abs 1

Dariusz Dobosz

Kontrola trakcji i hamulców | Elektroniczni strażnicy

Kontrola trakcji i hamulców | Elektroniczni strażnicy

Elektroniki w motocyklu jest coraz więcej. I dobrze, bo dzięki niej możemy jeździć coraz bezpieczniej. Nie każdy kierowca lubi być wspomagany przez systemy, które załączają się automatycznie, a potem ingerują w poczynania prowadzącego. W grę wchodzą zazwyczaj sprawy ambicjonalne: szczególnie głęboka wiara we własne umiejętności i poczucie nieomylności.

115 rocznica marki Harley-Davidson i aż 8 nowych motocykli na rok 2018

Czy ktoś z Was jeszcze pamięta setną rocznicę marki Harley Davidson? Obchody te kojarzą mi się z piękną encyklopedią motocykli HD wydaną specjalnie na tą okazję oraz wielką fetą, która echem odbijała się na całym świecie. Od tamtego czasu minęło już 15 lat i na 115 rocznicę, producent również nie zawodzi. Przed Wami 8 nowości Custom Softail.

Norma Euro4 - czyściej, bezpieczniej, drożej

Od 1 stycznia 2016 r. zaczęły obowiązywać nowe przepisy w zakresie normy czystości spalin, hałasu, diagnostyki pojazdu i bezpieczeństwa. Co to oznacza dla rynku?

Ducati 899 Panigale - okrążenie Tor Poznań

Ducati 899 Panigale - okrążenie Tor Poznań

Za ciosem | Kymco Downtown 300i

Za ciosem | Kymco Downtown 300i

obrotach. Zmiany w silniku miały na celu dostosowanie go do normy emisji spalin Euro4. Kolejne zmiany objęły charakterystykę zawieszenia i działanie ABS-u. Układ antypoślizgowy podczas jazd testowych nie wykazywał nadgorliwości i reagował jedynie wówczas, gdy rzeczywiście była tego potrzeba

Sierpniowa promocja w Suzuki

Sierpniowa promocja w Suzuki

Od 1 sierpnia Suzuki wprowadza specjalną ofertę na zakup motocykla. Klienci, którzy kupią wybrane modele motocykli, będą mieli do wyboru jedną z trzech promocji: ubezpieczenie pakietowe (OC, AC i NW) motocykla w firmie Allianz gratis, bezkosztową możliwość zakupu motocykla w systemie ratalnym 3 x

Triumph Boneville Bobber 2017 - Pierwsze wrażenia z jazdy

Triumph Boneville Bobber 2017 - Pierwsze wrażenia z jazdy

hamulce: Pojedyncza tarcza 255 mm, 1-tłoczkowy zacisk Nissin, ABS Rozstaw osi: 1510 mm Kąt pochylenia główki ramy: 25.8º Masa na sucho: 228 kg Pojemność zbiornika paliwa: 9,1 L Więcej informacji na stronie modelu

KTM odsłania karty na 2016 - 1290 Super Duke GT i R oraz 690 Duke w dwóch wersjach

KTM odsłania karty na 2016 - 1290 Super Duke GT i R oraz 690 Duke w dwóch wersjach

napędowa kręci się teraz o 1 000 obr/min wyżej. Oczywiście serce zostało tak zmodyfikowane by spełniać normę Euro 4. Obie maszyny maja też wyświetlacze TFT. Model R na 2016 dostał: Motorcycle Stability Control (MSC), kontrolę trakcji czułą na kąt pochylenia motocykla, cornering ABS. Podobnie jak w

Honda ST 1100/1300 Pan European - opinie Świata Motocykli

Honda ST 1100/1300 Pan European - opinie Świata Motocykli

detali oraz podnoszeniu poziomu bezpieczeństwa i komfortu jazdy. W 1992 r. wprowadzono współpracujące ze sobą układy przeciwpośligowe ABS i TCS. Pierwszy działał klasycznie, podobnie jak w samochodach. Zapobiegał blokowaniu kół po uruchomieniu hamulców. Drugi zapobiegał uślizgowi kół podczas

Waga półciężka

Waga półciężka

tylnego koła. GS zachowuje się trochę, jakby miał silnik jednocylindrowy, co jest niesamowitym plusem. Jak by nie patrzeć, wszystkie typowe enduro mają tylko jeden "gar". W jeździe wspomaga nas również elektronika. BMW wyposażono w kontrolę trakcji oraz ABS. Nic nowego, ale ciekawe jest to, że

Yamaha MT 125 | Poważna "stodwudziestkapiątka"

Yamaha MT 125 | Poważna "stodwudziestkapiątka"

-milimetrową tarczą współpracuje tak skutecznie, że MT-125 pozwala nawet na zabawę w stoppie. Yamaha oferuje ten model z układem ABS. Taka inwestycja może się bardzo szybko zwrócić: system pomaga w sytuacjach awaryjnych i ułatwia kierowcy uniknięcie upadku. MT-125 to zdecydowanie jeden z najlepszych (o ile

Premiera Suzuki V-Strom 250: Minionki atakują

Premiera Suzuki V-Strom 250: Minionki atakują

250 w kufry i zabrać ze sobą pasażera. Pojedyncza, wentylowana tarcza hamulcowa z przodu radzi sobie bardzo dobrze. Nie można także narzekać na ABS Boscha, który znajdziemy w standardzie. Zresztą standardowe wyposażenie, wziąwszy pod uwagę cenę, to ogromny plus. Wyżej wspomniany

Premiera Triumph Street Triple RS Zawyżanie poziomu

Premiera Triumph Street Triple RS Zawyżanie poziomu

;assist&slipper clutch". Dźwignia działa lekko, a antyhopping sprawia, że w zakręty możemy wchodzić jak na supermoto. Systemy kontroli trakcji i ABS sprzężone są z trybami jazdy. Wolę takie rozwiązanie, niż osiem poziomów regulacji każdego systemu. Jest prostsze w obsłudze

Nowy V-STROM 1000 wkrótce w Polsce

Nowy V-STROM 1000 wkrótce w Polsce

Napędzany dwucylindrowym widlastym silnikiem o pojemności 1037 cm3 jest gotów stawić czoła każdemu wyzwaniu. V-STROM 1000 ABS to kolejna generacja legendarnego turystycznego motocykla, którego pierwsza seria została zaprezentowana w 2002 roku. Dwa lata później na rynek wprowadzona została wersja z

Yamaha XVS 1300 Midnight Star Trzysta kilo przyjemności

Yamaha XVS 1300 Midnight Star Trzysta kilo przyjemności

łagodzi szarpnięcia. Doskonale spisuje się w modelu Midnight Star 1300. Poniżej: od 2010 r. Midnight Star dysponuje zintegrowanym systemem hamulcowym UBS, w którym zawsze hamowane są dwa koła. Wraz z układem hamulcowym UBS nie wprowadzono niestety systemu przeciwpoślizgowego ABS. Pojawił

Bezpłatne szkolenia dla mechaników! BIKE TOUR 2017 TEXA

Bezpłatne szkolenia dla mechaników! BIKE TOUR 2017 TEXA

W programie przygotowano informacje z zakresu: 1. Norma Euro 4 w nowych motocyklach 2. Zarządzanie systemami elektroniki w motocyklach i wybrane przykłady ich diagnostyki (teoria + praktyka) 3. Sieć CAN: architektura połączeń i komunikacji pomiędzy sterownikami (teoria + praktyka &ndash

Top 12 | Skutery 125 ccm dla posiadaczy prawa jazdy kat. B

Top 12 | Skutery 125 ccm dla posiadaczy prawa jazdy kat. B

systemem C-ABS w standardzie. Podobnie jak w innych modelach skuterów Hondy, ma zintegrowany system sterowania hamulcami przednim i tylnym, a oprócz tego ABS, czyli system zapobiegający poślizgowi, przydatny szczególnie podczas jazdy po mokrej nawierzchni lub przy ostrym hamowaniu. Hamulce na obu

Kymco People S 125/150. Klasyczna stylistyka i najnowocześniejsza technologia.

Kymco People S 125/150. Klasyczna stylistyka i najnowocześniejsza technologia.

bagażową. O bezpieczeństwo dba wydajny układ hamulcowy wyposażony w system ABS dostarczony przez firmę Bosch (9.1). Dane technicznePeople S 125Norma emisji spalinEuro 4SILNIKSilnik4-suw, 4 zawory, 1 cylinderChłodzenieChłodzony powietrzemSystem zasilaniaWtryskPojemność silnika124.8 ccMoc8.5 kW @ 8500

Yamaha FJR 1300 | Opinia Świata Motocykli

Yamaha FJR 1300 | Opinia Świata Motocykli

przed naporem powietrza i opadami. Średnicę przednich tarcz hamulcowych zwiększono z 298 do 320 mm. W układzie hamulcowym pojawił się system przeciwpoślizgowy ABS. Przednie kierunkowskazy wmontowano w obudowę, zaprojektowano też nowe schowki. Ponieważ w pierwszej wersji dochodziło do silnego

Honda XL 1000 V Varadero | opinie Świata Motocykli

Honda XL 1000 V Varadero | opinie Świata Motocykli

Dual Combined ABS oraz nowe elementy regulacyjne do przedniego i tylnego zawieszenia. Trzy lata później przeprowadzono bardziej zaawansowaną modernizację, zmieniając głównie stylizację. Wprowadzono nowe osłony boczne, zmieniono kształt kanapy i bagażnika, przeprojektowano tablicę rozdzielczą. Osłona

BMW S 1000XR | Szwajcarski scyzoryk

BMW S 1000XR | Szwajcarski scyzoryk

standardzie, podobnie jak zmienne mapy zapłonu z dwoma trybami jazdy (Road i Rain). Podstawowy system ASC nie ma żadnej regulacji, ale można go łatwo wyłączyć, używając tylko jednego przycisku na kierownicy. W identyczny sposób dezaktywujemy ABS, ale o nim za chwilę. Zwolennicy najnowocześniejszej elektroniki

Yamaha XJ6 Diversion F, czyli zalety łagodności

Yamaha XJ6 Diversion F, czyli zalety łagodności

Kamiński/Agencja Gazeta O bezpieczeństwo dbają także hamulce z systemem ABS. Z przodu motocykl wyposażony jest w dwie tarcze o średnicy 298 mm. Natomiast z tyłu dysponuje jedną tarczą o wielkości 245 mm. W efekcie otrzymujemy układ bardzo wyczuwalny i skuteczny. XJ6 Diversion F produkowana jest także w

KTM serii Adventure 2016 | Przygodowa rodzina

KTM serii Adventure 2016 | Przygodowa rodzina

jazdy: sport, street, rain, off-road. Wpływają one na moc maksymalną, tryb pracy wtrysku paliwa (reakcja płynna bądź ostra i bezpośrednia) oraz kontrolę trakcji. Oczywiście, w wyposażeniu jest też najnowocześniejszy system ABS, stworzony przez firmę Bosch. Elementem, który najbardziej odróżnia KTM-a

Czas polimerów

Czas polimerów

motoryzacja, to polimery takie jak polipropylen (5500 zł/t), polistyren (7100 zł/t), ABS (9500 zł/t) i poliwęglan (12 700 zł/t). Przypomnijmy, że cena aluminium wynosi obecnie ok. 7300 zł/t, a stali w formie blachy walcowanej na gorąco zaledwie 2500-2600 zł/t. Jak widać tworzywa sztuczne są

Nierówna walka: KTM 1290 Super Adventure, Ducati Multistrada 1200 Enduro, BMW R 1200GS

Pojemność skokowa > 1301 ccm Średnica i skok tłoka > 108 i 71 mm Stopień sprężania > 13,1:1 Moc maksymalna > 160 KM (118 kW) przy 8750 obr./min Moment obrotowy > 140 Nm przy 6750 obr./min Zasilanie > elektroniczny wtrysk paliwa PRZENIESIENIE NAPĘDU Sprzęgło > wielotarczowe

Honda ST 1100 Pan European | Opinia Świata Motocykli

chwalono przede wszystkim bardzo dobre przygotowanie do turystyki, znakomite podwozie, zwrotność, kulturę pracy silnika, skuteczne hamulce i wysoki komfort jazdy. Znakomity wizerunek Pan European poprawiono jeszcze w 1992 r., kiedy wprowadzono współpracujące ze sobą układy przeciwpośligowe ABS i TCS

Nie lękajcie się: test nowego Monstera 1200

pozwala mocno hamować przodem nawet w głębokim złożeniu, a wyczucie i siła układu Brembo to majstersztyk. Moją uwagę przykuła opcja wyłączenia ABS w tylnym kole. Gdy system ustawiony jest na poziom 1, komputer ingeruje tylko w pracę przednich zacisków. W praktyce oznacza to

Yamaha FJR 1300 | CyFJRyzacja

zintegrowany system hamulcowy z układem ABS. Wciśnięcie przedniej klamki powoduje zaciskanie sześciu (z ośmiu) tłoczków przednich hamulców. Wdepnięcie dźwigni nożnej aktywuje hamulec tylny oraz dwa tłoczki z przodu. Wszystko to posłusznie współpracuje z ABS. FJR-ka zatrzymuje się szybko i skutecznie w każdych

Kymco Downtown 125i ABS - w nowym wcieleniu

przed wiatrem lub mżawką. W trosce o bezpieczeństwo podróżujących pozostawiono ten sam, doskonale działający układ hamulcowy z ABS-em, co w trzysetce. Gabaryty skutera zachęcają do wypadu poza miasto. Oczywiście o nudnych autostradach należy zapomnieć, ale na pozostałych szlakach Downtown 125i nie

SYM GTS Joymax 125i Sport ABS start&stop | Awans niższej klasy

skuter jest jak duży samochód: oferuje lepszy komfort jazdy i bogate wyposażenie. Zwłaszcza pod tym ostatnim względem SYM przoduje nad konkurentami w swojej klasie. Ma zintegrowany układ hamulcowy z ABS-em, który nie ingeruje zbyt szybko i pozwala uzyskać wysokie opóźnienia. Zintegrowanie układu pozwala

Motocyklowa nirwana - Ducati Panigale V4 S

doświadczony w jeździe po torze. Dla mnie po prostu hamowały rewelacyjnie i tyle. Tu znów dobrą robotę wykonuje elektronika. Przede wszystkim do mistrzowskiego poziomu dopracowano Cornering ABS. Możemy cisnąć klamkę hamulca w pełnym złożeniu bez obawy o uślizg opony. Dopóki nie będziemy starali się oszukać

Labirynt pod napięciem

siedemdziesiątych w motocyklach zagościła elektronika. Początkowo skromnie, tylko w układzie zapłonowym, który wreszcie stał się niezawodny i trwały. Elektroniczny zapłon kondensatorowy zastosowano w Morini 3 1/2 z 1972 r., a w wydaniu tranzystorowym - w Suzuki GS 850 z 1979 r. Dzięki elektronice można było

Wejście smoka

szczególnym uwzględnieniem Ameryki Południowej i Afryki. Niemal wszędzie tam, gdzie Bajaj ma swoje przedstawicielstwa, znajduje się w czołówce sprzedaży, zajmując 1. lub 2. miejsce. Dodajmy, że Bajaj jest największym na świecie producentem trójkołowych samochodzików (riksz?), będących jedną z 

Wzorzec klasy | Triumph Speed Triple R

;wybajerzonymi" heblami Brembo. Motocykl był dla mnie za sztywny, a hamulce tak ostre, że nie ogarniał ich ABS. W związku z tym włączał się zbyt wcześnie i powodował niebezpieczne sytuacje na suchym asfalcie. Znajomym polecałem zakup wersji zwykłej i wielu tak uczyniło. Jeden kumpel

Gimbaza na wakacjach: BMW G 310R

model przechodził. Być może problemy te nie pomogły w osiągnięciu (przynajmniej jak dotąd) zachwycającej sprzedaży. Konkurenci, którzy w podobnym czasie wprowadzali na rynek na przykład takie modele jak MT-03 (za około 23 tys. zł) czy też Ninja 300 ABS (za ok 23 900 zł) nie zaspali, ale te

Bezkonkurencyjne duo | Honda Crossrunner vs Yamaha MT-09 Tracer

te maszyny. SILNIK Typ  czterosuwowy, chłodzony cieczą Układ  V-4 Rozrząd  DOHC, 4 zawory na cylinder Pojemność skokowa  782 ccm Średnica i skok tłoka  72 i 48 mm Stopień sprężania  11,8:1 Moc maksymalna  106 KM (78 kW) przy 10 250 obr./min Moment obrotowy 

Kawasaki Z 650| Miejski Zawadiaka

, że zaspokoi nawet zaawansowanych motocyklistów. Układ ABS również bez zarzutów. Wszystkie powyższe cechy w połączeniu z niewielkimi gabarytami czynią ten motocykl doskonałym, miejskim zawadiaką. Jednocześnie nie będzie problemu, żeby w sobotę zrobić sobie dłuższą przejażdżkę i nakręcić na koła

Kawasaki GTR 1000/1400 | Opinie Świata Motocykli

elementów całego pakietu bezpieczeństwa, obejmującego układ przeciwpoślizgowy ABS, system kontroli trakcji oraz sprzęgło antyhoppingowe. Napęd tylnego koła powierzono wałkowi. Odpowiednio poprowadzone drążki reakcyjne dbały o niwelowanie nieprzyjemnych efektów przy zmianie obciążeń w układzie napędowym. W

Legenda jest zbędna

jechać, wybieramy odpowiedni tryb pracy skrzyni. Jeśli chcesz się ślizgać, bezpiecznie ustawiasz trakcję na poziom 1 i jeśli ogarniasz tylny hamulec, wyłączasz ABS w tylnym kole. Tryb G zmniejsza poślizg sprzęgła, dzięki czemu reakcja na gaz jest bardziej bezpośrednia. Moje ustawienia to: DCT ? S3, HSTC

BMW C 650 Sport/ BMW C 650 GT | Bez rewolucji

Stability Control) po raz pierwszy zamontowany w skuterze. Przekonstruowano także przekładnię CVT (mieliśmy zastrzeżenie do poprzedniej wersji, ale o tym będzie chwilę później), usprawniono system ABS, wykorzystujący najnowszą generację dwukanałowego sterownika Bosh 9.1MB, co teoretycznie już pozwala na

Zapragniesz ją przetestować | Ducati Multistrada 950

Silnik Testastretta, dwa cylindry ułożone w tradycyjne dla Ducati "L", 113 koni, 96 niutonometrów, zbiornik - 20 l, cztery tryby jazdy (Sport, Touring, Urban, Enduro), Pakiet Bezpieczeństwa Ducati (ABS + kontrola trakcji DTC Boscha), interwały przeglądowe co 15 000 km lub 12 miesięcy a

Rozbójnik z gołębim sercem | Moto Guzzi Audace

Wire, trzy tryby map zapłonu, kontrolę trakcji, tempomat i oczywiście system ABS. Obecnie większość powercruiserów nie dysponuje podobnymi rozwiązaniami w wersji seryjnej, więc jak na rok 2013 i tak zachowawczą firmę była to po prostu rewolucja! Serfując na fali sukcesu Californii 1400

Premiera: ostatnia sprawiedliwa Yamaha YZF-R6

mechanicznych, a na straży stoją najnowocześniejsze systemy w postaci kontroli trakcji i Cornering ABS. W efekcie z produkcji sportowych 600 ccm najpierw zrezygnowała Honda, a następnie Suzuki, Kawasaki oraz Triumph (Daytona 675 jest jeszcze dostępna do wyczerpania zapasów

Yamaha Tracer 700| Ballada o lekkim zabarwieniu turystycznym

skutecznie, reagują zdecydowanie i oferują dobrą dozowalność. Precyzyjny ABS to już chyba standard w maszynach z tej półki, więc nie wiem, czy w ogóle muszę o nim wspominać? Największe zaskoczenie tego testu? Spodziewałem się nudnej i nużącej jazdy poprawnym, choć niespecjalnie emocjonującym motocyklem

Wybierz mądrze! Ducati Monster 821 vs Triumph Street Triple RS

, sprzęgło antyhoppingowe, zawieszenie Showa SFF z pełną regulacją, programowalny ABS i kontrolę trakcji, 4 tryby jazdy (sport, drogowy, deszcz, personalizowany) oraz 5-calowy, kolorowy ekran z bajeranckimi motywami. Do tego dochodzą różne smaczki stylistyczne jak naklejki, lakierowania itp. Już po tym

Triumph Boneville Street Twin| Najmłodszy z wielopokoleniowej rodziny

wyczuwalny. Właściwie to wrażenie jest wręcz przeciwne, ale o tym szerzej będzie w dalszej części testu. Motocykl obłożony został solidną elektroniką. Standardowo Street Twin wyposażony jest w ABS, kontrolę trakcji i system sterowania przepustnicami ride-by-wire. To całkiem przyzwoicie jak na klasyka z

Honda CBR 1000RR / SP: Nowe zasady gry

 tym miejscu wspomnę o zbiorniku paliwa z tytanu (pierwszy raz w seryjnej produkcji) i akumulatorze litowo-jonowym. Na papierze dodatkowej oszczędności masy trudno się doszukać (-1 kg w porównaniu do RR), za co winę prawdopodobnie ponosi elektroniczne zawieszenie. Fot

Suzuki DL 1000 V-Strom - opinie Świata Motocykli

emblematem KLV. Na rynek wszedł także V-Strom w wersji 650, z silnikiem wywodzącym się w prostej linii z zadziornej SV-ki. To był strzał w dziesiątkę. O ile w rękach niewprawnego jeźdźca duża, agresywna V-ka, bez ABS, systemu wspomagania hamowania i z kompletem kufrów była niebezpieczna i miała znikome

Moto Guzzi V9 Bobber: w najlepszym włoskim stylu

;całkiem skuteczny. Z elektronicznych wspomagaczy zainstalowano układ ABS oraz system kontroli trakcji MGTC. Nad tym ostatnim trzeba by chyba jeszcze odrobinę popracować, bo wydaje się "nadopiekuńczy" nawet jak na moje standardy. Piętnastolitrowy zbiornik paliwa pozwala na pokonanie bez

Ducati 1299 Panigale S i jego systemy elektroniczne

będziemy się bać potęgi 205-konnego silnika. Moc maksymalna zostaje ograniczona do 120 KM, a wtrysk paliwa zasila jednostkę napędową w możliwie najbardziej łagodny sposób. Kontrola trakcji jest mocno wyczulona, tak samo ABS. Zawieszenie z kolei staje się relatywnie miękkie i dba o utrzymanie przyczepności

BMW R 1200RS| Sztuka kompromisu

skrzyżowania na jednym kole), możesz to zrobić używając jednego przycisku na kierownicy. Układ hamulcowy działa rewelacyjnie, zapewniając nie tylko świetną siłę hamowania, ale też wyczucie i dozowalność na najwyższym poziomie. ABS, jak przystało na BMW, jest precyzyjny i bezbłędny. Sięgaj głębiej Motocykl

Ducati Multistrada 1200S | Brzydkie kaczątko

kluczyka hands free, nowy zestaw podświetlonych przełączników na kierownicy oraz szybę z prostym mechanizmem regulacji wysokości (możliwość szybkiej regulacji jedną ręką). Poprawiono tylny hamulec i zainstalowano ABS działający także w zakrętach, ale o tym później. "Nos" motocykla polakierowano w

Honda Forza 125 | Skuter biznesmena

wstępnego Hamulec przedni: tarczowy, średnica 256 mm, 2-tłoczkowy zacisk Hamulec tylny: tarczowy, średnica 240 mm, 1-tłoczkowy zacisk Opony przód I tył: 120/70-15 I 140/70-14 ELEKTRONIKA ABS: w standardzie Kontrola trakcji: brak Inne: system Idle Stop WYMIARY I MASY Długość: 2134 mm

KTM RC 125 | Pomarańczowa fascynacja

. Hamulce wzięto z modelu Duke 125 w całości, bez zmian. Na wyposażeniu standardowym znalazł się ABS. Nie możemy kupić RC 125 bez niego, ale w razie potrzeby możemy go wyłączyć. Jest to możliwe wyłącznie na postoju, a po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika, system znów automatycznie się włączy. W

Dobra linia: Beta modele RR 2018

kilogramy czuć. Motocykle są niezwykle lekkie i poręczne w prowadzeniu, nawet jak na wyczynowe enduro. Udało się to m.in. dzięki nowej ramie, która wciąż jest chromo-molibdenowa, jednak zgubiła 1,3 kg w 4T i 1 kg w 2T. Oprócz redukcji masy, do ważnych założeń podczas projektowania

Ducati 1299 Panigale S | Kontrolowane szaleństwo

measurment unit), przekonstruowaną geometrię, a w opisie systemów pokładowych znajdziecie niemal wszystkie literki alfabetu w różnorodnych konfiguracjach: cornering ABS, DTC, DWC, EBC, DQS, DDA+ GPS oraz TFT. Później wytłumaczę, o co chodzi. Motocykl, który testowaliśmy, to wersja S. Wyróżnia ją to, że

Yamaha FZ1/FZ1 Fazer | Opinie Świata Motocykli

12,7:1 do 11,5:1), zmieniono koło zamachowe i kompletnie przeprogramowano elektronikę sterującą silnikiem. Po tych zabiegach moc maksymalna spadła ze 180 do 150 KM, a moment obrotowy ze 113 do 106 Nm. Istotny był jednak fakt, że obroty maksymalnego momentu obniżono z 10 000 do 8000 obr/min, a

Ducati Toruń-Motul Team rusza na tory wyścigowe

Silnik: Superquadro, dwucylindrowy w układzie L, 4 zawory na cylinder, rozrząd desmodromiczny, chłodzony cieczą. Pojemność: 1198cc Średnica x skok tłoka: 112x60,8mm Kompresja: 13,2:1 Moc maksymalna: 205 KM (143kW) przy 11.500 obr./min Moment obrotowy: 136,2 Nm przy 10.250 obr./min Zasilanie

Suzuki dla posiadaczy prawa jazdy A2

19 stycznia 2013 r. zostanie wprowadzona nowa kategoria prawa jazdy - A2. Posiadacze takiego dokumentu będą uprawnieni do poruszania się motocyklem, którego moc nie przekracza 35 kW (47,59 KM), a stosunek jego mocy do masy jest nie wyższy niż 0,2 kW na 1 kg. Fani Suzuki z prawem jazdy kategorii A2

Nie goliła się przez rok. Ideał kobiecego piękna?

definitely missing the pump and endorphins for sure, but I love where I am right now. Enjoy your journey. Don't love yourself any less because you no longer have abs, or you are a few pounds heavier. And I'm fully aware that my body hair is clearly visible in this picture, and that's the whole reason I

Wycieczka ciężkim motocyklem w teren - dziewięć porad

motocyklu. Dlaczego? 1. Podróż weryfikuje! Chyba każdy z nas był choć raz w życiu w miejscu, w którym skończył się asfalt, skończył się szuter i trzeba było rzeźbić byle dalej, byle na kołach. Generalnie podczas sobotniej wycieczki problem może wydawać się błahy. Jesteśmy wypoczęci, mamy pełny kocioł paliwa

Kawasaki VN 900 Classic | Opinie Świata Motocykli

Największy żal można mieć do producenta za to, że wciąż brak układu ABS. Szkoda, bo hamulce są chyba najsłabszym punktem VN 900. Na szczęście słabych punktów w dziewięćsetce jest bardzo mało. Nie można narzekać na trwałość i niezawodność. Notowano co prawda problemy z oprogramowaniem sterownika silnika

Wskrzesiciel dawnego ducha. Kawasaki Z 750

pod adresem wyposażenia, zwłaszcza za brak systemu przeciwpoślizgowego ABS. Ten ostatni argument stracił na znaczeniu od 2006 r., gdy ABS pojawił się w wyposażeniu. Model Z 750 nie zmienił się do dzisiaj w zasadniczy sposób, ale dla zwiększenia konkurencyjności na przestrzeni lat

Test: Honda CB 650F | Kryzysowa narzeczona

odrobinę poczucia smaku. Inną sprawą jest fakt, że działają prawidłowo, ale przecież trudno podchodzić do motocykla tylko z użytkowego punktu widzenia. Dignity Nawigacja GPS VORDON 45" Europa 4GB w okazje.info Motocykl nie jest zbyt ciężki (z ABS waży nieco ponad 200 kg

Polaris Slingshot: trójkołowy odjazd

, rzędowy Rozrząd > DOHC, cztery zawory na cylinder Pojemność skokowa > 2400 ccm Średnica i skok tłoka > b.d. Stopień sprężania > 10,4: 1 Moc maksymanlna > 173 KM (129 kW) przy 6400 obr./min Moment obrotowy > 227 Nm przy 4700 obr./min Zasilanie > elektroniczny wtrysk paliwa

Yamaha XJR 1300 / XJR 1300 Racer | Zamachu nie było

nawijaniem na koła kolejnych kilometrów, zarówno silnik, jak i zawieszenie w pełni Cię usatysfakcjonują. W tej sytuacji nie będziesz rozczarowany także działaniem układu hamulcowego. Brak systemu ABS, dopóki pozwalają na to przepisy, odbieram jako dowód na to, że Yamaha XJR 1300 pozostaje klasykiem pełną

Coś dla oka, coś dla duszy: Kawasaki ER-6 n/f

prezentacji w wersjach bez obudowy ("n") i z pełną obudową ("f") dokonano latem 2005 r. To był zupełnie nowy motocykl, z otwartą ramą, solidniejszym widelcem, dwiema tarczami hamulcowymi przy przednim kole, systemem przeciwpoślizgowym ABS. Urzekał kompletnie nową, wręcz

Harley-Davidson Low Rider S| Mocne uderzenie

szybkich łuków motocykl jedzie jak po sznurku. Byłoby zbyt pięknie. Podwozie trochę nie nadążą za bardzo mocnym silnikiem i nie najlepiej znosi szybką jazdę. Do układu hamulcowego czepiać się nie zamierzam. Jest dobrze. Siła i dozowalność są na zadowalającym poziomie. ABS oczywiście w standardzie

Honda SH125i | Zmieniam zdanie!

- zmodyfikowany, dzięki czemu jest trochę mocniejszy i lżejszy o 1 kg! Cóż za wyścig zbrojeń i urywanie kilogramów – jak w segmencie supersportów! W standardowym wyposażeniu znajduje się zintegrowany układ hamulcowy CBS wraz z ABS-em. Zintegrowanie polega na automatycznym rozdzielaniu siły hamowania

Suzuki GSX 1300R Hayabusa

-turystycznych chodziło zawsze o trójkę: moc – masa – prędkość. Dzisiaj współczynnik mocy (w koniach) do masy (w kilogramach) w niektórych przypadkach już znacznie przekracza liczbę 1, ale „Hayka” ma styl i legendę. Japończycy wsadzili kawałek plastiku do tunelu aerodynamicznego i na to

Honda Hornet 600 | Zwinny "golas" z sercem sportowca

r. W jego przypadku zmiany były dużo bardziej zaawansowane. Kompletnie zmieniono układ zasilania silnika, wstawiając nowe gaźniki i zmodyfikowano katalityczny układ dopalania spalin. Wszystko po to, by spełnić wymagania normy czystości gazów wydechowych Euro 2 (poprzednik spełniał normę Euro 1

BMW serii GS cz. 2 | Opinia Świata Motocykli

elektronicznej w pompie paliwa. W 2006 r. zmieniano sprzęgło i położenie czujników ABS przy przednim kole. Wycofano też czujniki ciśnienia w kołach ze szprychowymi obręczami. Przywrócono je w 2008 r. W 2009 r. zmieniono elektronikę pompy paliwa oraz kondensator przeciwzakłóceniowy w alternatorze. W 2011 r

Honda CB 600 Hornet | Opinia Świata Motocykli

lekkich. Rozstaw osi zwiększono o 20 mm. Wzrosła średnica tylnej tarczy. Standardowe hamulce miały dwutłoczkowe zaciski z przodu i jednotłoczkowy zacisk z tyłu, ale można było zamawiać wersję ze zintegrowanym układem Combined ABS, wykorzystującym zaciski trzytłoczkowe przy przednich tarczach. W układzie

Podróż w nieznane

efektywność i możliwe, że jest w nich potencjał, tylko mnie się nie ukazał. Do tylnego hebla nie miałem zastrzeżeń, tak samo jak do działania ABS. System nie był nachalny, a guzik do jego wyłączenia, sprytnie wkomponowany w mocowanie lusterka, to fajny bajer. Mała rzecz, a cieszy

Ducati Monster 1200S | Ognisty kochanek

. Przed "odlotem" dostałam "instrukcję obsługi". W sumie, co mi szkodzi. Mając do wyboru osiem trybów kontroli trakcji, trzy ustawienia pracy systemu ABS i trzy programy odpowiadające za charakterystykę pracy silnika czyli Urban, Touring i Sport, warto posłuchać, co i jak. I jak? I

BMW S1000RR | Bawarski rollercoaster

również nieco ciekawsze, pełniejsze brzmienie. Finalnie udało się uzyskać dodatkowe 6 KM, co daje nam ostateczny wynik na poziomie 199 KM przy 13 500 obr/min. Maksymalna wartość momentu obrotowego pozostała niemalże niezmieniona (wzrost o 1 Nm), jednak korzystnie zmienił się przebieg krzywej momentu

10 motocykli dla młodych kierowców z prawem jazdy A2

, którymi mogą jeździć posiadacze prawa jazdy kat. A2. Ma za to dwie bardzo ciekawe propozycje. Jedna z nich to ubiegłoroczna nowość Ninja 300. Testowaliśmy ten motocykl i opisaliśmy go szczegółowo. Zobacz: Dojrzewanie Ninja Ninja 300 rozwija moc 29 kW (39 KM). Kosztuje w salonie 20 900 zł (z ABS o 1

Yamaha TDM 900 | Opinia Świata Motocykli

. Podwozie z powodzeniem można było porównywać z najlepszymi konstrukcjami klasy "sport": rama, wahacz i niezwykle lekkie, trójszprychowe obręcze - ze stopu aluminium, układ hamulcowy - zapożyczony z YZF-R1, a od 2005 r. dostępny system przeciwpoślizgowy ABS. Masę motocykla udało się obniżyć o 15

Harley-Davidson Low Rider S - wydajność i mroczny styl

oraz układ wydechowy 2-1-2 w stylu Fat Bob, generując 156 Nm momentu przy 3500 obr/min - to 13% więcej niż standardowy motocykl Low Rider. Solidne sprzęgło przekazuje tę moc do 6-stopniowej skrzyni biegów Cruise Drive. Tempomat włączany przez elektronicznie sterowaną przepustnicę należy do

Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa | Motocyklowy Veyron

! W zeszłym sezonie GSX-R otrzymał... nowe zaciski hamulcowe z przodu i system ABS w standardzie. Kto spodziewał się rewolucji, musiał obejść się smakiem. Zmiany nie są jednak przypadkowe czy czysto wizerunkowe. Jeśli śledzicie historię modelu, na pewno wiecie, że układ hamulcowy był jedynym

Suzuki GSX 1000S - prawilny golas

. Hamulce oferują zarówno skuteczne wytracanie pędu, jak i wyczucie stosowne dla maszyn torowych. Jedyne zastrzeżenia mam do elektronicznych wspomagaczy. Działają aż za dobrze. Co prawda ABS nie obniża rażąco siły hamowania na suchym, jednak przydałaby się opcja całkowitego wyłączenia systemu. Kontrola

Suzuki DL/V-Strom 650 i 1000 - porównujemy

, dziewiętnasto-, a nie 21-calowe przednie koła oraz masa własna powyżej 200 kg. Dlatego moim zdaniem do V-Stroma bardziej pasuje zapomniane już określenie UJM. Jest po prostu uniwersalnym motocyklem typu "gniotsja, nie łamiotsja". DL 650 (obecna nazwa to V-Strom 650 ABS) jest produkowany już 12 lat

Drugie podejście: Harley-Davidson Street Rod

;takim samym zaciskiem wylądowała na tyle. Gdyby nie dobrze pracujący ABS, każde dotknięcie nożnej dźwigni kończyłoby się obłokami białego dymu i utratą kontroli nad tyłem motocykla. Ja wyżej niż skuteczność układu cenię jego dozowalność. Chodzi o to, żeby można było wyczuć przyczepność

Suzuki SV 650| Legendy nie umierają

: czterosuwowy, chłodzony cieczą Układ:  V-2 Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder Pojemność skokowa: 645 ccm Średnica x skok tłoka: 81 mm x 62,6 mm Stopień sprężania: 11,2:1 Moc maksymalna: 75 KM przy obr/min Moment obrotowy: b.d Zasilanie: wtrysk paliwa Smarowanie: mokra miska olejowa

Ducati Monster 821 | Szósty zmysł

początkujących lub np. podczas jazdy w deszczu. Wybór innego trybu pracy oznacza również automatyczną zmianę ustawień czułości kontroli trakcji i systemu ABS. Kończąc wywód na temat jednostki napędowej, chcę jeszcze wspomnieć o eksploatacji. Przebieg pomiędzy przeglądami serwisowymi wynosi 15 tys. kilometrów. O

Premiera kawasaki ninja 650 Misja pokojowa

powinniśmy jeszcze wspominać, że motocykl jest wyposażony w system antypoślizgowy, czy dla wszystkich stało się już oczywiste, że każdy współczesny motocykl po prostu musi mieć ABS w standardzie. W obecnej sytuacji nie trzeba być wróżbitą Maciejem, żeby przewidzieć powodzenie nowej "

Honda CB 1100EX | Jak klasyczny mebel

raczej: nisko położony środek ciężkości, dobry moment obrotowy, skuteczne hamulce oraz dobrze nastawione zawieszenia. A to wszystko CB 1100 ma. Maszyna podczas jazdy nie "podpiera się" żadną elektroniką (nie licząc ABS-u). W trakcie jazdy motocyklista zdany jest na własne umiejętności. Na

Kawasaki Vulcan S | Mały, ale z potencjałem

dobrze, a jednocześnie pomagają utrzymać w ryzach cenę motocykla. W Polsce wersja bez ABS kosztuje poniżej 30 000 zł - to chyba rekord wśród cruiserów. Na szczególną pochwałę zasługuje czytelny i dobrze rozplanowany zegar ze sporą liczbą funkcji. Ogromniasty wyświetlacz biegów zainstalowano w osobnej

Ducati Scrambler | Motocykl do niczego?

szkoły - na czucie. Układ hamulcowy składa się z pojedynczej tarczy i klasycznej pompy hamulcowej. Za jego skuteczność odpowiada potężny, czterotłoczkowy zacisk Brembo. Siła hamowania jest całkowicie wystarczająca, a bardzo dobry ABS możemy bez problemu wyłączyć. Co ważne, komputer zapamiętuje nasz wybór

Nowy Kawasaki ZZR 1400 - a jednak nie 250 KM

przepustnicy. - Ulepszony ABS Modele z ABS są dostępne w niektórych krajach. Ulepszone programowanie ECU opracowane za pomocą jazd testowych i bazujące na opinii użytkowników zaowocowało ulepszonym systemem ABS, zwłaszcza na nierównych drogach. - Sportowe zawieszenie Sztywne sprężyny w przednim widelcu

Piękna bestia | Ducati XDiavel

nie pytają nas o zdanie i nie dają nam żadnego wyboru. Większość elektroniki dostajemy na wyposażeniu standardowym i oczywiście w ogólnym rozrachunku, musimy za to po prostu zapłacić. Tutaj jest podobnie. Do dyspozycji dostajemy trzy tryby pracy silnika, zaawansowany ABS

BMW serii GS (cz. 1) | Opinia Świata Motocykli

też z tyłu (276 mm). Nowością w segmencie enduro był także opcjonalny wyłączalny układ przeciwpoślizgowy ABS (od 1995 r. seryjny). W 1995 r., obok innych modyfikacji, zmieniono średnice zaworów (ssących z 36 mm do 34 mm, wydechowych z 31 mm do 29 mm) i trzonków (z 6 mm do 5 mm). Rok później

Walizka w rozmiarze S

zniszczeniem.   1. Wittchen (kolekcja Travel Light ABS), tworzywo ABS, wymiary: 41×57×24,5 cm, 439 zł 2. Tommy Hilfiger/Barakuda , polikarbon, wymiary: 55×20×35 cm, 849 zł 3. Delsey/Barakuda , nylon pokryty teflonową powłoką, wymiary: 40×55×20 cm, 699 zł 4. Ormi/Cerro

Honda SW-T400 ABS - Srebrne skrzydło po liftingu

prawda o słusznej średnicy 276 mm, z tyłu 240 mm. Na pociechę hamulce są wyposażone w system CBS i C-ABS. CBS to kombinowany system hamulcowy zwany kiedyś dualem. Naciskając lewą dźwignię, uruchamiamy tylny zacisk hamulcowy i jeden tłoczek w przednim. Natomiast naciskając prawą dźwignię, uruchomione

KTM 1290 Super Duke R kontra BMW S 1000R

, wyłączalnym systemie ABS nawet nie wspominam, bo ten staje się już tak oczywisty, jak to, że motocykl ma dwa koła i silnik. Super Duke R został wyposażony w hydrauliczne sprzęgło, czego zabrakło w S 1000R. W praktyce jednak operowanie klamką w BMW, pomimo braku hydrauliki, nie wywołuje zmęczenia nadgarstka

Suzuki GSX-R 1000 K1-K9| Opinia Świata Motocykli

cylindrów do 74,5 mm i skok tłoków do 57,3 mm. Dzięki przekonstruowaniu skrzyni biegów, jednostkę napędową udało się skrócić o 59 mm (skrócono również ramę). Zwiększono średnicę zaworów i podwyższono stopień sprężania (12,8 : 1 zamiast 12,5 : 1). Zastosowano bardziej wytrzymałe tłoki i zamontowano

Test CCM GP 450| Przygoda ma wielu ojców

;    449,5 ccm Średnica x skok tłoka:    98 x 59,6 mm Stopień sprężania:          12:1 Moc maksymalna:           40,2 KM (29,4 kW) przy 7000 obr./min Moment obrotowy: 

Ducati 899 Panigale | Mokra Włoszka

taką intensywnością, że jeszcze chwila, a na serwis będziemy jeździć do informatyka (o ile już tego nie musimy robić), a nazwy modeli będą podawane w kodzie zero-jedynkowym. Nowe 899 wyposażono w większość nowinek technicznych, jakie mogą nam przyjść do głowy. Mamy więc sportowy ABS Boscha z

Suzuki V-Strom 650 vs Kawasaki Versys 650 vs Honda NC750X DCT| Buszujące w zbożu

; 745 ccm Średnica x skok tłoka:  77 x 80 mm Stopień sprężania:        10,7:1 Moc maksymalna:        54,8 KM (40,2 kW) przy 6250 obr./min Moment obrotowy:      68 Nm przy 4750 obr./min Zasilanie

New Downtown 125i - nowa, lepsza cena!

. Pojazd został wyposażony w 15-konny silnik zasilany wtryskiem paliwa, który zapewnia bardzo dobre osiągi przy zachowaniu niskiego spalania. Dzięki temu jednostka spełnia obowiązującą normę Euro4. O nasze bezpieczeństwo dodatkowo zadba układ hamulcowy z systemem ABS. Do dyspozycji mamy dwa kolory nadwozia

Triumph Tiger Explorer, czyli motocykl "wszystkomający"

powstrzymanie się od ironicznego uśmieszku zdradzającego jego myśli: "jeśli go nie kupisz, to jesteś po prostu głupi", zwłaszcza że po każdym "czy ten motocykl ma..." odpowiedź "tak" pada, zanim potencjalny klient dokończy pytanie. Triumph Tiger Explorer ma ABS, kontrolę trakcji i

ZOBACZ TEŻ WIDEO