szybkim dotarciu do celu, a stawiamy na podziwianie widoków podczas podróży, Romet spisze się znakomicie. Romet Ogar Caffe 125 nie należy do najoszczędniejszych motocykli. Producent podaje spalanie na poziomie 2,8 l na 100 km, jednak trzeba założyć, że

Porównanie - Ducati Multistrada 1200S Touring i KTM 990 SM-T Limited Edition

motocykli supersportowych. Nie tylko moc wyrażona w KM, ale także wysublimowana elektronika czyni go wielofunkcyjnym. Za sprawą układu ride-by-wire, sterowania trakcją, ABS i zawieszeniami regulowanymi zwyczajnym kliknięciem, jest to obecnie najbardziej zaawansowane technologicznie drogowe Ducati

Nowości Hondy na Tokio Motor Show

wyciągnięta: pochylenie główki ramy wynosi 30,5°, a wyprzedzenie - 121,5 mm. Wymiary całkowite: długość - 2473 mm, szerokość - 942 mm i wysokość - 1154 mm. Rozstaw osi - 1707 mm, a masa własna 341 kg. Aby zapewnić wymagany poziom przyczepności i swobodę prowadzenia F6C zastosowano specjalne, aluminiowe

Kawasaki GTR 1000/1400 | Opinie Świata Motocykli

długodystansowym. I nie ma przy tym znaczenia fakt, że prezentują zupełnie inne poziomy techniki, komfortu, osiągów i cen. To jednoślady z różnych epok, zaprojektowane i wykonane według innych standardów, chociaż przygotowane do tych samych zadań i mające bardzo podobne walory użytkowe. Dla rynku wtórnego ma to

Ducati Hypermotard | Dla tych, którzy lubią wiatr

Urban, a w SP - Race, Sport i Wet. Każde z ustawień można zaprogramować według własnych preferencji, więc ustawienie "Sport" z SP może być identycznie skonfigurowane jak "Touring" w zwykłej wersji. DTC ma aż osiem poziomów ustawienia, a ABS w najbardziej ekstremalnym trybie nie

Gry samochodowe i kierownice. Luz, sprzęgło, grasz!

Grywalność: 5/5 Funkcjonalność: 5/5 Jakość wykonania: 4/5 Logitech G27 Racing Wheel Przeznaczenie: PC 1 opinia w okazje.info Xbox One | Cena: 1600 zł | Zakres obrotu: 270-900 stopni Bardzo udana (druga) próba wejścia Mad Catz na rynek kierownic. Wszystkie elementy

Hyosung ST7 | Cruiser, na który cię stać

o felgi z polerowanymi rantami. Fot. Sławomir Kamiński/Agencja Gazeta Na baku umieszczono chromowany panel z kontrolkami, analogowy prędkościomierz i elektroniczny wyświetlacz z licznikiem kilometrów i wskaźnikiem poziomu paliwa. Tylnej lampie zaaplikowano diody LED. Stylistom nie można odmówić

Honda CBF 1000A po 50 000 km

gwałtownie, trzeba nacisnąć klamkę bardziej zdecydowanie. I takie zachowanie hamulców bardzo mi odpowiada - jest intuicyjne i nie zaskakuje kierowcy. Mieszane uczucia wzbudza ABS, chociaż wiem, że jest to wina naszych dziurawych dróg. Na krótkich nierównościach system potrafi po prostu zwariować i solidnie

Kawasaki ZZR 1400 | Strażnik prędkości

momencie wspomnieć, że nawierzchnia tego leciwego obiektu nie jest wcale idealnie gładka. Mimo pewnych nierówności, ZZR przy tej prędkości trzymał zadaną linię, a wszelkie korekty toru jazdy wykonywał bez najmniejszych protestów. Po wytraceniu prędkości do poziomu 200 km/h ma się wrażenie, że maszyna

Test BMW R NineT | Radykalny krok

różnorodnych sztuczek. Moment obrotowy - niemal 120 Nm przy 6000 obr/min - zapewnia komfortową elastyczność silnika. Biegami rzeczywiście nie trzeba ciągle wachlować. Układ hamulcowy (monoblocki Brembo) działa fantastycznie. Siła i dozowalność na najwyższym poziomie, a ABS uaktywnia się dyskretnie, niezbyt

Yamaha FJR 1300 | CyFJRyzacja

zabrakło. Szkoda, bo jednoślady są trochę po to, żeby zachwycać się ich wyglądem. Fot. Paweł Kucharski Dużej zmianie uległ kokpit. Zachowano układ trzech segmentów, ale teraz środkowy zawiera cyfrowy wyświetlacz z prędkościomierzem, poziomem paliwa, trybami jazdy, zegarkiem i kontrolkami. Mógłby być

KTM 990 Adventure/S. I do szabli, i do szklanki

, zweryfikuję dopiero podczas jazdy. Adventure 990 tak jak jego poprzednik produkowany będzie w dwóch wersjach - standardowej oraz "S" - nie mylić z wersją standard. Co ciekawe, wersja podstawowa różni się nie tylko krótszym skokiem zawieszeń, ale również tym, że jest dostępna z ABS. Jest dostępna w

Drukowanie 3D: testujemy najnowsze technologie

Najprostsza metoda, najtańsze urządzenia, stosunkowo szybki wydruk (powiedzmy: 1 cm3 na minutę). Polega na topieniu tworzywa sztucznego w formie filamentu (czyli nitki, drutu) i wyciskaniu go przez małą dyszę (ekstruder). Np. ABS w 270°C. W temperaturze pokojowej materiał tężeje. Aby zapobiec

Zajazd Szeleścianka

Zajazd Szeleścianka oferuje usługi gastronomiczne na wysokim poziomie, a do tego przyjemną atmosferę. lubelskie Rossosz Szelest 1 21-533

Akashia Club

Akashia Club to najmniejsza z restauracji należących do sieci Akashia. Lokal mieści się w podziemiach (poziom -1) słynnych Złotych Tarasów przy ulicy Złotej 59. mazowieckie Warszawa Złota 59 00-120

Lekka sałatka miętowa - idealna na piknik

10 listków świeżej mięty,1 1/2 szklanki kaszy kuskus,3 małe ogórki gruntowe,2 pomidory,5 plasterków suszonych pomidorów (takich z oliwy),szczypta soli,szczypta pieprzu,łyżka oliwy z oliwek,5 listków świeżej bazylii Kaszkę kuskus przesypać do miski, dosypać sól i przemieszać, zalać wrzątkiem tak

Kawa z miodem i cynamonem

gorąca kawa, ciepłe (spienione) mleko, 1 łyżeczka cynamonu, 2 łyżki miodu Na spód szklanki do latte wlej dwie łyżki miodu (ale możesz użyć też filiżanki czy kubka). Następnie zasyp miód łyżeczką cynamonu i delikatnie zalej kawą, mniej więcej do 3/4 poziomu szklanki. Powoli dodaj ciepłe mleko

Krem z soczewicy

łyżka masła,1 cebula,1 litr bulionu,250 g czerwonej soczewicy,1 marchewka,sól,pieprz,cytryna Rozpuszczamy masło w garnku. Siekamy cebulę, smażymy ją na maśle kilka minut. Powoli wlewamy zimny bulion. Dodajemy soczewicę i drobno pokrojoną marchewkę. Solimy, dodajemy szczyptę pieprzu. Gotujemy 40

ZOBACZ TEŻ WIDEO