abs 1

Dariusz Dobosz

Kontrola trakcji i hamulców | Elektroniczni strażnicy

Kontrola trakcji i hamulców | Elektroniczni strażnicy

Elektroniki w motocyklu jest coraz więcej. I dobrze, bo dzięki niej możemy jeździć coraz bezpieczniej. Nie każdy kierowca lubi być wspomagany przez systemy, które załączają się automatycznie, a potem ingerują w poczynania prowadzącego. W grę wchodzą zazwyczaj sprawy ambicjonalne: szczególnie głęboka wiara we własne umiejętności i poczucie nieomylności.

115 rocznica marki Harley-Davidson i aż 8 nowych motocykli na rok 2018

Czy ktoś z Was jeszcze pamięta setną rocznicę marki Harley Davidson? Obchody te kojarzą mi się z piękną encyklopedią motocykli HD wydaną specjalnie na tą okazję oraz wielką fetą, która echem odbijała się na całym świecie. Od tamtego czasu minęło już 15 lat i na 115 rocznicę, producent również nie zawodzi. Przed Wami 8 nowości Custom Softail.

Norma Euro4 - czyściej, bezpieczniej, drożej

Od 1 stycznia 2016 r. zaczęły obowiązywać nowe przepisy w zakresie normy czystości spalin, hałasu, diagnostyki pojazdu i bezpieczeństwa. Co to oznacza dla rynku?

Ducati 899 Panigale - okrążenie Tor Poznań

Ducati 899 Panigale - okrążenie Tor Poznań

Sierpniowa promocja w Suzuki

Sierpniowa promocja w Suzuki

Od 1 sierpnia Suzuki wprowadza specjalną ofertę na zakup motocykla. Klienci, którzy kupią wybrane modele motocykli, będą mieli do wyboru jedną z trzech promocji: ubezpieczenie pakietowe (OC, AC i NW) motocykla w firmie Allianz gratis, bezkosztową możliwość zakupu motocykla w systemie ratalnym 3 x

Za ciosem | Kymco Downtown 300i

Za ciosem | Kymco Downtown 300i

obrotach. Zmiany w silniku miały na celu dostosowanie go do normy emisji spalin Euro4. Kolejne zmiany objęły charakterystykę zawieszenia i działanie ABS-u. Układ antypoślizgowy podczas jazd testowych nie wykazywał nadgorliwości i reagował jedynie wówczas, gdy rzeczywiście była tego potrzeba

KTM odsłania karty na 2016 - 1290 Super Duke GT i R oraz 690 Duke w dwóch wersjach

KTM odsłania karty na 2016 - 1290 Super Duke GT i R oraz 690 Duke w dwóch wersjach

napędowa kręci się teraz o 1 000 obr/min wyżej. Oczywiście serce zostało tak zmodyfikowane by spełniać normę Euro 4. Obie maszyny maja też wyświetlacze TFT. Model R na 2016 dostał: Motorcycle Stability Control (MSC), kontrolę trakcji czułą na kąt pochylenia motocykla, cornering ABS. Podobnie jak w

Triumph Boneville Bobber 2017 - Pierwsze wrażenia z jazdy

Triumph Boneville Bobber 2017 - Pierwsze wrażenia z jazdy

hamulce: Pojedyncza tarcza 255 mm, 1-tłoczkowy zacisk Nissin, ABS Rozstaw osi: 1510 mm Kąt pochylenia główki ramy: 25.8º Masa na sucho: 228 kg Pojemność zbiornika paliwa: 9,1 L Więcej informacji na stronie modelu

Yamaha MT 125 | Poważna "stodwudziestkapiątka"

Yamaha MT 125 | Poważna "stodwudziestkapiątka"

-milimetrową tarczą współpracuje tak skutecznie, że MT-125 pozwala nawet na zabawę w stoppie. Yamaha oferuje ten model z układem ABS. Taka inwestycja może się bardzo szybko zwrócić: system pomaga w sytuacjach awaryjnych i ułatwia kierowcy uniknięcie upadku. MT-125 to zdecydowanie jeden z najlepszych (o ile

Waga półciężka

Waga półciężka

tylnego koła. GS zachowuje się trochę, jakby miał silnik jednocylindrowy, co jest niesamowitym plusem. Jak by nie patrzeć, wszystkie typowe enduro mają tylko jeden "gar". W jeździe wspomaga nas również elektronika. BMW wyposażono w kontrolę trakcji oraz ABS. Nic nowego, ale ciekawe jest to, że

Nowy V-STROM 1000 wkrótce w Polsce

Nowy V-STROM 1000 wkrótce w Polsce

Napędzany dwucylindrowym widlastym silnikiem o pojemności 1037 cm3 jest gotów stawić czoła każdemu wyzwaniu. V-STROM 1000 ABS to kolejna generacja legendarnego turystycznego motocykla, którego pierwsza seria została zaprezentowana w 2002 roku. Dwa lata później na rynek wprowadzona została wersja z

Premiera Suzuki V-Strom 250: Minionki atakują

Premiera Suzuki V-Strom 250: Minionki atakują

250 w kufry i zabrać ze sobą pasażera. Pojedyncza, wentylowana tarcza hamulcowa z przodu radzi sobie bardzo dobrze. Nie można także narzekać na ABS Boscha, który znajdziemy w standardzie. Zresztą standardowe wyposażenie, wziąwszy pod uwagę cenę, to ogromny plus. Wyżej wspomniany

Premiera Triumph Street Triple RS Zawyżanie poziomu

Premiera Triumph Street Triple RS Zawyżanie poziomu

;assist&slipper clutch". Dźwignia działa lekko, a antyhopping sprawia, że w zakręty możemy wchodzić jak na supermoto. Systemy kontroli trakcji i ABS sprzężone są z trybami jazdy. Wolę takie rozwiązanie, niż osiem poziomów regulacji każdego systemu. Jest prostsze w obsłudze

Bezpłatne szkolenia dla mechaników! BIKE TOUR 2017 TEXA

Bezpłatne szkolenia dla mechaników! BIKE TOUR 2017 TEXA

W programie przygotowano informacje z zakresu: 1. Norma Euro 4 w nowych motocyklach 2. Zarządzanie systemami elektroniki w motocyklach i wybrane przykłady ich diagnostyki (teoria + praktyka) 3. Sieć CAN: architektura połączeń i komunikacji pomiędzy sterownikami (teoria + praktyka &ndash

Top 12 | Skutery 125 ccm dla posiadaczy prawa jazdy kat. B

Top 12 | Skutery 125 ccm dla posiadaczy prawa jazdy kat. B

systemem C-ABS w standardzie. Podobnie jak w innych modelach skuterów Hondy, ma zintegrowany system sterowania hamulcami przednim i tylnym, a oprócz tego ABS, czyli system zapobiegający poślizgowi, przydatny szczególnie podczas jazdy po mokrej nawierzchni lub przy ostrym hamowaniu. Hamulce na obu

Kymco People S 125/150. Klasyczna stylistyka i najnowocześniejsza technologia.

Kymco People S 125/150. Klasyczna stylistyka i najnowocześniejsza technologia.

bagażową. O bezpieczeństwo dba wydajny układ hamulcowy wyposażony w system ABS dostarczony przez firmę Bosch (9.1). Dane technicznePeople S 125Norma emisji spalinEuro 4SILNIKSilnik4-suw, 4 zawory, 1 cylinderChłodzenieChłodzony powietrzemSystem zasilaniaWtryskPojemność silnika124.8 ccMoc8.5 kW @ 8500

Yamaha FJR 1300 | Opinia Świata Motocykli

Yamaha FJR 1300 | Opinia Świata Motocykli

przed naporem powietrza i opadami. Średnicę przednich tarcz hamulcowych zwiększono z 298 do 320 mm. W układzie hamulcowym pojawił się system przeciwpoślizgowy ABS. Przednie kierunkowskazy wmontowano w obudowę, zaprojektowano też nowe schowki. Ponieważ w pierwszej wersji dochodziło do silnego

Honda XL 1000 V Varadero - opinie Świata Motocykli

Honda XL 1000 V Varadero - opinie Świata Motocykli

Dual Combined ABS oraz nowe elementy regulacyjne do przedniego i tylnego zawieszenia. Trzy lata później przeprowadzono bardziej zaawansowaną modernizację, zmieniając głównie stylizację. Wprowadzono nowe osłony boczne, zmieniono kształt kanapy i bagażnika, przeprojektowano tablicę rozdzielczą. Osłona

BMW S 1000XR | Szwajcarski scyzoryk

BMW S 1000XR | Szwajcarski scyzoryk

standardzie, podobnie jak zmienne mapy zapłonu z dwoma trybami jazdy (Road i Rain). Podstawowy system ASC nie ma żadnej regulacji, ale można go łatwo wyłączyć, używając tylko jednego przycisku na kierownicy. W identyczny sposób dezaktywujemy ABS, ale o nim za chwilę. Zwolennicy najnowocześniejszej elektroniki

KTM serii Adventure 2016 | Przygodowa rodzina

KTM serii Adventure 2016 | Przygodowa rodzina

jazdy: sport, street, rain, off-road. Wpływają one na moc maksymalną, tryb pracy wtrysku paliwa (reakcja płynna bądź ostra i bezpośrednia) oraz kontrolę trakcji. Oczywiście, w wyposażeniu jest też najnowocześniejszy system ABS, stworzony przez firmę Bosch. Elementem, który najbardziej odróżnia KTM-a

Czas polimerów

Czas polimerów

motoryzacja, to polimery takie jak polipropylen (5500 zł/t), polistyren (7100 zł/t), ABS (9500 zł/t) i poliwęglan (12 700 zł/t). Przypomnijmy, że cena aluminium wynosi obecnie ok. 7300 zł/t, a stali w formie blachy walcowanej na gorąco zaledwie 2500-2600 zł/t. Jak widać tworzywa sztuczne są

Honda ST 1100 Pan European | Opinia Świata Motocykli

Honda ST 1100 Pan European | Opinia Świata Motocykli

chwalono przede wszystkim bardzo dobre przygotowanie do turystyki, znakomite podwozie, zwrotność, kulturę pracy silnika, skuteczne hamulce i wysoki komfort jazdy. Znakomity wizerunek Pan European poprawiono jeszcze w 1992 r., kiedy wprowadzono współpracujące ze sobą układy przeciwpośligowe ABS i TCS

Nie lękajcie się: test nowego Monstera 1200

Nie lękajcie się: test nowego Monstera 1200

pozwala mocno hamować przodem nawet w głębokim złożeniu, a wyczucie i siła układu Brembo to majstersztyk. Moją uwagę przykuła opcja wyłączenia ABS w tylnym kole. Gdy system ustawiony jest na poziom 1, komputer ingeruje tylko w pracę przednich zacisków. W praktyce oznacza to

Yamaha XVS 1300 Midnight Star Trzysta kilo przyjemności

Yamaha XVS 1300 Midnight Star Trzysta kilo przyjemności

łagodzi szarpnięcia. Doskonale spisuje się w modelu Midnight Star 1300. Poniżej: od 2010 r. Midnight Star dysponuje zintegrowanym systemem hamulcowym UBS, w którym zawsze hamowane są dwa koła. Wraz z układem hamulcowym UBS nie wprowadzono niestety systemu przeciwpoślizgowego ABS. Pojawił

Kymco Downtown 125i ABS - w nowym wcieleniu

przed wiatrem lub mżawką. W trosce o bezpieczeństwo podróżujących pozostawiono ten sam, doskonale działający układ hamulcowy z ABS-em, co w trzysetce. Gabaryty skutera zachęcają do wypadu poza miasto. Oczywiście o nudnych autostradach należy zapomnieć, ale na pozostałych szlakach Downtown 125i nie

SYM GTS Joymax 125i Sport ABS start&stop | Awans niższej klasy

skuter jest jak duży samochód: oferuje lepszy komfort jazdy i bogate wyposażenie. Zwłaszcza pod tym ostatnim względem SYM przoduje nad konkurentami w swojej klasie. Ma zintegrowany układ hamulcowy z ABS-em, który nie ingeruje zbyt szybko i pozwala uzyskać wysokie opóźnienia. Zintegrowanie układu pozwala

Nierówna walka: KTM 1290 Super Adventure, Ducati Multistrada 1200 Enduro, BMW R 1200GS

Pojemność skokowa > 1301 ccm Średnica i skok tłoka > 108 i 71 mm Stopień sprężania > 13,1:1 Moc maksymalna > 160 KM (118 kW) przy 8750 obr./min Moment obrotowy > 140 Nm przy 6750 obr./min Zasilanie > elektroniczny wtrysk paliwa PRZENIESIENIE NAPĘDU Sprzęgło > wielotarczowe

Labirynt pod napięciem

siedemdziesiątych w motocyklach zagościła elektronika. Początkowo skromnie, tylko w układzie zapłonowym, który wreszcie stał się niezawodny i trwały. Elektroniczny zapłon kondensatorowy zastosowano w Morini 3 1/2 z 1972 r., a w wydaniu tranzystorowym - w Suzuki GS 850 z 1979 r. Dzięki elektronice można było

Wejście smoka

szczególnym uwzględnieniem Ameryki Południowej i Afryki. Niemal wszędzie tam, gdzie Bajaj ma swoje przedstawicielstwa, znajduje się w czołówce sprzedaży, zajmując 1. lub 2. miejsce. Dodajmy, że Bajaj jest największym na świecie producentem trójkołowych samochodzików (riksz?), będących jedną z 

Wzorzec klasy | Triumph Speed Triple R

;wybajerzonymi" heblami Brembo. Motocykl był dla mnie za sztywny, a hamulce tak ostre, że nie ogarniał ich ABS. W związku z tym włączał się zbyt wcześnie i powodował niebezpieczne sytuacje na suchym asfalcie. Znajomym polecałem zakup wersji zwykłej i wielu tak uczyniło. Jeden kumpel

Legenda jest zbędna

jechać, wybieramy odpowiedni tryb pracy skrzyni. Jeśli chcesz się ślizgać, bezpiecznie ustawiasz trakcję na poziom 1 i jeśli ogarniasz tylny hamulec, wyłączasz ABS w tylnym kole. Tryb G zmniejsza poślizg sprzęgła, dzięki czemu reakcja na gaz jest bardziej bezpośrednia. Moje ustawienia to: DCT ? S3, HSTC

Gimbaza na wakacjach: BMW G 310R

model przechodził. Być może problemy te nie pomogły w osiągnięciu (przynajmniej jak dotąd) zachwycającej sprzedaży. Konkurenci, którzy w podobnym czasie wprowadzali na rynek na przykład takie modele jak MT-03 (za około 23 tys. zł) czy też Ninja 300 ABS (za ok 23 900 zł) nie zaspali, ale te

BMW C 650 Sport/ BMW C 650 GT | Bez rewolucji

Stability Control) po raz pierwszy zamontowany w skuterze. Przekonstruowano także przekładnię CVT (mieliśmy zastrzeżenie do poprzedniej wersji, ale o tym będzie chwilę później), usprawniono system ABS, wykorzystujący najnowszą generację dwukanałowego sterownika Bosh 9.1MB, co teoretycznie już pozwala na

Rozbójnik z gołębim sercem | Moto Guzzi Audace

Wire, trzy tryby map zapłonu, kontrolę trakcji, tempomat i oczywiście system ABS. Obecnie większość powercruiserów nie dysponuje podobnymi rozwiązaniami w wersji seryjnej, więc jak na rok 2013 i tak zachowawczą firmę była to po prostu rewolucja! Serfując na fali sukcesu Californii 1400

Zapragniesz ją przetestować | Ducati Multistrada 950

Silnik Testastretta, dwa cylindry ułożone w tradycyjne dla Ducati "L", 113 koni, 96 niutonometrów, zbiornik - 20 l, cztery tryby jazdy (Sport, Touring, Urban, Enduro), Pakiet Bezpieczeństwa Ducati (ABS + kontrola trakcji DTC Boscha), interwały przeglądowe co 15 000 km lub 12 miesięcy a

Triumph Boneville Street Twin| Najmłodszy z wielopokoleniowej rodziny

wyczuwalny. Właściwie to wrażenie jest wręcz przeciwne, ale o tym szerzej będzie w dalszej części testu. Motocykl obłożony został solidną elektroniką. Standardowo Street Twin wyposażony jest w ABS, kontrolę trakcji i system sterowania przepustnicami ride-by-wire. To całkiem przyzwoicie jak na klasyka z

Premiera: ostatnia sprawiedliwa Yamaha YZF-R6

mechanicznych, a na straży stoją najnowocześniejsze systemy w postaci kontroli trakcji i Cornering ABS. W efekcie z produkcji sportowych 600 ccm najpierw zrezygnowała Honda, a następnie Suzuki, Kawasaki oraz Triumph (Daytona 675 jest jeszcze dostępna do wyczerpania zapasów

Ducati 1299 Panigale S i jego systemy elektroniczne

będziemy się bać potęgi 205-konnego silnika. Moc maksymalna zostaje ograniczona do 120 KM, a wtrysk paliwa zasila jednostkę napędową w możliwie najbardziej łagodny sposób. Kontrola trakcji jest mocno wyczulona, tak samo ABS. Zawieszenie z kolei staje się relatywnie miękkie i dba o utrzymanie przyczepności

Honda CBR 1000RR / SP: Nowe zasady gry

 tym miejscu wspomnę o zbiorniku paliwa z tytanu (pierwszy raz w seryjnej produkcji) i akumulatorze litowo-jonowym. Na papierze dodatkowej oszczędności masy trudno się doszukać (-1 kg w porównaniu do RR), za co winę prawdopodobnie ponosi elektroniczne zawieszenie. Fot

Moto Guzzi V9 Bobber: w najlepszym włoskim stylu

;całkiem skuteczny. Z elektronicznych wspomagaczy zainstalowano układ ABS oraz system kontroli trakcji MGTC. Nad tym ostatnim trzeba by chyba jeszcze odrobinę popracować, bo wydaje się "nadopiekuńczy" nawet jak na moje standardy. Piętnastolitrowy zbiornik paliwa pozwala na pokonanie bez

BMW R 1200RS| Sztuka kompromisu

skrzyżowania na jednym kole), możesz to zrobić używając jednego przycisku na kierownicy. Układ hamulcowy działa rewelacyjnie, zapewniając nie tylko świetną siłę hamowania, ale też wyczucie i dozowalność na najwyższym poziomie. ABS, jak przystało na BMW, jest precyzyjny i bezbłędny. Sięgaj głębiej Motocykl

Ducati Multistrada 1200S | Brzydkie kaczątko

kluczyka hands free, nowy zestaw podświetlonych przełączników na kierownicy oraz szybę z prostym mechanizmem regulacji wysokości (możliwość szybkiej regulacji jedną ręką). Poprawiono tylny hamulec i zainstalowano ABS działający także w zakrętach, ale o tym później. "Nos" motocykla polakierowano w

Honda Forza 125 | Skuter biznesmena

wstępnego Hamulec przedni: tarczowy, średnica 256 mm, 2-tłoczkowy zacisk Hamulec tylny: tarczowy, średnica 240 mm, 1-tłoczkowy zacisk Opony przód I tył: 120/70-15 I 140/70-14 ELEKTRONIKA ABS: w standardzie Kontrola trakcji: brak Inne: system Idle Stop WYMIARY I MASY Długość: 2134 mm

KTM RC 125 | Pomarańczowa fascynacja

. Hamulce wzięto z modelu Duke 125 w całości, bez zmian. Na wyposażeniu standardowym znalazł się ABS. Nie możemy kupić RC 125 bez niego, ale w razie potrzeby możemy go wyłączyć. Jest to możliwe wyłącznie na postoju, a po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika, system znów automatycznie się włączy. W

Suzuki dla posiadaczy prawa jazdy A2

19 stycznia 2013 r. zostanie wprowadzona nowa kategoria prawa jazdy - A2. Posiadacze takiego dokumentu będą uprawnieni do poruszania się motocyklem, którego moc nie przekracza 35 kW (47,59 KM), a stosunek jego mocy do masy jest nie wyższy niż 0,2 kW na 1 kg. Fani Suzuki z prawem jazdy kategorii A2

Ducati 1299 Panigale S | Kontrolowane szaleństwo

measurment unit), przekonstruowaną geometrię, a w opisie systemów pokładowych znajdziecie niemal wszystkie literki alfabetu w różnorodnych konfiguracjach: cornering ABS, DTC, DWC, EBC, DQS, DDA+ GPS oraz TFT. Później wytłumaczę, o co chodzi. Motocykl, który testowaliśmy, to wersja S. Wyróżnia ją to, że

Ducati Toruń-Motul Team rusza na tory wyścigowe

Silnik: Superquadro, dwucylindrowy w układzie L, 4 zawory na cylinder, rozrząd desmodromiczny, chłodzony cieczą. Pojemność: 1198cc Średnica x skok tłoka: 112x60,8mm Kompresja: 13,2:1 Moc maksymalna: 205 KM (143kW) przy 11.500 obr./min Moment obrotowy: 136,2 Nm przy 10.250 obr./min Zasilanie

Dobra linia: Beta modele RR 2018

kilogramy czuć. Motocykle są niezwykle lekkie i poręczne w prowadzeniu, nawet jak na wyczynowe enduro. Udało się to m.in. dzięki nowej ramie, która wciąż jest chromo-molibdenowa, jednak zgubiła 1,3 kg w 4T i 1 kg w 2T. Oprócz redukcji masy, do ważnych założeń podczas projektowania

Test: Honda CB 650F | Kryzysowa narzeczona

odrobinę poczucia smaku. Inną sprawą jest fakt, że działają prawidłowo, ale przecież trudno podchodzić do motocykla tylko z użytkowego punktu widzenia. Dignity Nawigacja GPS VORDON 45" Europa 4GB w okazje.info Motocykl nie jest zbyt ciężki (z ABS waży nieco ponad 200 kg

Yamaha FZ1/FZ1 Fazer | Opinie Świata Motocykli

12,7:1 do 11,5:1), zmieniono koło zamachowe i kompletnie przeprogramowano elektronikę sterującą silnikiem. Po tych zabiegach moc maksymalna spadła ze 180 do 150 KM, a moment obrotowy ze 113 do 106 Nm. Istotny był jednak fakt, że obroty maksymalnego momentu obniżono z 10 000 do 8000 obr/min, a

Wskrzesiciel dawnego ducha. Kawasaki Z 750

pod adresem wyposażenia, zwłaszcza za brak systemu przeciwpoślizgowego ABS. Ten ostatni argument stracił na znaczeniu od 2006 r., gdy ABS pojawił się w wyposażeniu. Model Z 750 nie zmienił się do dzisiaj w zasadniczy sposób, ale dla zwiększenia konkurencyjności na przestrzeni lat

Nie goliła się przez rok. Ideał kobiecego piękna?

definitely missing the pump and endorphins for sure, but I love where I am right now. Enjoy your journey. Don't love yourself any less because you no longer have abs, or you are a few pounds heavier. And I'm fully aware that my body hair is clearly visible in this picture, and that's the whole reason I

Yamaha XJR 1300 / XJR 1300 Racer | Zamachu nie było

nawijaniem na koła kolejnych kilometrów, zarówno silnik, jak i zawieszenie w pełni Cię usatysfakcjonują. W tej sytuacji nie będziesz rozczarowany także działaniem układu hamulcowego. Brak systemu ABS, dopóki pozwalają na to przepisy, odbieram jako dowód na to, że Yamaha XJR 1300 pozostaje klasykiem pełną

Polaris Slingshot: trójkołowy odjazd

, rzędowy Rozrząd > DOHC, cztery zawory na cylinder Pojemność skokowa > 2400 ccm Średnica i skok tłoka > b.d. Stopień sprężania > 10,4: 1 Moc maksymanlna > 173 KM (129 kW) przy 6400 obr./min Moment obrotowy > 227 Nm przy 4700 obr./min Zasilanie > elektroniczny wtrysk paliwa

Ducati Monster 1200S | Ognisty kochanek

. Przed "odlotem" dostałam "instrukcję obsługi". W sumie, co mi szkodzi. Mając do wyboru osiem trybów kontroli trakcji, trzy ustawienia pracy systemu ABS i trzy programy odpowiadające za charakterystykę pracy silnika czyli Urban, Touring i Sport, warto posłuchać, co i jak. I jak? I

Honda SH125i | Zmieniam zdanie!

- zmodyfikowany, dzięki czemu jest trochę mocniejszy i lżejszy o 1 kg! Cóż za wyścig zbrojeń i urywanie kilogramów – jak w segmencie supersportów! W standardowym wyposażeniu znajduje się zintegrowany układ hamulcowy CBS wraz z ABS-em. Zintegrowanie polega na automatycznym rozdzielaniu siły hamowania

Harley-Davidson Low Rider S| Mocne uderzenie

szybkich łuków motocykl jedzie jak po sznurku. Byłoby zbyt pięknie. Podwozie trochę nie nadążą za bardzo mocnym silnikiem i nie najlepiej znosi szybką jazdę. Do układu hamulcowego czepiać się nie zamierzam. Jest dobrze. Siła i dozowalność są na zadowalającym poziomie. ABS oczywiście w standardzie

BMW S1000RR | Bawarski rollercoaster

również nieco ciekawsze, pełniejsze brzmienie. Finalnie udało się uzyskać dodatkowe 6 KM, co daje nam ostateczny wynik na poziomie 199 KM przy 13 500 obr/min. Maksymalna wartość momentu obrotowego pozostała niemalże niezmieniona (wzrost o 1 Nm), jednak korzystnie zmienił się przebieg krzywej momentu

10 motocykli dla młodych kierowców z prawem jazdy A2

, którymi mogą jeździć posiadacze prawa jazdy kat. A2. Ma za to dwie bardzo ciekawe propozycje. Jedna z nich to ubiegłoroczna nowość Ninja 300. Testowaliśmy ten motocykl i opisaliśmy go szczegółowo. Zobacz: Dojrzewanie Ninja Ninja 300 rozwija moc 29 kW (39 KM). Kosztuje w salonie 20 900 zł (z ABS o 1

Yamaha Tracer 700| Ballada o lekkim zabarwieniu turystycznym

skutecznie, reagują zdecydowanie i oferują dobrą dozowalność. Precyzyjny ABS to już chyba standard w maszynach z tej półki, więc nie wiem, czy w ogóle muszę o nim wspominać? Największe zaskoczenie tego testu? Spodziewałem się nudnej i nużącej jazdy poprawnym, choć niespecjalnie emocjonującym motocyklem

Honda Hornet 600 | Zwinny "golas" z sercem sportowca

r. W jego przypadku zmiany były dużo bardziej zaawansowane. Kompletnie zmieniono układ zasilania silnika, wstawiając nowe gaźniki i zmodyfikowano katalityczny układ dopalania spalin. Wszystko po to, by spełnić wymagania normy czystości gazów wydechowych Euro 2 (poprzednik spełniał normę Euro 1

BMW serii GS cz. 2 | Opinia Świata Motocykli

elektronicznej w pompie paliwa. W 2006 r. zmieniano sprzęgło i położenie czujników ABS przy przednim kole. Wycofano też czujniki ciśnienia w kołach ze szprychowymi obręczami. Przywrócono je w 2008 r. W 2009 r. zmieniono elektronikę pompy paliwa oraz kondensator przeciwzakłóceniowy w alternatorze. W 2011 r

Honda CB 600 Hornet | Opinia Świata Motocykli

lekkich. Rozstaw osi zwiększono o 20 mm. Wzrosła średnica tylnej tarczy. Standardowe hamulce miały dwutłoczkowe zaciski z przodu i jednotłoczkowy zacisk z tyłu, ale można było zamawiać wersję ze zintegrowanym układem Combined ABS, wykorzystującym zaciski trzytłoczkowe przy przednich tarczach. W układzie

Podróż w nieznane

efektywność i możliwe, że jest w nich potencjał, tylko mnie się nie ukazał. Do tylnego hebla nie miałem zastrzeżeń, tak samo jak do działania ABS. System nie był nachalny, a guzik do jego wyłączenia, sprytnie wkomponowany w mocowanie lusterka, to fajny bajer. Mała rzecz, a cieszy

Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa | Motocyklowy Veyron

! W zeszłym sezonie GSX-R otrzymał... nowe zaciski hamulcowe z przodu i system ABS w standardzie. Kto spodziewał się rewolucji, musiał obejść się smakiem. Zmiany nie są jednak przypadkowe czy czysto wizerunkowe. Jeśli śledzicie historię modelu, na pewno wiecie, że układ hamulcowy był jedynym

Harley-Davidson Low Rider S - wydajność i mroczny styl

oraz układ wydechowy 2-1-2 w stylu Fat Bob, generując 156 Nm momentu przy 3500 obr/min - to 13% więcej niż standardowy motocykl Low Rider. Solidne sprzęgło przekazuje tę moc do 6-stopniowej skrzyni biegów Cruise Drive. Tempomat włączany przez elektronicznie sterowaną przepustnicę należy do

Suzuki DL/V-Strom 650 i 1000 - porównujemy

, dziewiętnasto-, a nie 21-calowe przednie koła oraz masa własna powyżej 200 kg. Dlatego moim zdaniem do V-Stroma bardziej pasuje zapomniane już określenie UJM. Jest po prostu uniwersalnym motocyklem typu "gniotsja, nie łamiotsja". DL 650 (obecna nazwa to V-Strom 650 ABS) jest produkowany już 12 lat

Suzuki GSX 1000S - prawilny golas

. Hamulce oferują zarówno skuteczne wytracanie pędu, jak i wyczucie stosowne dla maszyn torowych. Jedyne zastrzeżenia mam do elektronicznych wspomagaczy. Działają aż za dobrze. Co prawda ABS nie obniża rażąco siły hamowania na suchym, jednak przydałaby się opcja całkowitego wyłączenia systemu. Kontrola

Yamaha TDM 900 | Opinia Świata Motocykli

. Podwozie z powodzeniem można było porównywać z najlepszymi konstrukcjami klasy "sport": rama, wahacz i niezwykle lekkie, trójszprychowe obręcze - ze stopu aluminium, układ hamulcowy - zapożyczony z YZF-R1, a od 2005 r. dostępny system przeciwpoślizgowy ABS. Masę motocykla udało się obniżyć o 15

Ducati Monster 821 | Szósty zmysł

początkujących lub np. podczas jazdy w deszczu. Wybór innego trybu pracy oznacza również automatyczną zmianę ustawień czułości kontroli trakcji i systemu ABS. Kończąc wywód na temat jednostki napędowej, chcę jeszcze wspomnieć o eksploatacji. Przebieg pomiędzy przeglądami serwisowymi wynosi 15 tys. kilometrów. O

Nowy Kawasaki ZZR 1400 - a jednak nie 250 KM

przepustnicy. - Ulepszony ABS Modele z ABS są dostępne w niektórych krajach. Ulepszone programowanie ECU opracowane za pomocą jazd testowych i bazujące na opinii użytkowników zaowocowało ulepszonym systemem ABS, zwłaszcza na nierównych drogach. - Sportowe zawieszenie Sztywne sprężyny w przednim widelcu

Honda CB 1100EX | Jak klasyczny mebel

raczej: nisko położony środek ciężkości, dobry moment obrotowy, skuteczne hamulce oraz dobrze nastawione zawieszenia. A to wszystko CB 1100 ma. Maszyna podczas jazdy nie "podpiera się" żadną elektroniką (nie licząc ABS-u). W trakcie jazdy motocyklista zdany jest na własne umiejętności. Na

Kawasaki Vulcan S | Mały, ale z potencjałem

dobrze, a jednocześnie pomagają utrzymać w ryzach cenę motocykla. W Polsce wersja bez ABS kosztuje poniżej 30 000 zł - to chyba rekord wśród cruiserów. Na szczególną pochwałę zasługuje czytelny i dobrze rozplanowany zegar ze sporą liczbą funkcji. Ogromniasty wyświetlacz biegów zainstalowano w osobnej

Drugie podejście: Harley-Davidson Street Rod

;takim samym zaciskiem wylądowała na tyle. Gdyby nie dobrze pracujący ABS, każde dotknięcie nożnej dźwigni kończyłoby się obłokami białego dymu i utratą kontroli nad tyłem motocykla. Ja wyżej niż skuteczność układu cenię jego dozowalność. Chodzi o to, żeby można było wyczuć przyczepność

Ducati Scrambler | Motocykl do niczego?

szkoły - na czucie. Układ hamulcowy składa się z pojedynczej tarczy i klasycznej pompy hamulcowej. Za jego skuteczność odpowiada potężny, czterotłoczkowy zacisk Brembo. Siła hamowania jest całkowicie wystarczająca, a bardzo dobry ABS możemy bez problemu wyłączyć. Co ważne, komputer zapamiętuje nasz wybór

Honda SW-T400 ABS - Srebrne skrzydło po liftingu

prawda o słusznej średnicy 276 mm, z tyłu 240 mm. Na pociechę hamulce są wyposażone w system CBS i C-ABS. CBS to kombinowany system hamulcowy zwany kiedyś dualem. Naciskając lewą dźwignię, uruchamiamy tylny zacisk hamulcowy i jeden tłoczek w przednim. Natomiast naciskając prawą dźwignię, uruchomione

Bezkonkurencyjne duo | Honda Crossrunner vs Yamaha MT-09 Tracer

tłoka  72 i 48 mm Stopień sprężania  11,8:1 Moc maksymalna  106 KM (78 kW) przy 10 250 obr./min Moment obrotowy  75 Nm przy 8500 obr./min Zasilanie  wtrysk paliwa PGM-FI Smarowanie  mokra miska olejowa PRZENIESIENIE NAPĘDU Sprzęgło  wielotarczowe Skrzynia biegów

Walizka w rozmiarze S

zniszczeniem.   1. Wittchen (kolekcja Travel Light ABS), tworzywo ABS, wymiary: 41×57×24,5 cm, 439 zł 2. Tommy Hilfiger/Barakuda , polikarbon, wymiary: 55×20×35 cm, 849 zł 3. Delsey/Barakuda , nylon pokryty teflonową powłoką, wymiary: 40×55×20 cm, 699 zł 4. Ormi/Cerro

Premiera kawasaki ninja 650 Misja pokojowa

powinniśmy jeszcze wspominać, że motocykl jest wyposażony w system antypoślizgowy, czy dla wszystkich stało się już oczywiste, że każdy współczesny motocykl po prostu musi mieć ABS w standardzie. W obecnej sytuacji nie trzeba być wróżbitą Maciejem, żeby przewidzieć powodzenie nowej "

Piękna bestia | Ducati XDiavel

nie pytają nas o zdanie i nie dają nam żadnego wyboru. Większość elektroniki dostajemy na wyposażeniu standardowym i oczywiście w ogólnym rozrachunku, musimy za to po prostu zapłacić. Tutaj jest podobnie. Do dyspozycji dostajemy trzy tryby pracy silnika, zaawansowany ABS

KTM 1290 Super Duke R kontra BMW S 1000R

, wyłączalnym systemie ABS nawet nie wspominam, bo ten staje się już tak oczywisty, jak to, że motocykl ma dwa koła i silnik. Super Duke R został wyposażony w hydrauliczne sprzęgło, czego zabrakło w S 1000R. W praktyce jednak operowanie klamką w BMW, pomimo braku hydrauliki, nie wywołuje zmęczenia nadgarstka

Era plastiku | Tworzywa sztuczne w motocyklach

teflon amerykański (2,1-2,25 g/ccm). Nic zatem dziwnego, że na przykład owiewki i osłony w jednośladach są wykonywane z tworzywa zwanego ABS-em (Akrylnitril-butadien-styren).Tworzywo to ma gęstość zaledwie 1,05 g/ccm, dużą odporność na uderzenia i wysoką twardość. Jeśli przyjmiemy, że owiewka sportowego

Ducati 899 Panigale | Mokra Włoszka

taką intensywnością, że jeszcze chwila, a na serwis będziemy jeździć do informatyka (o ile już tego nie musimy robić), a nazwy modeli będą podawane w kodzie zero-jedynkowym. Nowe 899 wyposażono w większość nowinek technicznych, jakie mogą nam przyjść do głowy. Mamy więc sportowy ABS Boscha z

Triumph Tiger Explorer, czyli motocykl "wszystkomający"

powstrzymanie się od ironicznego uśmieszku zdradzającego jego myśli: "jeśli go nie kupisz, to jesteś po prostu głupi", zwłaszcza że po każdym "czy ten motocykl ma..." odpowiedź "tak" pada, zanim potencjalny klient dokończy pytanie. Triumph Tiger Explorer ma ABS, kontrolę trakcji i

BMW serii GS (cz. 1) | Opinia Świata Motocykli

też z tyłu (276 mm). Nowością w segmencie enduro był także opcjonalny wyłączalny układ przeciwpoślizgowy ABS (od 1995 r. seryjny). W 1995 r., obok innych modyfikacji, zmieniono średnice zaworów (ssących z 36 mm do 34 mm, wydechowych z 31 mm do 29 mm) i trzonków (z 6 mm do 5 mm). Rok później

Bosch wzmacnia swoją obecność na światowych rynkach motocyklowych

Podzespoły produkowane przez firmę Bosch znajdują zastosowanie w całej gamie jednośladów: od tych z niższej półki cenowej w Azji, aż do potężnych maszyn o pojemności silnika przekraczającej 1 000 ccm, na które największy popyt jest w Europie, Japonii i Ameryce Północnej. Nowy dział oferuje rozwiązania

Ducati Monster 796 - potwór z pazurami

kontakt z jednym małym dostawczakiem generował takie problemy... Charakter hamulców Brembo potwierdza pierwotną diagnozę osobowości Monstera. Z jednej strony są zaskakująco dobre, z drugiej, w pakiecie z ABS tylny hamulec staje się całkowicie bezużyteczny. Wystarczy go tknąć, a niemal natychmiast słychać

Suzuki V-Strom 650 vs Kawasaki Versys 650 vs Honda NC750X DCT| Buszujące w zbożu

; 745 ccm Średnica x skok tłoka:  77 x 80 mm Stopień sprężania:        10,7:1 Moc maksymalna:        54,8 KM (40,2 kW) przy 6250 obr./min Moment obrotowy:      68 Nm przy 4750 obr./min Zasilanie

Yamaha YZF-R1 / R1 M | Motocykl elektroniczny

szybkie opadnięcie przedniego koła i destabilizację motocykla. Na koniec hamowanie. Konstruktorzy zastosowali antypoślizgowy układ ABS/UBS, w którym występuje sprzężenie hamulca przedniego z tylnym. Gdy używamy klamki uruchamiającej zaciski przy przednich tarczach, jednocześnie hamujemy tyłem. Takie

Honda CBR 250R | Bestseller

- podstawową, czyli taką bez ABS, będziemy musieli zapłacić 16 100 zł. Za wersję wzbogaconą o ABS - 2000 zł więcej. W tym niewielkim motocyklu wprowadzono rozwiązania niespotykane jak do tej pory w maszynach tej klasy. Układ ABS pierwszy raz zagościł w motocyklu klasy 250 ccm. Wcześniej można było spotkać go

Test CCM GP 450| Przygoda ma wielu ojców

;    449,5 ccm Średnica x skok tłoka:    98 x 59,6 mm Stopień sprężania:          12:1 Moc maksymalna:           40,2 KM (29,4 kW) przy 7000 obr./min Moment obrotowy: 

BMW S 1000RR | Wunderwaffe RR

konstrukcja, niespotykane do tej pory dla marki rozwiązania, silnik zaprojektowany tak lekko, tak zwiewnie, że aż wręcz nieprzyzwoicie doskonale i nie wspomnieć o tym ani słowem? Kilka minut poświęcone obsłudze kontroli trakcji oraz sportowemu ABS i to już wszystko? A niemal pionowe kolektory dolotowe

KTM 690 Duke | Zadziorny Książę

, że nie ma tu żadnej linki. Drugą rzeczą, jaka uderza, jest masa tego motocykla. Niespełna 150 kg i tylko odrobinę więcej z pełnym bakiem. I to mimo stalowej ramy głównej. Pomocnicza wykonana jest już z lekkiego stopu. W Duke'u na każdy 1 KM przypada tylko 2,29 kg masy. To także od razu czuć podczas

Yamaha XV950 Pure Sports | Custom zbudowany na podwórzu

projektu - to już znacznie trudniejsze zadanie. Pure Sports bardzo się różni od modelu standardowego, chociaż podwozie, mechanizmy i elektryka pozostały oryginalne. Wykorzystując półowiewkę i osłony boczne inspirowane Yamahą FZ750, zespół "LowRide" bazował na motocyklu Yamaha XV950 z systemem ABS

Harley-Davidson Street Glide Touring | Zbuntowany turysta

lub slalom pomiędzy pachołkami i musiał to zrobić na sprzęcie spod znaku HD, bez chwili wahania wybrałbym właśnie ten model. Pozostaje jeszcze ocena układu hamulcowego. Nigdy nie był on mocną stroną takich motocykli. Producent zajął się również tą kwestią, a owocem jego starań jest poprawiony ABS

Harley-Davidson Electra Glide Ultra Classic | "Elektrownia" na wypasie

;hańba" - z punktu widzenia ortodoksów - chłodzenia cieczą została dobrze ukryta. Dla poprawy jakości jazdy zainstalowano nowe, sztywniejsze zawieszenie z rurami nośnym o średnicy 49 mm i nowy, zintegrowany system hamulcowy Reflex z systemem ABS. Najbardziej widoczne zmiany zaszły w zespole

Harley-Davidson Road Glide Special (Milwaukee Eight 107)| Duże jest piękne

świecy zapłonowej. Zwiększył się także stopień sprężania do 10:1, a wszystkie te zabiegi spowodowały, że jednostka generuje teraz 91 KM – 150 Nm (to dane nieoficjalne). Z mechanicznego punktu widzenia wydaje, że do osiągnięcia podobnych parametrów silnika te dodatkowe zawory wcale nie

Honda CB 500F, CBR500 R i Honda CB 500X: uniwersalna "półlitrówka"

. Wrażenia z prowadzenia całej trójki są bardzo zbliżone. Nie ma się co dziwić, bo motocykle mają te same zawieszenia i ramy. Oczywiście są minimalne różnice, głównie w CB 500X. Od bardziej sportowych sióstr różni się przede wszystkim większym o 1 stopień kątem pochylenia główki ramy

Ducati 899 Panigale kontra Triumph Daytona 675

narzekać na stabilność w złożeniu. Motocykl dał się prowadzić instynkto wnie, a naszą głowę zaprzątała jedynie myśl o tym, ile przyczepności zapewnią nam drogowe opony. Na początku nie mogliśmy rozgryźć zachowania układu hamulcowego. Pomimo ustawienia w trybie "Race", ABS ciągle mocno ingerował

Prędcy potomkowie | Yamaha XSR 900

XS 650 oraz XS 850 to maszyny z lat 70. Mniejsza miała dwa cylindry w rzędzie (tak jak XSR 700), a większa trzy gary w takim samym układzie, czyli identycznie jak sprzęt, który widzicie na fotach. Uznajemy, że 1:0 dla Yamahy. Ojcowie są, szybsi synowie też, możemy z czystym

KTM 1290 Super Duke R | Jak książę został królem

, kierowca ma możliwość całkowitego wyłączenia powyższego systemu. ABS również można wyłączyć lub przełączyć na tryb Supermoto. Brzmi intrygująco. W praktyce to nic innego, jak odłączenie systemu antypoślizgowego przy tylnym kole (podczas gdy działa nadal na przednie), gdyby ktoś zapragnął wchodzić w zakręty

ZOBACZ TEŻ WIDEO